Devet od deset Europljana uključilo bi digitalne vještine u obrazovanje na svim razinama, prema danas objavljenom novom istraživanju Eurobarometra. Istraživanje 'Buduće potrebe u digitalnom obrazovanju' otkriva stajališta građana o važnosti digitalnih vještina u obrazovanju, uključujući ulogu nastavnika, integraciju umjetne inteligencije te prednosti i izazove tehnologije u poučavanju i učenju.
Građani EU-a većinom se slažu (92 %) da škole imaju ključnu ulogu u poučavanju o tome kako se nositi s mogućim negativnim učincima digitalnih tehnologija na mentalno zdravlje i dobrobit. Nadalje, 78 % Europljana smatra da bi digitalne vještine trebale dobiti jednaku pozornost u školi kao i čitanje, matematika i znanost. 80 % ispitanika slaže se da ih digitalna pismenost štiti od dezinformacija i dezinformacija na internetu. Velika većina (89 %) smatra da bi svi nastavnici trebali imati potrebne vještine kako bi učenike naučili razlikovati činjenice od fikcije na internetu i snalaziti se u složenosti digitalnih informacija.
Iako ispitanici općenito podupiru zabranu pametnih telefona u školama (69 %), postoji širok konsenzus (87 %) u korist promicanja digitalnih tehnologija posebno osmišljenih za učenje u školama. Istodobno, više od polovine ispitanika (54 %) prepoznaje da umjetna inteligencija donosi koristi i izazove za poučavanje i učenje te poziva na njezinu daljnju procjenu.
Građani smatraju da EU ima važnu ulogu u utvrđivanju standarda za upotrebu digitalnih tehnologija u obrazovanju, primjerice u području zaštite podataka ili umjetne inteligencije (49 %).
Istraživanje Flash Eurobarometra provedeno je na internetu u 27 država članica EU-a od 7. do 14. svibnja 2025. Temelji se na odgovorima 25 781 Europljana.
Sljedeći koraci
Istraživanje Eurobarometra pomoći će Europskoj komisiji u jačanju digitalnog obrazovanja u EU-u. Komisija će 2026. u okviru Unije vještina donijeti paket mjera za obrazovanje, uključujući Plan za budućnost digitalnog obrazovanja i vještina do 2030.