Tvrtka Rimac Automobili nakon prošlotjednog predstavljanja za svjetske medije u Zadru i na Pagu, svoj novi automobil Rimac Nevera tri će dana predstavljati u dubrovačkom Hotelu Sun Gardens za osamdeset potencijalnih kupaca i distributera diljem svijeta, piše Index.
Izvršni direktor Rimac Automobila Mate Rimac izjavio je u četvrtak novinarima kako je jako ponosa što je Nevera oduševila svjetske medije.
'Nevera je dokazala sve što smo o njoj govorili'
'Dokazala je sve što smo o autu govorili. Došlo nam je osamdeset ljudi od SAD-a preko Europe do Japana, što je dosta dobro s obzirom na ograničenja u putovanju. U tri dana ćemo im na različite načine predstaviti auto, tvrtku i Hrvatsku. Vozit će auto na cesti, a moći će ga i konfigurirati, birati boje, sjesti s našim dizajnerima i naručiti svoje vozilo', rekao je Rimac.
Dodao je kako su neke narudžbe primili i prije testnih vožnji za kupce.
Nakon Dubrovnika vozila će biti predstavljena na sajmovima i privatnim događajima diljem svijeta. Isporuka počinje svakako ove godine, ali je Rimac upozorio na velik problem na svjetskom tržištu s dobavom mikroprocesora i čipova.
'To je totalna katastrofa i zbog toga velike tvornice zatvaraju proizvodnju. Kao malom proizvođaču jako nam je teško trenutno doći do mikroprocesora. Jedno vozilo ima 74 računala i tisuće elektroničkih komponenti. Nadamo se da ćemo to riješiti i isporučiti značajne količine, a iduće godine pedeset vozila', naveo je Rimac.
Gotovo cijeli razvoj i dizajn Nevere su rađeni u Hrvatskoj
Gotovo cijeli razvoj i dizajn Nevere su rađeni u Hrvatskoj, kao i velik dio vozila. 'Imamo vlastitu strojnu obradu i proizvodnju karbona, sva elektronika i ožičenje, baterijski sustav. Integracija je velika, ali radimo i komponente za mnoge druge, što je puno značajniji doprinos hrvatskom gospodarstvu u idućem razdoblju', rekao je Rimac.
Dodao je kako u izvedbi vozilo dosta pomiče granice.
'S 1900 KS najsnažniji je auto ikad proizveden. Od 0 do 100 stigne ispod dvije sekunde, a do četvrt milje ispod devet sekundi, što ga čini najbrže ubrzavajućim autom ikad na cesti. Ima najveći baterijski paket na tržištu, od 120 kilovatsati (kWh), te najbrže punjenje s maksimalnom snagom punjenja od 500 kilovata (kW)', objasnio je Rimac.
Naglasio je kako je upravo vozilo Nevera bio cilj kada je pokrenuo vlastitu tvrtku.
'Concept One' bio je samo koncept i priprema za ovo, ali tada nismo imali ni znanje ni novac ni alat opremu ni kapaciteta za ovo uraditi. Trebalo nam je deset godina da dođemo u stanje proizvesti ovakav auto. On je nama pokazatelj kakvu tehnologiju možemo smisliti i što možemo raditi za druge proizvođače, odnosno ulagače Porsche i Hyundai. Naravno da želimo izgraditi snažan biznis u proizvodnji sportskih automobila', izjavio je Rimac.
'Krenuli smo u državi u kojoj nije bilo znanja za ovako nešto ostvariti. Kad sam počeo na fakultetu rekli su mi da je u Hrvatskoj nemoguće proizvesti auto te da što prije odustanem pa će manje ljudi sa mnom potonuti. Morali smo stvoriti to iskustvo i znanje. Prije si nismo mogli priuštiti strane stručnjake, a sada možemo. Imamo preko četrdeset nacionalnosti. Tisuću ljudi godinama radi danonoćno na stvaranju Nevere. Imamo tim koji je u stanju razviti i proizvesti najsloženiji auto s vrhunskim performansama od početka do kraja', poručio je Rimac.
'Jako smo ponosni što smo u Hrvatskoj i to svugdje ističemo. To se vidi i na dizajnerskim elementima kravate na vozilu, ali i na imenu vozila. Želimo kupce i medije dovesti u Hrvatsku, gdje se neće samo oduševiti vozilom i tvrtkom, već im ispričamo o Smiljanima i Tesli, prošetaju zidinama, voze se našim Greypovima po brdima. Ljudi kupuju doživljaj i žele biti dio nečeg. Hrvatska je nerazdvojan dio naše priče i to je jako dobra sinergija', odgovorio je novinarima, upitan zašto je izabrao Dubrovnik za prezentaciju.
Komentirao vožnju Nevere 232 po Magistrali koja nije bila zatvorena za promet, vozio je njegov direktor prodaje
Mate Rimac komentirao je i incident, kada je vozač Nevere na Jadranskoj magistrali kod Dubrovnika vozio 232 km/h i time prekoračio dopuštenu brzinu kretanja vozila, a potom se prijavio policiji.
'Nije nam bilo drago to vidjeti i da je morala intervenirati policija. Žao nam je zbog toga. Mi našim kupcima, zaposlenicima i gostima kažemo da je testna vožnja na javnoj cesti te se trebaju poštivati prometni propisi. Nažalost jedan kolega to nije poštovao. Nadam se da će, kao i svatko drugi, biti propisno kažnjen, a mi ćemo još više naglašavati važnost pridržavanja propisa', izjavio je Rimac.
Indexu je iz policijskih krugova neslužbeno potvrđeno da je automobil vozio Rimčev direktor prodaje Krešo Ćorić, kao i to da je policija pronašla vozača, a ne da se, kako tvrdi Rimac, sam javio policiji. No, doznajemo da je Rimčev direktor prodaje bio otvoren za suradnju kada su mu pristupili policajci.
Sve su pokušali provjeriti i u Rimac Automobilima, no iz kompanije nam nisu odgovarali.
Ćorić je ranije na svom Instagram profilu, koji je sada zaključan, objavio fotografiju za volanom Nevere, a na njoj se vide i iste rukavice kao na snimci.
Rimac ne želi potvrditi da se radi o Ćoriću, kaže da su to privatne informacije
U kasnijoj izjavi medijima, koju je predvečer dao u Dubrovniku, Rimac je priznao kako je riječ o njegovom kolegi, no na izravno novinarsko pitanje nije želio potvrditi da se radi o Ćoriću.
'Nećemo govoriti privatne informacije', rekao je Rimac.
Zbog incidenta Mate Rimac se javnosti ispričao i ranije danas putem svog Facebook profila.