Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay Maloprodaja bilježi blagi mjesečni, ali stabilan godišnji rast

Maloprodaja bilježi blagi mjesečni, ali stabilan godišnji rast

Neprehrambeni proizvodi rastu gotovo 9 posto, dok promet hranom i pićem pada

Trgovina na malo u Hrvatskoj u kolovozu 2025. nastavila je pozitivan trend, bilježeći rast prometa i u odnosu na srpanj, i u odnosu na isti mjesec prošle godine.

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, sezonski i kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo porastao je za 0,4 posto u odnosu na srpanj. Ipak, u strukturi prometa bilježi se pad – promet prehrambenim proizvodima smanjen je za 0,6 posto, a promet neprehrambenim proizvodima (bez motornih goriva i maziva) za 0,9 posto.

29. mjesec zaredom bilježi se godišnji rast

U usporedbi s kolovozom 2024., kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo porastao je realno za 2,4 posto. Dok je promet hranom, pićem i duhanskim proizvodima pao za 2,8 posto, promet neprehrambenim proizvodima skočio je za značajnih 8,7 posto. Time je zabilježen 29. uzastopni mjesec rasta prometa na godišnjoj razini.

U prvih osam mjeseci 2025. ukupni promet trgovine na malo bio je 3,6 posto veći nego u istom razdoblju 2024.

Najveći doprinos imala trgovina hranom i pićem

Prema izvornim indeksima, u kolovozu su porast prometa ostvarile sedam trgovačkih struka. Najveći utjecaj imala je nespecijalizirana trgovina pretežno hranom, pićem i duhanskim proizvodima s rastom od 3,7 posto i doprinosom od 1,5 postotnih bodova ukupnom indeksu. Slijedi ostala nespecijalizirana trgovina neprehrambenim proizvodima (rast 9,2%, doprinos 0,6 bodova) te trgovina tekstilom, odjećom, obućom i kožnim proizvodima (rast 8,3%, doprinos 0,5 bodova).

Ukupno gledano, izvorni promet od trgovine na malo u kolovozu je nominalno porastao za 3,3 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, što potvrđuje stabilan uzlazni trend unatoč padu prometa u segmentu prehrane.

Vaša reakcija na temu