Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Ericsson Nikola Tesla / press POSLOVNI REZULTATI ERICSSONA NIKOLA TESLA Prihodi od prodaje 2,24 milijarde kuna, 1,7% su viši nego prethodne godine

POSLOVNI REZULTATI ERICSSONA NIKOLA TESLA Prihodi od prodaje 2,24 milijarde kuna, 1,7% su viši nego prethodne godine

Udjel izvoza u ukupnim prihodima 56,7%

Ericsson Nikola Tesla Grupa u 2022., poručili su njeni predstavnici, uspješno se nosila s brojnim izazovima uzrokovanim nestabilnom geopolitičkom i gospodarskom situacijom te unatoč turbulentnom poslovnom okruženju ostvarila solidne poslovne rezultate. 

'Ericsson Nikola Tesla Grupa u 2022. godini stabilno je poslovala te ostvarila prihode od prodaje veće od 2,24 milijarde kuna, što je 1,7% više od rekordne 2021. godine. Udjel izvoza u ukupnim prihodima zadržao se na visokoj razini od 56,7%, što potvrđuje vodeću poziciju kompanije na ljestvici hrvatskih izvoznika. U skladu s našim strateškim odrednicama fokusirali smo se na izvrsnost u realizaciji brojnih projekata za kupce na domaćem i izvoznim tržištima. Pronalaženjem novih poslovnih prilika nastojali smo neutralizirati negativan utjecaj sankcija uvedenih Bjelorusiji na naše poslovanje. Bili smo maksimalno usredotočeni na praćenje i ublažavanje utjecaja brojnih rizika, a posebno inflatornih učinaka koji su se manifestirali kroz povećanje cijena materijala i sirovina, značajan rast cijena energenata i povećanje troškova radne snage', istaknula je Gordana Kovačević, predsjednica Ericsson Nikole Tesle.

Domaće tržište, također je navela, obilježeno je nastavkom ulaganja vodećih operatora, Hrvatskog Telekoma i A1 Hrvatska, u izgradnju optičke i 5G mreže, u čemu ih kao dugogodišnji pouzdan partner podržavaju. Međutim, zbog porasta cijene električne energije i inflacije, operatori su optimizirali dinamiku ulaganja u pojedine poslovne segmente, što se odrazilo na njihove prihode od prodaje. 

'U segmentu Digitalno društvo sklopili smo veći broj ugovora usmjerenih na daljnju digitalnu transformaciju javnih usluga i servisa, čime smo djelomično neutralizirali niže prihode u operatorskom segmentu. Intenzivno smo radili na projektima u području e-zdravstva, e-poslovanja, javne sigurnosti, transporta te na inovativnim rješenjima za Industriju 4.0, koji su rezultirali ugovorima o suradnji s Ministarstvom pravosuđa i uprave RH, Ministarstvom kulture i medija RH, Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje, Državnom geodetskom upravom, Ministarstvom unutarnjih poslova RH, Gradom Splitom, itd. 

Na tržištima susjednih zemalja, nastavili smo kvalitetnu suradnju s operatorima HT Mostarom, Crnogorskim Telekomom i Ipkom Kosovo. Istaknula bih ugovor potpisan krajem godine s novim kupcem Telekom Kosova, s kojim smo započeli suradnju vezanu uz modernizaciju jezgrene i radijske mreže. Ovim partnerstvom osnažujemo našu poziciju na tržištu Kosova, na kojem smo prisutni već dugi niz godina, a od 2013. godine imamo i ured u Prištini, koji planiramo širiti. 

Kao posljedica uvođenja EU sankcija Bjelorusiji, morali smo raskinuti ugovor za projekt implementacije eZdravstva Republike Bjelorusije te zaustaviti sve nove prodajne aktivnosti na ovom tržištu. Nastavili smo izvršavati ugovorne obveze iz ugovora u operatorskom segmentu koji su potpisani prije sankcija, strogo se pridržavajući odluka o sankcijama koje su uvele institucije EU. U skladu s novonastalom situacijom, u potpunosti smo restrukturirali našu lokalnu kompaniju u Bjelorusiji.

Značajan dio poslovanja odnosi se na usluge za Ericsson kroz aktivnosti našeg razvojno-istraživačkog centra i drugih ekspertnih centara. Taj poslovni segment bilježi kontinuirani rast te čini gotovo 46% prihoda od prodaje. Naš Razvojno-istraživački (R&D) centar, angažmanom na proizvodima i projektima koji osiguravaju Ericssonovo tehnološko vodstvo, pozicionirao se kao jedan od najbolje ocijenjenih centara unutar globalne korporacije. Istaknuli bismo doprinos naših stručnjaka na razvoju novih funkcionalnosti u području 5G, kao i preuzimanje novih odgovornosti u području Cloud. Naši stručnjaci u drugim ekspertnim centrima za rješenja i usluge također bilježe izvrsne rezultate na brojnim projektima diljem svijeta i značajno doprinose kompanijskim rezultatima', rekla je Gordana Kovačević.


Foto: Ericsson Nikola Tesla / press

Kada je riječ o ključnim financijskim pokazateljima, navela je kako su prihodi od prodaje viši 1,7% u usporedbi s prethodnom godinom, ponajprije zbog porasta prodaje u području usluga za Ericsson te prodaje u segmentu Digitalno društvo na domaćem tržištu. 

'Bruto marža bilježi smanjenje na 8,2%, kao rezultat sankcija na bjeloruskom tržištu, ali i proizvodnog miksa, porasta troškova rada, porasta cijena usluga te energenata, sirovina i materijala. Operativna dobit niža je 31,1% te iznosi 128,5 milijuna kuna. Ako se isključi jednokratni utjecaj raskida ugovora implementacije eZdravstva u Bjelorusiji bruto marža iznosi 9,7% u usporedbi s 11,5% u 2021. godini, dok je operativna dobit manja 15% te iznosi 158,4 milijuna. Ostvaren je novčani tok od poslovnih aktivnosti od 187,0 milijuna kuna, što je bolje od plana s obzirom na tržišno okruženje. Godinu smo zaključili sa solidnom bilancom, s udjelom vlastitog kapitala u ukupnoj imovini od 34,7%. Novac i novčani ekvivalenti, uključujući kratkotrajnu financijsku imovinu, krajem godine iznose 557,5 milijuna kuna (44,4% ukupne imovine), dok su krajem 2021. godine iznosili 510,5 milijuna kuna (42,4% ukupne imovine).

Ericsson Nikola Tesla najveći je centar za dizajn softvera u Hrvatskoj i šire. Od više od 3500 zaposlenika Ericsson Nikola Tesla Grupe, u sklopu našeg R&D centra te drugih ekspertnih centara, više od 1800 stručnjaka radi na poslovima softver dizajna. U 2022. godini zaposlili smo više od 350 stručnjaka koji se uz kvalitetno mentorstvo brzo uključuju u poslovne procese kompanije', nadalje je rekla.

Zaključila je potom komentar rezultata za 2022. godinu.

'S obzirom da se poslovni izazovi koji su obilježili 2022. godinu, poput visoke inflacije, geopolitičkih sukoba i makroekonomske nestabilnosti, odražavaju i na poslovanje u ovoj godini, ostajemo snažno fokusirani na upravljanje rizicima, profitabilnost i novčani tok te na društveno odgovorno poslovanje', istaknula je.

U 2023. godini očekuju daljnji nastavak trenda rasta potreba za ICT rješenjima što ovoj kompaniji otvara nove prilike na tržištu.

'Stoga nastavljamo provedbu naše strategije, s naglaskom na ulaganje u istraživanje, razvoj i implementaciju suvremenih ICT rješenja, u razvoj znanja i vještina naših zaposlenika te vlastitu digitalnu transformaciju. Zapošljavanjem i zadržavanjem talentiranih stručnjaka te investiranjem u ljude biti ćemo u mogućnosti odgovoriti na potrebe tržišta i osigurati dugoročnu održivost poslovanja. 

Posvećeni smo i daljnjem jačanju kompanijske kulture temeljene na integritetu, etičnosti i usklađenosti te smo uvjereni da najvišim standardima u području usklađenosti osiguravamo dodatnu konkurentsku prednost i održivost. 

Naše dugogodišnje strateško pozicioniranje u ICT tehnologijama, inovativna rješenja, snažno liderstvo te kompetencije zaposlenika, stavljaju nas u izvrsnu poziciju za daljnji rast i uspješnost kompanije te stvaranje dodane vrijednosti za sve naše dionike', poručila je Kovačević.

Vaša reakcija na temu