Povodom Dana potrošača hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu objavila je rezultate istraživanja najčešćih potrošačkih upita, a na raspravi u Europskom parlamentu je upozorila na visoke cijene u istočnoj Europi i tražila stroži nadzor i veće kazne za odgovorne.
'Prema mom istraživanju, građani se najviše žale na ponašanje teleoperatera (43 posto), zatim na pružatelje poštanskih usluga (40 posto), a na pružatelje komunalnih usluga, trgovce mješovitom robom i na banke se žali četvrtina naših građana', kaže Biljana Borzan.
Upravo zato je na sjednici Europskih parlamenta upozorila da neće biti stvarne jednakosti građana EU dok potrošačka prava završavaju na granici zapadne i istočne Europe.
'U zapadnoj EU su rasprodaje stvarne, kod nas su samo marketinški trik, na zapadu lako kupuju preko interneta, a za našu zemlju nema dostave, njima je i cijena telefonskog poziva razumna, a nama je preskupa jer nas je teleoperater stavio u isti koš s Marokom i Novim Zelandom', upozorila je.
Dodala je kako su cijene još za vrijeme pandemije korona virusa rasle 30 posto više u zemljama istočne EU, a sada su višestruko više, zbog čega u Hrvatskoj, Bugarskoj i Rumunjskoj građani bojkotiraju trgovine.
'Pola kile tjestenine je dva puta skuplje u Hrvatskoj nego u Francuskoj, pasta za zube je tri puta skuplja u Bugarskoj nego u Njemačkoj. Potrošačka prava ne smiju biti mrtvo slovo na papiru, samo efikasan nadzor i stroge kazne mogu donijeti promjenu!', rekla je Borzan.