Poznati su detalji prošlogodišnje državne mature za gotovo 26.000 učenika. I kod te generacije maturanata vidljiva je velika razlika u uspjehu na kraju školske godine u odnosu na ocjene s mature. Primjerice, polovina učenika u školi je iz fizike bila odlična, no na maturi je njih pola dobilo negativnu ocjenu, javlja HRT.
Nije novost, ali svake godine izazove najviše polemika da se solidna četvorka maturanata na kraju četvrtog razreda pretvori se u dvojku na ispitima državne mature.
Za 126 maturanata ni petica iz predmeta na kraju 4. razreda nije bila dovoljna za dvojku na ispitu mature.
Ne iznenađuje to ovogodišnju maturanticu Laru.
- Cijelo vrijeme na se govori, još od osnovne škole, da je to najvažnija stvar, kao da je to vrhunac obrazovanja, da to trebaju biti dobre ocjene. A netko tko je bio kroz cijelu godinu bio odličan može biti taj dan pod stresom i nešto pogriješiti - rekla je Lara, maturantica iz Zagreba.
HRT je provjerio u nekoliko škola, u kojima su se ocjene iz nastave potvrdile na maturi, kako rade.
- Dosta ulažemo u suradnju, pogotovo s mladim nastavnicima. Razmjenjujemo testove, ocjenjivanje je najteži dio našeg posla - istaknula je Franka Maričić-Bujas, prof. engleskog i talijanskog jezika iz Gimnazije Antuna Vrančića u Šibeniku.
- Te ocjene koje đaci dobiju kroz sve 4 godine, a pogotovo u 4. razredu su odraz njihovog znanja - tvrdi Ivan Knežević, ravnatelj Gimnazije Antuna Vrančića.
I to bi trebao biti najvažniji rezultat nakon srednje škole i mature, ističe psiholog Boris Jokić.
- Kad škola postane učenje samo za test, ona gubi svoj smisao. Puno su pametniji oblici u kojima se vanjsko vrednovanje kombinira sa školskim vrednovanjem, gdje osnažujete nastavnike da bolje vrednuju i malo gledate kako to oni rade. To mladim ljudima daje osnovu da promijene svoje obrasce učenja - izjavio je Jokić, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja.
Bez stručnih profesora, kažu u školama, nema uspjeha ni na maturi, a do njih treba znati doći i cijeniti njihov rad.