Uz pregršt poučnih predavanja, izvrsnog druženja i zabave te mnoštvo noviteta u svijetu ljudskih potencijala završio je prvi HR.Weekend koji je nastao kao odgovor na sve veću potrebu i promjene unutar HR industrije, a bio je namijenjen svim profesionalcima, voditeljima ljudskih potencijala i poslodavcima, kao i svim zainteresiranima za razvoj i primjenu inovativnih strategija u upravljanju ljudskim potencijalima.
- HR.Weekend je nastao kao plod težnje da napravimo festival posvećen sve traženijoj struci - HR-u, na kojem će svaki sudionik biti zadovoljan, festival gdje će svatko moći pronaći nešto za sebe i festival čije će teme biti orijentirane na moderna i progresivna HR rješenja. Program smo dugo kreirali, a komentari na prvo izdanje su i više nego pozitivni. Uspjeli smo u našim težnjama, što nam samo daje vjetar u leđa za iduće izdanje - po završetku festivala je rekao Daniel Ackermann suorganizator HR.Weekenda.
- Iz godine u godinu rastemo, točnije evoluiramo. Od ove godine po prvi smo put održali i HR.Weekend, koji je samo jedan od primjera konstantnog osluškivanja potreba tržišta i prilagodbe programa Weekend Media Festivala aktualnim temama i trendovima, što je tradicija koja se nastavlja iz godine u godinu. HR.Weekend se pokazao kao odlična platforma za generiranje novih ideja, sklapanje prijateljstava, networking, ali i zabavu - rekao je Tomo Ricov, suorganizator HR.Weekenda.
Prvo izdanje HR.Weekenda obilježila su zanimljiva predavanja ali i paneli koji su pokrili teme od recruitmenta i selekcije, preko razgovora o underperformerima o kojima se inače rijetko priča, do zanimljive debate između kliničke i organizacijske psihologije na temu mračne trijade u kompanijama.
Oduševio je i neuroznanstvenik i profesor dr. Nikolaos Dimitriadis zanimljivim je predavanjem It's not you, it's your brain objasnio kako neuroznanost vidi promjene te kako naš mozak njima upravlja.
- Možemo li predvidjeti ljudsko ponašanje? Za to nam pomažu tzv. self reporting, promatranje i biometrika, odnosno neurometrika. Dakle, možemo ljude pitati nešto, možemo ih promatrati i možemo ih istraživati. No ljudi ipak vole govoriti i zapravo često govore ono što njihov mozak 'uopće ne misli', jer mi nismo ti koji biramo ono što činimo niti biramo razloge iz kojih to činimo', izjavio je dr. Dimitriadis.
U skladu s jednom od najaktualnijih tema današnjice, Florian Pollner i Asmus Komm, McKinsey partneri, na predavanju Re-imagining HR - back to human in a world of Generative AI podijelili su nastajuće prioritete i operativne modele HR funkcija pod utjecajem umjetne inteligencije.
- AI je u svakodnevici HR-a, samo mnogi toga do sad nisu bili svjesni jer nisu to sami vidjeli. Generativni AI ili GenAI danas je pokretač jačanja učinkovitosti upravljanja ljudskim resursima i ima ogroman utjecaj na gotovo svaku domenu HR-a na globalnoj razini - objasnio je Komm povezanost između HR i AI.
Veliku pažnju privuklo je i predavanje Što znači burnout i kako se razlikuje po različitim generacijama?, na kojem je prof.dr.sc. Nataša Jokić Begić sudionike povela na putovanje kroz generacijske razlike u načinu na koji one brinu o samima sebi te pokazala što je bilo bitno prijašnjim generacijama, a što današnjim.
- Različite generacije različito izražavaju svoje emocije na radnom mjestu. Dok su starije generacije često suzdržane, mlađe generacije su otvorenije prema izražavanju svojih osjećaja te njihovom utjecaju na produktivnost na poslu - istaknula je Jokić Begić.
HR.Weekend donio je i dozu znanosti pa su o promjenama unutar HR industrije govorili su Lucija Veličan, HR konzultantica IT industrije Talentarium Austrija, Slobodan Jović, psiholog i CEO Selekcija.hr, Blagica Petrovac, viši direktor ljudskih potencijala Plive te Maša Prebeg, direktorica sektora ljudskih resursa Konzuma uz moderatorsku palicu Nikole Milosavljevića, managing partnera HR Fabrike na panelu Ch-ch-changes - od selekcije prema recruitmentu.
- Recruiter i osoba koja se bavi selekcijom po meni ne mogu biti jedno. Psiholog ima određena znanja, mudrost, prati neverbalnu komunikaciju, ima testove i bolji je kod procjene ljudi i samim time kod selekcije. S druge strane, za poziciju recruitera bolji su ekonomisti, sociolozi ili prodavači koji imaju neka druga znanja, bolji su za prodaju i nagovaranje te na kraju privlačenje kadra. Tu je osnovna razlika ova dva pojma - pojasnio je Jović temeljne razlike ova dva sve traženija zanimanja.
Mjesto više tražilo se i na predavanju 'Kakvu organizaciju ljudi neće napustiti - što kaže znanost', Mitje Ružojčića i Zvonimira Galića s Odsjeka za psihologiju, Filozofskog fakulteta u Zagrebu.
A za sve one koji su razmišljali o karijeri unutar HR sektora, stručnjak Michael Custers, direktor marketinga SD Worx, predavanjem It's great time to be in HR pružio je dublji uvid u industriju ljudskih resursa i sudionicima dokazao kako HR itekako ima obećavajuću i svijetlu budućnost.
- Sve što dotakne HR sektor postaje fluidno. Jučer je sve bilo dugoročno, sigurno i predvidljivo, a danas je sve dinamično, fluidno, mobilno i promjenjivo - izjavio je Custers objašnjavajući rapidni razvoj ove industrije, ali i navodeći razloge zašto trebamo vjerovati da je sada idealno vrijeme za rad i razvoj unutar HR sektora. Objasnio ih je kroz tri ključna pitanja: hoće li moj HR posao propasti, hoće li AI preuzeti moj posao i hoće li se Europa razdvojiti?
- Jedno je sigurno, sada je idealno vrijeme za rad i razvoj unutar HR sektora, posebice ako možete iskoristiti prednosti umjetne inteligencije i tehnologije općenito uz uspješno savladavanje i manevriranje regulatorne kompleksnosti u suvremenom svijetu - zaključio je.
Prvi HR.Weekend obilježile su brojne aktualne i vrlo važne teme današnjeg svijeta poslovanja, koje se tiču i stručnjaka ljudskih potencijala i poslodavaca, ali i cjelokupnog stručnog kadra koji se našao u izazovnom svijetu potrage za poslom. Ovim temama dani su odgovori na brojna pitanja suvremenog načina zapošljavanja, a tijekom nezaobilaznog networkinga zasigurno su se uspjeli dobiti i pokoji savjeti kako lakše pristupiti današnjim trendovima tog procesa.