Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay / ilustracija TRŽIŠTE LUKSUZNIH NEKRETNINA 'Dalmatinski gradovi magnet su za elitne klijente'

TRŽIŠTE LUKSUZNIH NEKRETNINA 'Dalmatinski gradovi magnet su za elitne klijente'

'Ako promatramo Split kao centar Dalmacije, potražnja i dalje raste jer nedostaje takvih objekata'

'Dalmatinsko tržište luksuznih nekretnina polako se, ali sigurno razvija. Primjećuje se sve veći interes investitora i očekujemo kako će u narednim godinama doživjeti povećanu ekspanziju. Trenutno nemamo velik broj luksuznih nekretnina, no to se polako mijenja zahvaljujući trudu i angažmanu investitora, ali i samih kupaca', istaknuo je Marko Pažanin, direktor i partner u Croatia Sotheby's International Realtyju.

Tijekom posljednjih nekoliko godina to je ime u Hrvatskoj postalo sinonim za prodaju luksuznih nekretnina. Već pri dolasku na hrvatsko tržište agencija je dobila delikatan zadatak prodati Vilu Castello u vlasništvu Agrokora, smještenu u Medveji pokraj Opatije. Prodana je slovačkom investitoru za 8,1 milijuna eura. 

Otada je agenciji na prodaju bilo povjereno mnogo nekretnina od kojih zastaje dah.

'Obala je, naravno, najtraženija. Posebno su popularne lokacije u prvom redu uz more i nekretnine na dominantnim pozicijama koje pružaju privatnost i neometan pogled. Jednako tako, naši gradovi su magnet za elitne klijente zbog povijesne baštine i bogatstva sadržaja, najčešće se traže nekretnine u centru grada', objasnio je za Forbes Hrvatska.

Privlačne su i nekretnine na otocima. Otkrio je kako najviše pažnje privlače Hvar i Brač, osobito lokacije na osami koje nude mir i prirodno okruženje. 

'Iako nema mnogo dostupnih luksuznih nekretnina, Hvar i Brač ostaju iznimno atraktivne destinacije internacionalnim kupcima i ulagačima', napomenuo je. 

Pažanin je naglasio kako Dalmaciji nedostaje turistički resort koji bi privukao međunarodne brendove iz svijeta turizma, gastronomije i trgovine. Ipak, dodao je, primjećuju se pomaci. Sve je više vrhunskih vila na prestižnim lokacijama, a Split se, primjerice, može podičiti sa sve više penthouse stanova s vlastitim bazenom.

'Ako promatramo Split kao centar Dalmacije, potražnja i dalje raste jer nedostaje luksuznih objekata', konstatirao je. 

Ipak, upozorio je i na blagi pad potražnje međunarodnih klijenata na 'manje atraktivnim second home destinacijam'. Prije svega to smanjenje interesa odnosi se na kupce s njemačkog tržišta kao i ostalih tržišta Europske unije koja su pogođena ekonomskim turbulencijama.

'Unatoč blagom padu interesa na nekim tržištima, Hrvatska ostaje najprivlačnija kupcima i investitorima s područja Europske unije', tvrdi direktor agencije za luksuzne nekretnine. 

Kazao je i kako je zabilježen porast interesa među strankama iz Sjedinjenih Američkih Država i Australije. Pritom se posebno ističu upiti klijenata s hrvatskim korijenima.

Hedonizam prepušta mjesto održivosti

Zahtjevi klijenata mijenjaju su. Dok je nekoć raskoš nekretnine bila dovoljno atraktivna da privuče kupce, danas oni njeguju malo drugačiji ukus. Sve se češće raspituju o građevinskim materijalima i vode računa o principima održivosti koje lokacija može ponuditi.

'Uslijed turbulencija koje smo proživjeli proteklih godina, od epidemije do inflacije, ljudi se sve više okreću zelenoj gradnji gdje se naglasak stavlja na suživot s prirodom. Raste svijest o važnosti zdravog načina života, umjesto isključivog naglaska na hedonizmu. Kupci žele živjeti u domovima koji su izgrađeni od ekološki prihvatljivih materijala, što pridonosi zdravijem okolišu i stvaranju energetski neovisnih kuća koje donose značajne uštede i smanjuju ovisnost o tradicionalnim izvorima energije', tumači Pažanin.

Stoga se danas traže lokacije i nekretnine koje pružaju mogućnosti za aktivnosti na otvorenom te izravnu povezanost s prirodom. Taj trend ukazuje na rastuću želju ljudi da žive u skladu s prirodom i da uživaju u aktivnom životnom stilu, rezimira dobro upućeni agent.

Forbes Hrvatska doznaje i kako kupci preferiraju novogradnje na jedinstvenim lokacijama. Međutim, centri gradova iznimka su. Tamo je veći interes za kupnju starije građevine koju se može renovirati. Pažanin je naglasio još jedan ključan detalj. Kupcima je primarno stalo da imaju osiguranu podršku property management tvrtki koje bi vodile kompletnu brigu o njihovim nekretninama.

Oni koji ne mogu pronaći nekretninu po svojim željama najčešće se odluče na kupnju zemljišta i gradnju nekretnine prema vlastitoj viziji. I tu je ponuda primamljiva, u katalogu ove agencije za nekretnine nalaze se atraktivna građevinska zemljišta uz more za više milijuna eura.

Pad transakcija i bolja vremena

Poznavatelj prilika na tržištu luksuznih nekretnina Pažanin u ovoj godini očekuje kako će tržište biti stabilno, ali nagoviješta i kako će se broj transakcija smanjiti. No, sudeći prema onome što je rekao, dolaze još bolja vremena za tržište luksuznih nekretnina.

'U narednim godinama predviđa se rast, ponajprije zbog investicija u resorte koje će dodatno poboljšati rejting Hrvatske kao destinacije. Vrhunski međunarodni brendovi, koje takve investicije privlače, bit će ključan poticaj za unaprjeđenje turizma što će rezultirati pozitivnim utjecajem na cjelokupno gospodarstvo i društvo u cjelini', optimističan je Pažanin.

Vaša reakcija na temu