Tinker Labs, hrvatska obrazovna franšiza za popularizaciju znanosti i STEM područja među djecom, proglašena je najboljom franšizom u Europi u kategoriji brzorastućeg brenda, Emerging International Brand. Nagrada je uručena na svečanosti dodjele European Franchise Awards, koju organizira European Franchise Federation – EFF u Bruxellesu.
Hrvatska je ove godine imala čak dva finalista u tri od šest kategorija za najbolje franšizne sustave u Europi. Uz Tinker Labs, hrvatsku Franšizu godine 2024, koja je bila finalist u dvije kategorije – International Brand i Emerging Brand – u kategoriji najboljih potpornih sustava u Europi za razvoj franšiznog poslovanja (Service to Franchising) u finalu je bio i Poslovni FM, prvi poslovni radio i utemeljitelj hrvatskog izbora za franšizu godine.
Osnivač Tinker Labsa Alan Orlić podsjetio je kako je prvi centar otvorio 2016. godine u Osijeku, a danas se mreža proširila na više od 100 lokacija diljem Europe. Najavio je kako će nagrada biti dodatni poticaj za novi iskorak – širenje na tržište SAD-a.
Predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje Ljiljana Kukec naglasila je kako je riječ o povijesnom uspjehu jer je Hrvatska jedina SEE zemlja koja je imala finaliste i pobjednika u jednoj kategoriji. 'Između 15.000 franšiznih sustava u Europi biti među najboljima nije mala stvar, pogotovo kada u žiriju sjede predsjednici najvažnijih europskih franšiznih organizacija', istaknula je.
Direktor nacionalnog izbora za franšizu godine Franchise Brand Leader Award i glavni urednik Poslovnog FM-a Darko Buković ocijenio je kako je i sama nominacija izniman uspjeh. 'Već samim ulaskom u finale mi smo pobjednici', rekao je. Poslovni FM, kako stoji u obrazloženju, pozicionirao se kao snažan zagovornik franšizinga, nadilazeći tradicionalne medijske uloge i promovirajući etičke standarde franšiznog poslovanja u SEE regiji.
Buković je u Bruxellesu sudjelovao i na Executive Meetingu European Franchise Federation, gdje se govorilo o trendovima i budućnosti franšiznog poslovanja u EU. Susreo se i s predsjednikom EFF-a Matthiasom Lehnerom te čelnicima europskih franšiznih organizacija, kojima je predstavio rad Poslovnog FM-a.
U sklopu razgovora s predstavnicima svjetskih franšiza najavljen je i Brend Forum 2026., vodeća međunarodna konferencija o brendiranju i franšizingu u jugoistočnoj Europi, koja će se održati u Zagrebu od 10. do 12. lipnja. Po prvi put je ove godine u sklopu Foruma organiziran i Franchise BrandMarkt, poslovna izložba za B2B razgovore, a brojni sugovornici izrazili su interes za sudjelovanje i širu regionalnu suradnju.