Službeno je otvoren novi pješački most preko trogirske Foše. Nešto manje od godinu dana od potpisa ugovora s izvođačem, dva i pol mjeseca od postavljanja konstrukcije i dan nakon uspješnog tehničkog pregleda, most je stavljen u funkciju. Prva su ga 'testirala' djeca iz trogirskog vrtića Vrabac koje je nenajavljeno iznenadio Sv. Nikola na njihovo opće oduševljenje, a vrlo brzo i ostali građani i prolaznici.
'Znamo koliko je most nedostajao sugrađanima i koliko je potreban, posebno onima koji žive i rade u jezgri. Vjerujem da dolazi na zadovoljstvo svih i da će zadovoljiti i funkcionalno i estetski. Jedna mi je starija sugrađanka rekla da joj je most vrlo ugodan za prelaženje. Radili smo ga po najvišim standardima struke, od arhitektonskog natječaja do javne nabave, a unatoč svim pritiscima nismo ga htjeli otvoriti bez uporabne dozvole koju smo dobili u rekordnom roku od 10-ak dana', istaknuo je gradonačelnik Ante Bilić i naveo što još planiraju napraviti.
'Most će sigurno još ljepše zasjati kada sredimo park Fortin s jedne strane, za što ćemo u narednoj godini izraditi projektnu dokumentaciju, te pojas od Solina do tržnice s druge strane. Tu se radi o 44.000 m2 površine za koju smo već ishodili idejno arhitektonsko-urbanističko rješenje, također dobiveno na javnom natječaju. Dogodine idemo u izradu projektne dokumentacije, a početkom 2026. se nadam prvim radovima. Obnovit će se park Soline, urediti garažna kuća na dijelu gdje je sad parking za stanare i potpuno rekonstruirati tržnica te izgraditi dužobalna šetnica. Tada će cijeli ovaj pojas dobiti adekvatan izgled, a most će još više doći do izražaja. Nadam se da će most trajati dugo godina i da ćemo slične projekte realizirati i u budućnosti', dodao je.
Most je vrijedan oko 1.026.000 eura + PDV, uključujući i potpunu rekonstrukciju temelja koji su bili zatečeni u puno lošijem stanju od očekivanog.
Na javni arhitektonski natječaj pristiglo je čak 26 rješenja novog izgleda mosta, a kao najbolje izabrano je ono studija Prostorne taktike. Most je čelična konstrukcija teška 65 tona. Najveća širina mosta iznosi 10,40 metara, a visina je nešto preko 4 metra. Raspon je 25 metara, a ukupna dužina 30.
'Dekorativni premaz mosta imitira hrđu, što smo preuzeli kao primjer dobre prakse iz drugih gradova koji su pod konzervatorskom zaštitom, no ispod premaza je više slojeva koji su zaštićeni od korozije',istaknuo je projektant Luka Cvitan te pojasnio zanimljiva rješenja.
'Pokušali smo spojiti funkcionalnu i estetsku stranu, a zahtjev natječaja bio je da most nema samo utilitarnu svrhu i da ne nudi tek prijelaz s jedne na drugu stranu, nego i momente socijalizacije i zadržavanja. Tako smo s jedne strane postavili grupu stolica za sjedenje, a s druge strane mrežu za izležavanje. Sama mreža može izdržati oko 80 tona', pojasnio je Cvitan.