Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay.com PORAZNE STATISTIKE Vozimo sve starija vozila

PORAZNE STATISTIKE Vozimo sve starija vozila

'Naša kupovna moć jako loša'

Statistički podaci o starosti automobila u Hrvatskoj iz godine i godinu sve su lošiji. Hrvati u prosjeku voze automobile stare 13 i pol godina. Starija vozila često imaju mnogo nepravilnosti. Posebno zabrinjava to što je gotovo polovina vozila koja sudjeluju u prometnim nesrećama - tehnički neispravna, piše HRT.

Ako se pita Hrvate - prednost pred novim automobilima iz tvornice imaju - rabljeni i, ako je moguće, njemačke proizvodnje starosti 3 do 4 godine. 

- Na primjer kupac koji raspolaže s 20 tisuća eura spremniji je kupiti rabljeno vozilo 3-4 godine staro od njemačkog proizvođača nego primjerice korejskog proizvođača vozila koji može ponuditi za taj iznos novo vozilo, govori Ivica Jurić, vlasnik autokuće.

Gotovo 70 posto automobila registriranih prošle godine starije je od 10 godina, dok su vozila starosti do godinu dana najmanje zastupljena - ima ih svega 5 posto.

- Statistika nažalost ukazuje da unazad 10-13 godina, od 2010. godine ta prosječna starost je sve veća i veća, što direktno ukazuje na to da je naša kupovna moć jako loša i da imamo sve manji i manji broj novih, novoregistriranih vozila u odnosu na rabljena, naglašava prof.dr.sc. Goran Zovak, Centar za vozila Hrvatske.

Na tehničkim pregledima - najčešće nepravilnosti uočene su kod rada sustava za kočenje. A oko 12% tehnički neispravnih automobila - krivci su za nesreće sa smrtnim ishodom. 

- Bilo kakva tehnička neispravnost pogotovo sustava za kočenje može imati direktan utjecaj na nastanak prometnih nesreća. Osim tih kvarova vozači ne smiju zanemarivati ni korištenja sigurnosnog pojasa koje je učestalo pokazano kao jedno od najučinkovitijih slučaja zaštite u slučaju sudara, istaknuo je doc.dr.sc. Željko Šarić, Fakultet prometnih znanosti.

Od petka prestaje obveza paljenja dnevnih svjetala za vozače osobnih automobila, ali ne i za vozače mopeda i motocikala koji dnevna svjetla moraju imati upaljena tijekom cijele godine - što policija preporučuje svim vozačima. 

- Preporuka je policije da i tijekom cijele godine danju i dalje bez obzira na prestanak te obveze, radi vlastite sigurnosti i sigurnosti drugih sudionika u prometu, imaju upaljena dnevna svjetla, govori Drago Bukovčak, policijski službenik Službe prometne policije, PU Zagrebačka.

Uz uvijek potreban oprez - brigu o tehničkoj ispravnosti - briga je za vlastitu sigurnost, ali i sigurnost drugih sudionika u prometu. 

Vaša reakcija na temu