Bez dogovora je prošao trosatni sastanak nezadovoljnih roditelja i škole o slučaju dječaka (10) problematičnog ponašanja zbog kojeg se iz prethodne škole ispisao cijeli razred.
Nakon jučerašnjeg masovnog bojkota nastave sva su se djeca vratila u klupe osim četvrtog razreda u koji je upisan novi učenik. Ona ni sutra neće u školske klupe, piše Index.
Ministarstvo je obećalo dodatnog psihologa, no roditelji već treći dan opravdavaju izostanak svoje djece nezadovoljni ponuđenim rješenjima.
U večerašnjem Otvorenom na HRT-u o tome govore Momir Karin, šef Uprave za potporu i unaprjeđenje sustava odgoja i obrazovanja Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, Alma Rovis Brandić, viša savjetnica za socijalne pedagoge i preventivne programe u Agenciji za odgoj i obrazovanje i Klaudio Čurin, odvjetnik grupe nezadovoljnih roditelja.
Urednik Otvorenog Damir Smrtić rekao je da je u emisiju pozvana i Jadranka Sloković koja kao odvjetnica zastupa roditelje dječaka s problemima u ponašanju. No ona se ispričala jer nije mogla doći.
Prvi je govorio Karin iz Ministarstva.
'Danas smo bili s roditeljima ovog četvrtog razreda, bilo je Ministarstvo, Gradski ured, Centar za socijalni rad. Bili smo na raspolaganju za sva pitanja i dileme koje su roditelji imali da bi svako dijete bilo sigurno. Molim roditelje da još jednom promisle sve što su danas čuli i vidjeli i da donesu najbolju odluku za svoje dijete. Ja osobno razumijem roditelje, poštujem njihove odluke, ali se duboko ne slažem s nekim njihovim stvarima', rekao je Karin.
'Bili su i roditelji dječaka koji ima problema u ponašanju. Roditelji su pitali dosta ograničena pitanja, hipotetske naravi. Mislim da se roditelji međusobno ne razumiju. Da je to slučaj, mislim da bi večeras došlo do dogovora.'
Ni sutra djeca ovog četvrtog razreda neće na nastavu.
'Jasno je sve propisano, roditelji su upoznati sa svime. Uprava škole će postupiti po protokolu.'
Odvjetnik grupe roditelja potvrdio je da ih danas nisu pustili na sastanak.
'Mi smo pokušali pristupiti sastanku, nama je objašnjeno da smo se trebali najaviti i rečeno nam je da bi i drugi došli s odvjetnicima. Nisu nam objasnili tko... Nama je iskomunicirano u tom trenutku da će se i predstavnici javnih vlasti predstaviti roditeljima nakon što mi napustimo prostorije. Roditelji su ipak pristali da mi ne sudjelujemo u tom sastanku kako bi se možda došlo do dogovora.'
'Pedagozi nisu utvrdili ponašanja za koja se ovog dječaka proziva'
Ponovno se uključio Karin.
'Cijela stručna služba koja broji pet osoba je na raspolaganju svakom učeniku. U slučaju ovog dječaka je izričito biran asistent u nastavi, riječ je o socijalnom radniku. Sve je dogovoreno tako da bi učenik cijelo vrijeme bio pod nadzorom odrasle osobe.'
Rovis Brandić o situaciji u prošloj školi.
'Sa sadašnjom školom sam u kontaktu gotovo svakodnevno. I s ravnateljem i asistentom koji je po struci socijalni pedagog, ne socijalni radnik', rekla je Rovis Brandić i ispravila Karina iz Ministarstva.
'Obavili smo više nadzora, sudjelovali smo u nizu međuresornih sastanaka i toliko razgovora da ih ja više niti ne evidentiram koliko ih je bilo. Na pedagoškim bilješkama koje škola mora voditi te na razgovoru s djelatnicima škole, roditeljima itd. Nismo utvrdili da su bila evidentirana ova ponašanja za koja se ovoga dječaka proziva.'
Što će socijalni pedagog raditi?
'Naša iskustva kažu da se u tim školama u kojima su zaposleni socijalni pedagozi događa najmanji broj prijava vezanih uz vršnjačko nasilje. Svako ponašanje djeteta je signal, vapaj upomoć. Mi možemo reagirati na to, ali puno je korisnije i zrelije da reagiramo na muke koje iz djeteta izviru, a vidimo ih iz nedoličnog ponašanja.
Ja mislim da bi socijalni pedagog trebao raditi sa svim učenicima u smjeru podrške, za početak - pomoći tom dječaku da se prilagodi na uvjete redovne škole. Mi ovdje govorimo o djetetu koje ima jako mali broj godina i očekujemo da on tu izolaciju bez ikakve traume prođe i da se odmah prilagodi. Ja potpuno razumijem i roditelje koji su zabrinuti. Ne omalovažavam njihovu brigu. Molim ih da daju priliku stručnjacima da dovedu do nekih povoljnih ishoda.
Jako me raduje da je Hrvatski zavod za socijalni rad uključen i očekujem zrelu razinu suradnje.'
'Svi smo zakazali'
Rovis Brandić je rekla da su svi u sustavu zakazali te da se i ona osobno osjeća odgovorno zbog ovog slučaja.
Karin iz Ministarstva se s tim djelomično složio.
'Nema amnestije za nikoga. Kad imamo problem, onda je nešto loše napravljeno ili nije napravljeno na vrijeme. Sve je jasno propisano, a kad problem dođe do ove razine, onda je očito negdje napravljena greška. Zbog čega, neznanja ili manjka hrabrosti - to će se tek utvrditi.
Roditelji ne bi trebali stručnjake upućivati što trebaju raditi. Nama je svako dijete u sustavu jednako vrijedno. Sva djeca što imaju teškoće u razvoju se maksimalno uključuju u redovni sustav.'
Zašto se tek večeras na sastanku u priču uključio Centar za socijalni rad?
Karin odgovara da Centar ima nadležnost nad roditeljima što ministarstvo nema. 'Njihova je uloga da osigura sve što je potrebno. Centar ima svoju ulogu, došla je ravnateljica Centra sa svojim suradnicima pokazati roditeljima da su tu, da će raditi svoj posao, da će im odgovoriti na njihova pitanja.'
Kakva je atmosfera za vrijeme nastave?
Odvjetnik Čurin kaže da ne može pričati o konkretnim situacijama, ali su mu roditelji prenijeli neke informacije.
'Ja ne mogu o nekim konkretnim situacijama. Meni roditelji prenose da djeca dolaze doma traumatizirana, da su ih s grčem slali u školu. To je eskaliralo i oni su reagirali. Kako je moguće da je Agencija za odgoj i obrazovanje postupala u ranijoj školi, a nigdje nije evidentirano da su postojali problemi, a dječak je završio s uzornim vladanjem. Zašto su poduzete mjere prema kojima je dječak nastavu imao u drugim prostorijama, u ovom slučaju je to bila knjižnica.'
Rovis Brandić mu je odgovorila: 'Ja nisam rekla da su institucije zakazale, nego da smo svi kao društvo zakazali kad smo došli do ovoga. Dječak ne ide u ovu školu od prvog dana, on nije mjesec dana u školi, ovdje se radi o svega nekoliko dana boravka u razredu.'
Je li se tražila nova stručna obrada dječaka s problemom u ponašanju?
'To je bilo jedno pitanje, ali naravno da se pitalo roditelje tog dječaka za to. Oni tvrde da imaju dokumentaciju o tome, ostaje vidjeti što će biti s tim.'
Odvjetnik Čurin kaže da danas nije ponuđeno ništa novo u odnosu na ono što je komunicirano jučer. 'Ne vidi se bitna razlika u odnosu na ono kakva je situacija bila u prethodnoj školi. U nekim situacijama su bile prisutne i dvije odrasle osobe za vrijeme nastave i njegova ponašanja nisu bila zaustavljena. Mi ne krivimo dječaka.'
Karin je na koncu rekao da nije istina da nezadovoljnim roditeljima na večerašnjem sastanku nije ponuđeno ništa novo.
'Tri sata smo razgovarali, ovo nije istina što kaže odvjetnik, nije da nisu dobili ništa novo. Ne možemo mi ponuditi nešto što nije unutar zakona niti u interesu djece. Do rješenja se mora doći. Ovo je postupak koji će trajati. Treba pomoći svima, dječaku i ovoj djeci koja su dosad izostajala iz škole', zaključio je Karin.