Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Th G from Pixabay Hrvati u prosincu potrošili 10 posto više nego lani, krenula sniženja

Hrvati u prosincu potrošili 10 posto više nego lani, krenula sniženja

Traju 60 dana

Hrvati i ove godine u prosincu troše znatno više nego lani. Prema podacima Porezne uprave, od 1. do 26. prosinca potrošili smo 3 milijarde i 228 milijuna eura, što je 10 posto više u odnosu na isto razdoblje lani. Više je i fiskaliziranih računa. U prvih 26 dana prosinca izdano ih je oko 171,5 milijuna, što je gotovo 5 posto više u nego u istom razdoblju prošle godine. Rast potrošnje najviše je povezan s inflacijom i rastom plaća.

U trgovinama je od danas službeno zimsko sniženje, ali na web-stranicama i aplikacijama robnih brendova još od sinoć nude se niže cijene. Netransparentne cijene i nemogućnost reklamacije najčešći su prigovori potrošača trgovcima.

'Važno je napomenuti da je potrebno označiti dvije cijene - najnižu cijenu koja ja bila u razdoblju od 30 dana prije početka sniženja te sniženu cijenu u slučaju dodatnih snižavanja, odnosno dodatnih valova sniženja. Opet se referiramo na onu inicijalnu cijenu koja je bila najniža u razdoblju od 30 dana prije samog sniženja', objasnila je za HRT Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu HGK-a.

'Naš je apel da se izbjegavaju trgovine gdje stavljaju sniženje do 80 posto, do 90 posto. Kad potrošači uđu u trgovinu, vide da se tu radi o dva proizvoda od 80 posto, a ostalo su sniženja od 10 ili 15 posto. Mi bismo to - iz udruge potrošača - svrstali u nepoštenu poslovnu praksu', naglasila je Tanja Popović Filipović, predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača.

Zimsko sniženje traje 60 dana i, kako se bude bližilo kraju, cijene bi trebale biti sve niže. Zimska sniženja, baš kao i ljetna, imaju nekoliko krugova i tada cijene budu niže nego što su sada. Iako neki ne vole kupovati na internetu, istraživanja govore upravo suprotno. Najnovije istraživanje HGK-a pokazalo je da u posljednja tri mjeseca 75% građana kupuje na internetu, a taj je postotak puno veći kada je riječ o mladima do 30 godina života - čak 94%. 

Vaša reakcija na temu