Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Unsplash RASTU CIJENE Inflacija u listopadu 2,2 posto

RASTU CIJENE Inflacija u listopadu 2,2 posto

Podatke je objavio državni zavod za statistiku

Državni zavod za statistiku objavio je kako su cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u listopadu 2024. u odnosu na listopad 2023. (na godišnjoj razini) u prosjeku su više za 2,2 %, dok su u odnosu na rujan 2024. (na mjesečnoj razini) u prosjeku više za 1,1 %.

'Promatrano prema glavnim skupinama klasifikacije ECOICOP, na godišnjoj razini, najveći porast potrošačkih cijena u prosjeku je ostvaren u skupinama Restorani i hoteli, za 10,6 % (doprinos porastu od +0,54 postotna boda), Razna dobra i usluge, za 6,7 % (+0,42 postotna boda), Obrazovanje, za 5,3 % (+0,04 postotna boda), Zdravlje te Rekreacija i kultura, po svakoj skupini za 5,2 % (doprinos porastu od +0,16 postotnih bodova u skupini Zdravlje te +0,27 postotnih bodova u skupini Rekreacija i kultura), Hrana i bezalkoholna pića, za 4,8 % (+1,27 postotnih bodova), Alkoholna pića i duhan, za 3,5 % (+0,18 postotnih bodova), Pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva, za 0,9 % (+0,05 postotnih bodova), te Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva, za 0,2 % (+0,03 postotna boda). Porast cijena na godišnjoj razini ublažio je pad cijena u skupinama Komunikacija, za 6,3 % (doprinos padu od -0,33 postotna boda), Prijevoz, za 2,5 % (-0,35 postotnih bodova), te Odjeća i obuća, za 0,3 % (-0,02 postotna boda)', objavio je DZS.

Na mjesečnoj razini najviše su u prosjeku porasle cijene u skupinama Odjeća i obuća, za 10,5 % (doprinos porastu od +0,68 postotnih bodova), Obrazovanje te Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva, po svakoj skupini za 1,8 % (doprinos porastu od +0,01 postotni bod u skupini Obrazovanje te +0,30 postotnih bodova u skupini Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva), Hrana i bezalkoholna pića, za 1,1 % (+0,29 postotnih bodova), Razna dobra i usluge, za 0,7 % (+0,04 postotna boda), Pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva, za 0,4 % (+0,02 postotna boda), te Alkoholna pića i duhan, za 0,2 % (+0,01 postotni bod).

Porast cijena na mjesečnoj razini ublažio je pad cijena u skupinama Komunikacija, za 2,5 % (doprinos padu od -0,13 postotnih bodova), Rekreacija i kultura, za 0,6 % (-0,03 postotna boda), Restorani i hoteli, za 0,3 % (-0,02 postotna boda), te Prijevoz, za 0,2 % (-0,03 postotna boda).

Prema glavnim komponentama indeksa (posebnim agregatima), na godišnjoj razini, porast cijena ostvaren je u komponentama Usluge, za 5,1 %, Hrana, piće i duhan, za 4,6 %, te Industrijski neprehrambeni proizvodi bez energije, za 0,6 %, dok je pad cijena prisutan u komponenti Energija, za 4,5 %. Na mjesečnoj razini, porast cijena ostvaren je u komponentama Industrijski neprehrambeni proizvodi bez energije, za 2,7 %, Energija, za 1,5 %, te Hrana, piće i duhan, za 1,0 %, dok je pad cijena prisutan u komponenti Usluge, za 0,5 %.

Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene harmoniziranim indeksom potrošačkih cijena, u listopadu 2024. u odnosu na listopad 2023. (na godišnjoj razini) u prosjeku su više za 3,6 %. U odnosu na rujan 2024. (na mjesečnoj razini), u prosjeku su više za 0,8 %.

Vaša reakcija na temu