Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Stručnjaci tvrde da se mogao spriječiti pad helikoptera u kojem je poginuo Kobe Bryant

Stručnjaci tvrde da se mogao spriječiti pad helikoptera u kojem je poginuo Kobe Bryant

Zobayan je bio iskusan pilot koji je od srpnja 2019. imao 8200 sati letenja

Helikopter koji se tijekom ovog vikenda srušio u Kaliforniji pri čemu je poginulo devet ljudi, uključujući Kobea Bryanta, u minuti se strmoglavio za više od 600 metara i bio je u jednom komadu, odnosno nije se raspao, sve dok nije udario u obronke, izjavila je jučer članica američkog Nacionalnog odbora za sigurnost prometa (NTSB). Helikopter se nalazio na visini od 700 metara kada je u nedjelju ujutro izgubio kontakt s kontrolom zračnog prometa. Pilot je kazao kako se uzdiže na veću nadmorsku visinu kako bi izbjegao gušći sloj oblaka. Posljednja komunikacija bila je u 9.45 sati.

Na mjestu pada, nađeni su razbacani dijelovi helikoptera. Jennifer Homendy, članica odbora NTSB-a, rekla je da helikopter nije imao sustav detekcije terena koji pilotu pruža informacije o terenu i upozorava ga na moguće opasnosti, piše CNN.

Napomenula je kako je NTSB, nakon helikopterske nesreće u Teksasu 2014. u kojoj je poginulo 10 ljudi, preporučio da helikopteri slične vrste ubuduće budu opremljeni takvim sigurnosnim sustavima, no da Savezna uprava za civilno zrakoplovstvo nije primijenila tu preporuku. Rekla je da je helikopter promašio čistinu za samo 6 do 9 metara.

Netom prije nesreće, pilot je dobio odobrenje za SVFR (Special Visual Flight Rules), odnosno posebnu vrstu odobrenja koje omogućava pilotu da leti u vremenskim uvjetima lošijim od onih dopuštenih za redovna pravila vizualnog leta. Vizualno letenje (VFR) (Visual Flight Rules) skup je zrakoplovnih propisa po kojim pilot upravlja zrakoplovom koristeći vanjske orijentire, ne oslanjajući se na instrumente.

Pilot Ara Zobayan rekao je kontrolorima leta da će se uzdići na višu nadmorsku visinu, ali nakon toga je izgubljen kontakt. Radar je pokazao da se helikopter popeo na visinu od 700 metara i počeo skretati ulijevo. Zobayan je bio iskusan pilot koji je od srpnja 2019. imao 8200 sati letenja. Homendy je rekla da će istražitelji razmotriti je li odluka da se Zobayanu odobri SVFR bila ispravna, prenosi Index.

Vaša reakcija na temu