Split je puno atraktivniji na Instagramu nego u stvarnosti, Dioklecijanova palača dobro izgleda samo iz drona, dok lokalni stanovnici balansiraju između pijane mase turista i digitalnih zvjezdica koje oblikuju reputaciju grada. Novi dokumentarni serijal 'Ne zaboravite ostaviti recenziju' vodi gledatelje iza kulisa splitskog i hrvatskog turizma 21. stoljeća, otkrivajući kako društvene mreže, recenzije i online platforme mijenjaju način na koji putujemo – i same destinacije.
Junaci serijala nisu teoretičari, već stvarni ljudi; stanovnici splitskog Geta koji dokumentiraju party turizam mobitelom, splitski osnovnoškolci kojima je već preko glave turizma koji im je okupirao ljetne školske praznike, vodiči koji oživljavaju povijest, konobari i kuhari koji se bore s masama turista, food influenceri i muzejski kustosi.
Prva epizoda, 'Kultura', propituje može li lokalna tradicija preživjeti pod pritiskom lajkova i storyja. Hoće li dobra recenzija prosječnu lokaciju pretvoriti u atrakciju s pet zvjezdica? Druga epizoda, 'Recenzije', pokazuje kako digitalni alati, društvene mreže i Google Maps oblikuju odluke turista i reputaciju destinacija, od Splita i Dubrovnika do Rovinju i Dugog otoka.
Serija je snimana tijekom turističke sezone 2024. i 2025. diljem Hrvatske, a iza formata stoje producentica Rea Rajčić i produkcijska kuća Eclectica, redatelj i ko-kreator Ivan Grgur, a kao redatelj dvije epizode pridružio se i Rino Barbir što seriji daje dodatnu autorsku snagu i prepoznatljiv vizualni potpis. Kreativni suradnik na seriji je i naš svjetski proslavljeni redatelj - Nebojša Slijepčević.
'Turizam više nije samo putovanje – on je show za društvene mreže: fotografija za lajkove i recenzija koja može popraviti ili uništiti reputaciju. Serija prikazuje smiješne, tragične i ponekad lude strane turizma, ali i utjecaj novih tehnologija na naš svakodnevni život', ističu autori.
Današnji turizam ima novog vodiča – Google Maps. On zna najbolji put, najatraktivnija mjesta i lokacije na kojima vrijedi stati. Spektakularan alat za koji zapravo radi – cijeli svijet. Osam milijardi ljudi ostavlja recenzije koje nas vode do nezaboravnih lokacija, ali i do bizarnih mjesta koja sami nikada ne bismo otkrili. Kako digitalne platforme utječu na način na koji putujemo i kako se novim pravilima prilagodila naša turistička ponuda? Hrvatski turizam budućnosti – s jednom ili pet zvjezdica?
Otkrijte svakog utorka do 18. studenog, u 20.15 na prvom programu HRT-a.