Kraljevsko ratno zrakoplovstvo (RAF) uskoro će početi u letu testirati nove radare ECRS Mk2 na svojim višenamjenskim borbenim avionima Eurofighter Typhoon. Nova faza testiranja omogućit će stručnjacima iz britanske podružnice europske multinacionalne tvrtke Leonardo da detaljno prouče njihovo ponašanje u zraku i provedu visokokvalitetnu integraciju sa sustavima aviona. Doznajemo više o novom radaru koji bi trebao osigurati odvraćanje potencijalnih agresora i poraziti protivnika, javlja T-portal.
Brojni specijalizirani mediji objavili su vijest da je prošlog tjedna prvi put poletio prototip budućeg zajedničkog radarskog sustava ECRS Mk2 te će biti integriran u Eurofightere dijela europskih korisnika tih aviona. Točnije, nove radare dobit će samo Njemačka, Italija, Španjolska i Velika Britanija jer su one nabavile Eurofightere iz takozvane druge i treće proizvodne tranše, a Austrija je, primjerice, nabavila sve svoje lovce tog tipa u prvoj tranši.
Valja pojasniti da je proizvodnja Eurofightera podijeljena u tri tranše, a riječ je o razlikama između proizvodnje i financiranja koje ne impliciraju povećanje sposobnosti platforme sa svakom novom tranšom. Treba reći i da Eurofightere koriste i Kuvajt, Oman, Saudijska Arabija te Katar, a oni su dio druge tranše, međutim zasad se ne spominje ugradnja novih radara u avione navedenih ratnih zrakoplovstava s Arapskog poluotoka.
Prototip radara trenutno je instaliran na testnom Typhoonu iz sastava RAF-a u konfiguraciji Tranche 3, što će omogućiti visokokvalitetnu kombinaciju svih elemenata zračne detekcije. Inače, prvo testiranje radara obavljeno je iznad zajedničkog postrojenja tvrtki BAE Systems i Leonardo u Wartonu na sjeverozapadu Engleske.
Prvi let prototipa ECRS Mk2 slijedi program integracije zemaljskim testiranjima ostvarenima suradnjom britanskog ministarstva obrane, RAF-a i obrambenih tvrtki BAE Systems i Leonardo UK. Prva ugradnja radara obavljena je u siječnju ove godine, a već šest mjeseci kasnije tvrtke su objavile da su zemaljska ispitivanja dovršena. Ugovor o razvoju i integraciji novih radara samo u britanske Eurofightere stajat će oko 2,5 milijardi funti.
Proizvođač novog radara ističe da je evolucija Eurofighterovih zračnih sposobnosti izrazito važna kako bi se osigurao nastavak odvraćanja potencijalnih agresora i poraz protivnika na bilo kojem mjestu u svijetu, bilo u interesu Ujedinjenog Kraljevstva ili u čvrstoj potpori NATO-u. Zračni komodor Nick Lowe, voditelj RAF-a za isporuku borbenih zračnih sposobnosti, kazao je, prema pisanju portala European Security & Defence, da je prvi let prototipa novog radara u testnoj letjelici pozitivan korak prema spomenutoj evoluciji.
Stručnjaci iz britanskog ministarstva obrane dodaju da će novi radar transformirati Eurofighterove sposobnosti nadzora u zraku i pružiti mu iznimne borbene mogućnosti. Dodaju i da paralelno s ispitivanjima napreduje proizvodni dizajn ECRS Mk2, ističući da razvoj u potpunosti koristi britanske vještine projektiranja radara svjetske klase.
Očekuje se da će Eurofighter Typhoon ostati u službi do 2060. godine. Niz daljnjih modifikacija i nadogradnji dio je plana dugoročne evolucije. Buduće tehnologije uključuju bolje podatkovne veze i povezivost, a sve kako bi bile kompatibilnije s bespilotnim letjelicama, budućnošću borbenog zrakoplovstva, objavio je T-portal.