Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Screenshot: RTL Velika akcija Frontexa, Europola i Interpola, a svoj obol dala je i Hrvatska: 'Već smo godinama dio kriminalne scene'

Velika akcija Frontexa, Europola i Interpola, a svoj obol dala je i Hrvatska: 'Već smo godinama dio kriminalne scene'

U dva tjedna pronađena su 352 ukradena automobila

Europske policije su pronašle više od tisuću različitih ukradenih auto dijelova, javlja RTL.

Diljem Europe, ali i Balkana u 22 različite zemlje posljednjih 14 dana odigravala se opsežna akcija Frontexa, Europola i Interpola. Rezultati su fascinatni: zaplijenjena vozila, ukradeni auto-dijelovi, fasicificirani dokumenti, migranti, droga, krijumčari.

U dva tjedna pronađena su 352 ukradena automobila. Više od 1.000 auto dijelova. 

Otkriven je i 141 falsificirani dokument. Gotovo dvije tone marihuane. 10 kilograma heroina. 500.000 cigareta. Tona duhana. Uz sve to, napravljeno je više od 40.000 provjera različitih baza podataka. Uhićeno 17 krijumčara i spriječeno krijumčarenje gotovo 3.000 migranata.

U cijeloj priči sudjelovala je i Hrvatska, i to na pet graničnih prijelaza. Zabilježili su 19 krijumčarenih predmeta. Za 666 osoba odbijen je ulazak. Pronađeno je i pet krivotvorenih isprava. 32 nezakonita migranta i dva ukradena vozila. 

Dubravko Klarić, kriminalistički stručnjak koji se godinama bavio upravo tim problemima, napominje kako je Hrvatska već godinama dio kriminalne scene: 

'Moramo znati da smo ipak mi mala zemlja i da je oduvijek naša kriminalistička praksa pokazivala da smo u takvim slučajevima smo tranzitni, a tranzitni smo i kad je u pitanju droga i drugi oblici kriminala, krijumčarenju ljudi'.

Kako se krade automobile, za RTL-ovu Potragu je detaljno opisao jedan sudionik iz prve ruke. Krao ih je iz Francuske za naručitelje u Italiji, a iz Njemačke su ih vozili za Poljsku i Hrvatsku, pa preko Bosne za Crnu Goru i Sloveniju: 

'Iza radnog vremena, iza osam sati se obilazi pogleda se dva tri moguća auta koja bi bila na najboljim mjestima. Nekad u prometu naiđeš, evo čovjek baš ide prema kući pa ti malo za njim ideš i vidiš ako stane, super, riješio si. Važno da si u mraku, ne gledaš da je u svjetlu, da se čuje, da je kiša recimo, nevrijeme, kad grmi onda je najbolje nitko ni ne gleda, nikog ni nema nigdje'. 

Kad su u pitanju ukradeni automobili, slučajevi se ne riješavaju lako i jednostavno, objašnjava Klarić:

'Ako nisu posebne mjere uključene, obično je tu više država, policija više država onda je to teško jer vozilo brzo nestane, s druge strane moramo znati da nekad i raskomadaju skupocjeno vozilo'.

Tako je bilo i u ovom slučaju gdje su europske policije pronašle više od tisuću različitih ukradenih auto dijelova. 

Vaša reakcija na temu