Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Joško Šupić NEDJELJNA ĆAKULA Marija i Jurica Pirić: Ne namjeravamo otvoriti trgovinu u Zagrebu, neka Zagrepčanke dođu u Split na kavu i shopping

NEDJELJNA ĆAKULA Marija i Jurica Pirić: Ne namjeravamo otvoriti trgovinu u Zagrebu, neka Zagrepčanke dođu u Split na kavu i shopping

Brojni su na hrvatskoj modnoj sceni žarili i palili, a danas im ne znamo ni imena. Naša formula uspjeha je skromnost i racionalnost

Bračni par Marija i Jurica Pirić prije 15 godina svoju ljubav prema modi usmjerili su u vlastiti brend Arileo. Naporno su gradili svoju priču, osluškujući publiku, istovremeno ne podilazeći kratkotrajnim i prolaznim trendovima, što je rezultiralo snažnom pozicijom na domaćem modnom tržištu. Ćakulali smo s modnim dvojcem povodom rođendana njihovog brenda kojeg su proslavili na zagrebačkoj pisti.

- Svoju novu slavljeničku kolekciju proljeće/ljeto predstavili smo na Bipa Fashion.hr-u. Nismo imali neku tipičnu nit vodilju, ona odiše našim stilom, a kao motiv smo uzeli čvorove koji simboliziraju našu povezanost u ovih 15 godina kao poslovnih i bračnih partnera. Arileo je ostao senzualan, romantičan, ženstven, koristili smo prirodne materijale od viskoze, svile i kaftana. Ponovili smo i neke od naših bestsellera za ovu rođendansku kolekciju.

Kako je proteklo zagrebačko slavlje i modna revija?

- Nemamo klasičnu zagrebačku publiku i uvijek nam bude iznenađenje kada dobijemo spontanu pozitivnu reakciju nakon revije. Tako je bilo i ovaj put, dobili smo i brojne upite i narudžbe. Iako nam je najvažnija kritika naših klijenata, sjajni su bili i komentari naših kolega što nas također čini sretnima. Često nas pitaju zašto ne otvorimo dućan i u Zagrebu, nemamo te ambicije jer su nam Split i okolica već veliki radijus djelovanja. Tako ćemo rođendansku kolekciju pokazati i našim vjernim Dalmatincima na nadolazećoj Monturi 25. svibnja. 

Zašto nemate ambiciju?

- Ako naše Splićanke mogu otići do Zagreba po neki komad robe, mogu i Zagrepčanke doći na Rivu popiti kavu i kupiti omiljenu robu, ha, ha...

Je li to razlog zašto su najčešće vaše poznate klijentice upravo Dalmatinke?

- Ne želim nekoga zaboraviti, ali spomenut ću neke od naših Dalmatinski kao što je Danijela Martinović, Ana Gruica, Jelena Rozga, Marijana Batinić, sestre Zaninović, Ana Opačak i brojne druge naše vjerne klijentice.

Jeste li zamišljali prije 15 godina da će Arileo ovako daleko dogurati? 

- Gradili smo put, imali smo uspone i padove, vjerovali smo u ono za što smo se obrazovali i zadovoljni smo s prvih 15 godina. Nismo nikada bili instant zvijezde, u medije smo izlazili umjereno i s razlogom, nismo oblačili pola Hrvatske, a niti to možemo, te smo izabrali sporiji, ali dugotrajniji put. Danas imamo ono što rijetko tko u Hrvatskoj ima, a to je deset zaposlenih ljudi, ta brojka u modnoj industriji je zaista velika.

Koji problemi muče hrvatsku modnu industriju?

- Moda se dosta 'isprostituirala', ako se mogu tako izraziti. Danas je trend biti modni kreator ili stilist, a to je na neki način uništilo samu modnu proizvodnju. Mi smo oboje diplomirani dizajneri, fakultet smo završili u Italiji, i bilo bi ružno neke ljude koji se nazivaju kolegama prozivati jer nisu modno obrazovani. Poznajemo mnoge takve, ali su u svom poslu jako dobri. I mi koji smo stekli neko modno obrazovanje, prošli smo neki određeni put do ovoga danas i još uvijek učimo. Brojna su lica instant zvijezde, pojave se, zasjaju, opčine i jako brzo nestanu. To nema veze s modnom industrijom. Uz spomenuto, hrvatsku modnu industriju muči problem manjka krojača. Škole ih educiraju, ali nedostaju velike tvornice gdje bi oni stečena znanja pretočili u praksu. Mi obrti im možemo dati praksu, ali je to nemjerljivo kao u velikim pogonima.

Može li se u Hrvatskoj obogatiti od mode?

- Mi nikada nećemo biti modne sile kao što su recimo Italija, Francuska ili Engleska, ali ono što možemo u našem krugu od četiri milijuna ljudi je raditi naporno i plaćati uredno svoje obveze i doprinose. To je velika stvar za hrvatsku modnu industriju, ali na žalost mnogi modu doživljavaju kao način da postanu slavni i kako će zaraditi milijune, to je zabluda. Onaj tko nije prošao 'porođajne muke' taj ni ne zna što je modna industrija. Mi smo prvih pet godina bacili u vjetar, a onda smo postali ozbiljni. Postoje i danas bolji i lošiji dani, ako nisi iskren i racionalan, ako ne ostaviš svaki mjesec sa strane za one teže mjesece, možeš zaboraviti na uspjeh.

Smatrate li da ljudi imaju krivu sliku mode?

- Ljudi nažalost modu doživljavaju kroz svjetla reflektora, revije i snimanja, a to je zapravo samo jedna kap u čaši vode koja je prepuna svega. Tko nije radio modu, zapravo ni ne zna koliko je to težak posao. Od nabave konca, iglica, ulja u mašini koje je iscurilo... To je fizički težak posao koji nosi jako stresa, ako ga ne voliš, ne možeš dugo trajati.


Iza vas je preko 30 kolekcija. Odakle najčešće crpite inspiraciju?

- Kada imate umjetničku crtu to vam je najzanimljiviji dio posla. Inspiraciju pronalazimo svugdje, u svakom trenutku, na putovanjima, svakidašnjim situacijama, arhitekturi, cvijeću, glazbi... Logistika je ono što se nama umjetnicima najmanje dopada, upakirati sve do finalnog proizvoda je dugotrajni proces. Treba cijeniti svaki pokušaj naših kolega u Hrvatskoj jer u zemlji gdje ne funkcionira više stvari moda je najmanji problem jer je ona luksuz.

Koja je nit vodilja vašeg poslovanja?

- Najvažnija stvar je komunikacija s klijentom, želimo da svaka djevojka iz našeg dućana izađe zadovoljna. Možda ne možete zadovoljiti svačiji ukus, ali uvijek možete napraviti kompromis. Poprilično smo senzibilni i ne želimo se nakon 15 godina opustiti, već i dalje naporno raditi. Možda nas je to dovelo da smo u Splitu među nekolicinom afirmiranih dizajnera do kojih se drži.

Što još želite?

- Voljeli bismo imati više prostora u dućanu za pokazati svoj revijalni dio kolekcije i vjenčanice koje su naša velika ljubav. Njih rijetko imamo priliku pokazati na revijama, ali jedan dio salona je sada postao mini atelje. Taj di priče želimo još unaprijediti.

Formula uspjeha?

- Svaku stepenicu koju smo koračali smo i dobro zacementirali. Sve što brzo dođe, brzo i prođe. Brojni su na hrvatskoj sceni žarili i palili, a danas im ne znamo ni imena. Naša formula uspjeha je skromnost i racionalnost. Nekad morate puno više uložiti nego će te zaraditi, ali u neko dogledno vrijeme vam se to vrati. Dizajnerima koji tek kreću na svoje modno putovanje, gore navedeno bismo poručili...

Vaša reakcija na temu