Mate Rimac objavio je na Facebooku snimku iz pogona Project 3 Mobility (P3M), gdje su poslagani prototipovi robotaksija koje je njegova tvrtka trebala dovršiti do kraja godine.
- Do 12. mjeseca trebali smo pokazati 60 prototipova robotaksija. I evo ih. Svi su tu i par više - rekao je Rimac.
U videuje kazao kako su modeli u različitim fazama razvoja i za potpuno različite vrste testiranja. Objasnio je da im treba velik broj prototipova jer svaki prolazi specifične provjere - od sigurnosnih ispitivanja i crash testova, do aerodinamičkih analiza, mjerenja komfora, vibracija, dugotrajnosti i potrošnje.
- Iako smatramo da je autonomna vožnja sigurnija od ljudskog vozača, nesreće je nemoguće potpuno isključiti. Želimo da, ako dođe do nesreće - za što smatramo da je vrlo mala vjerojatnost - ne može doći do ozbiljne ozljede u ovim automobilima. Da možemo biti potpuno sigurni i opušteni u njihovoj upotrebi - rekao je.
U objavi se dotaknuo i jedne od najčešćih kritika u medijima, a to je tvrdnja da je P3M navodno povukao stotine milijuna eura iz državnih fondova. Rimac tvrdi da ti navodi nemaju veze sa stvarnim iznosima.
- Često možemo pročitati u medijima da smo mi od poreznih obveznika dobili 300, 500, čak sam čitao i 900 milijuna eura. Da budemo vrlo precizni i jasni: mi smo povukli od Europske unije 89,7 milijuna eura za robotaksije. Privatni investitori uložili su 104 milijuna eura u robotaksije. U cijelu Rimac grupu su, uz tih 104 milijuna, investirali milijardu eura privatnih investicija- nabrojao je i kazao da to znači da je manje od deset posto ukupnih ulaganja povezano s javnim sredstvima.
Dodaje da će im za širenje projekta izvan Zagreba, u druge europske i svjetske gradove, trebati novi kapital, ali da ga namjeravaju osigurati isključivo kroz privatne ulagače, kao što su, podsjeća, financirali i sve ranije projekte - od Nevere do gradnje kampusa.
U videu je podsjetio da su mnogi ranije sumnjali da se u Hrvatskoj može graditi konkurentna automobilska industrija.
- Iako možda zvuči suludo da će se u Hrvatskoj izgraditi ovakva priča, u kojoj će se hrvatska firma boriti u svjetskim okvirima u novoj tehnologiji koja je tehnologija budućnosti, mislim da smo već više puta dokazali da nešto što je nekad zvučalo potpuno suludo - primjerice, da će se u Hrvatskoj razvijati i proizvoditi najsnažniji, najbrži električni auto na svijetu, Rimac Nevera, koliko god neki to omalovažavali - danas je stvarnost. Da je netko prije 10 godina rekao da će se novi Bugatti razvijati i proizvoditi u Kerestincu, i to bi zvučalo suludo. Isto kao što zvuči suludo da u Hrvatskoj razvijamo i proizvodimo baterije za najnovije Porsche, BMW i tako dalje - rekao je.
Nadalje, istaknuo je da su u međuvremenu stvorili više od dvije tisuće radnih mjesta te da vjeruje kako robotaksi može biti sljedeći veliki iskorak, onaj koji bi Hrvatsku pozicionirao kao aktivnog sudionika, a ne samo korisnika novih tehnologija.
- Nadamo se izgraditi još jednu svjetsku priču iz Hrvatske, priču na koju se možemo ponositi. Da smo ne samo sudionici ili promatrači u stvaranju novih tehnologija - kao što to obično biva, da se to negdje razvije u svijetu pa mi to onda samo koristimo - nego da i mi budemo dionici, sudionici toga. Jer autonomna vožnja, robotaksi, dogodit će se bez nas ili s nama, ali mi želimo aktivno sudjelovati i biti važan čimbenik, ako ne u svijetu, onda barem u Europi, u području tih robotaksija - podvukao je i zaključio:
- Zagreb je prvi korak, a onda iz Zagreba u cijeli svijet. Nadam se da ćemo zajedno biti svi malo optimističniji i vjerovati jedni drugima malo više - poručio je.