Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
PROLJEĆE U SREDNJOJ DALMACIJI Evo što je sve pripremila Turistička zajednica

PROLJEĆE U SREDNJOJ DALMACIJI Evo što je sve pripremila Turistička zajednica

Donosimo detalje

Ovo proljeće u Srednjoj Dalmaciji uz mnogo sunčanih dana i ugodnih temperatura, puno je doživljaja, zabave i uživanja u aktivnostima boravka u prirodi, brojnih tradicijskih događanja i okupljanja vezanih uz blagdan Uskrsa, sportskih i kulturnih manifestacija, kongresa i stručnih skupova te srdačnih domaćina koji su spremni prihvatiti prve veće skupine gostiju i osigurati im nezaboravan predsezonski odmor.

'U vrijeme kada se otvara veći broj hotela koji su zimu iskoristili za osvježenje, pripremu, uređenje svojih objekata, ali i obogaćivanje ponude, ne zaboravljamo da je dobra priprema odredišta, sadržaja i događanja u njima jedno od ključnih uporišta dobre sezone. Tako će ovog ožujka i početkom travnja naši gosti moći uživati u jedinstvenim okusima i mirisima mediteranske kuhinje čiji će se najbolji šefovi okupiti na tradicionalnom gastro-festivalu, proizvođači pršuta odmjerit će snage u tome čiji je proizvod bolji,domaćini će raspravljati o obiteljskom smještaju na svojem kongresu, a o održivom turizmu bit će riječi na međunarodnom skupu o toj temi. Posebno dojmljivo i upečatljivo jest preduskrsno vrijeme Velikog tjedna u nizu mjesta u Srednjoj Dalmaciji sa brojnim tradicionalnim vjerskim običajima i uprizorenjima koja se stoljećima čuvaju od zaborava.

Sa emitivnih tržišta, ali i od poslovnih partnera stižu nam  pozitivne informacije o stanju prodaje i rezervacija te o povećanom zanimanju tržišta za našu regiju, a sve to prate i brojne nove aviolinije koje će u velikom broju od 24.ožujka krenuti prema zračnoj luci Sveti Jeronim u Splitu. Samo u vikendu tjedan prije Uskrsa kada počinje ljetni red letenja, najavljen je dolazak trideset zrakoplova iz Europe u Split sa više tisuća gostiju i isto toliko odlazaka iz Splita prema Europi, čime će zračna luka na najbolji način otvoriti predsezonu.

Svjesni svih izazova koji nas okružuju, s optimizmom ulazimo u ovu turističku godinu u kojoj želimo da kvaliteta i održivi razvoj budu vidljivi u svim segmentima naše ponude,kao glavni cilj naših turističkih radnika,iznajmljivača,obrtnika i poduzetnika. 

U vremenu pred nama pokazat ćemo predsezonskim gostima koji će stizati u Srednju Dalmaciju da su došli na pravo mjesto jer ih dočekuju srdačni domaćini, organizirani i pripremljeni pružiti im odmor zbog kojega će postati i ostati naši vjerni gosti', poručila je Ivana Vladovićdirektorica Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije

Nove linije prema zračnoj luci Sveti Jeronim, Split

Nakon usklađivanja redova letenja sa zračnim prijevoznicima, ovogodišnje najave letenja za zračnu luku Sveti Jeronim ukazuju na još jednu uspješnu turističku sezonu i daljnji rast prometa u odnosu na proteklu rekordnu godinu. Croatia Airlines ove godine proširuje mrežu letova iz Splita uvođenjem nove sezonske linije između Splita i Istanbula kojim nacionalni avioprijevoznik jača svoju prisutnost u ovoj najprometnijoj hrvatskoj primorskoj zračnoj luci. Izravni letovi iz Splita prema Istanbulu planirani su u razdoblju od 7. svibnja do 12. listopada 2024. godine, triput na tjedan i to utorkom, četvrtkom i subotom u večernjim satima. Što se tiče letova iz Istanbula prema Splitu isti su planirani srijedom, petkom i nedjeljom u jutarnjim satima. 

U 2024. godini Split će biti povezan novom linijom islandskog niskotarifnog avioprijevoznika PLAY Airlines s glavnim gradom Islanda Reykjavík-om  u periodu od 28. svibnja do 15. kolovoza jednom tjedno. ITA Airways će prometovati na liniji Rim (Fiumicino) u razdoblju od 4. kolovoza do 1. rujna 2024. godine i to jednom tjedno, nedjeljom. U odnosu na 2023., za ljeto 2024. godine Air France će ponuditi oko 3.500 sjedala više na liniji između Pariza i Splita, obnoviti liniju prema Splitu krajem travnja s jednim tjednim letom, a do kraja kolovoza Air France će prometovati 6 puta tjedno prema Splitu. 

Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije na sajmovima u Parizu, Barceloni,Pragu i Bologni

Salon mondial de Tourism, Paris 

Turistička ponuda Splitsko–dalmatinske županije u suradnji s TZ na području Dalmacije i TZ Ličko - senjske županije predstavlja se na najvećem turističkom sajmu Salon mondial du tourisme za široku publiku u Francuskoj u organizaciji predstavništva HTZ-a u Francuskoj. Ovaj međunarodni turistički sajam u Parizu spojen je sa sajmom Destination Nature koji je smješten u produžetku središnje hale i namijenjen je zainteresiranima za aktivni boravak u prirodi. U najavi aviokompanija su i brojni letovi iz Pariza prema Splitu pa je tako Air France za ljetni red letenja najavio više letova na svojoj redovnoj sezonskoj liniji između Pariza (Charles de Guelle) i Splita od kraja travnja do kraja listopada. Francuska je za Srednju Dalmaciju izuzetno važno tržište s kojeg su prethodne godine ostvareni odlični rezultati turističkog prometa osobito zbog brojnih avio kompanija (Croatia Airlines, Air France,Transavia France, Easy Jet) koje lete direktno iz Pariza prema Splitu. 

Sajam B travel, Barcelona 

Na zajedničkom štandu na sajmu B travel u Barceloni koji će se održati od 15. do 17. ožujka nastupit će županijske turističke zajednice na području Dalmacije te TZ Ličko - senjske županije. TZ Splitsko - dalmatinske županije će tako predstaviti novosti u destinaciji, avio-linije i atrakcije za koje se očekuje da će ih Španjolci posjetiti za vrijeme svojeg odmora u Hrvatskoj i Srednjoj Dalmaciji. Španjolci po statistikama i analizama u Hrvatskoj borave dva tjedna, a za vrijeme odmora žele posjetiti što više destinacija. Kako grad Split ima tijekom sezone izravne avio veze zračnog prijevoznika Vueling sa Barcelonom, to će nastup na ovom sajmu biti prilika za daljnju promociju turističke ponude Srednje Dalmacije. 

Sajam Holiday World, Prag 

Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije će u suradnji s TZŽ na području Dalmacije i TZ Ličko-senjske županije, a u organizaciji predstavništva HTZ-a u Pragu, nastupiti na najvećem turističkom sajmu u Češkoj Republici, sajmu Holiday World. Sajam će se održati od 15. do 17. ožujka u Pragu. Riječ je o 32. izdanju sajma na kojem će se predstaviti brojni izlagača iz 17 zemalja, kao i sve turističke regije Češke. Očekuje se da će sajam posjetiti 20 tisuća posjetitelja koji traže svoj odmor iz snova. Na štandu će se susresti hrvatski poslovni subjekti, predstavnici putničkih agencija i hotelijera sa brojnim češkim partnerima, a na info pultu Splitsko – dalmatinske županije posjetitelji će dobiti informacije o turističkim destinacijama, ponudi smještajnih kapaciteta te nautičkoj ponudi. Osim dobre cestovne povezanosti sa Pragom za očekivati je da će sve više čeških gostiju će ove godine doći linijama avio prijevoznika Croatia Airlines-a, Smartwings-a i Czech Airlines-a koji će povezati Prag sa Splitom i Srednjom Dalmacijom.

Sajam Fiera del Cikloturismo, Bologna 

Od petka 5. do nedjelje 7. travnja 2024. Bologna će biti domaćin Sajma cikloturizma. U suradnji s predstavništvom HTZ-a u Italiji, na zajedničkom štandu na sajmu nastupit će županijske turističke zajednice na području Dalmacije te TZ Ličko-senjske županije.

Ovaj sajam u potpunosti je posvećena svijetu nacionalnog i međunarodnog biciklističkog turizma. Na sajmu će se predstaviti turističke destinacije, turoperatori specijaliziranii za biciklistička putovanja, pružatelji bike-friendly usluga i smještajnih kapaciteta te proizvođači bicikla i pribora. Program uključuje i  razgovore  s brojnim gostima koji će govoriti o putovanjima i odredištima, pristupima i različitim načinima kretanja na dva kotača.

Petak je rezerviran za izlagače i poslovni posjet dok su subota i nedjelja dani otvoreni za javnost i besplatne su. 

DalmatiaStorytelling - nova platforme u turizmu

Splitsko-dalmatinska županija objavila je novu turističku digitalnu platformu za sve ljubitelje tematskih doživljaja i baštinskih priča, www.dalmatiastorytelling.com. Dalmacija storytelling destinacija je projekt Upravnog odjela za turizam, pomorstvo i promet Splitsko-dalmatinske županije koji ima za cilj podizanje kvalitete kulturne turističke ponude korištenjem storytelling metode pri prezentaciji i interpretaciji baštine. Dalmatia Storytelling je jedinstvena platforma koja objedinjuje tematske doživljaje s područja Splitsko-dalmatinske županije. Njih je trenutno četrdesetak, dostupni su na hrvatskom i engleskom jeziku. Ova platforma pruža uvid u ponudu doživljaja koji su komercijalno dostupni cijelu godinu. Kroz projekt su kreirani novi i komercijalno dostupni turistički proizvodi, tematske interpretacijske šetnje i muzejska vođenja s oživljenim baštinskim likovima. Koncept stranice potiče krajnjeg korisnika na istraživanje dalmatinskih priča kroz komercijalno dostupnu ponudu putem pretraživača „Pronađi svoju priču“ i „Pronađi svoj izlet“. Kroz kategoriju Događaji i Vijesti lokalne turističke zajednice i ostali dionici u turizmu i kulturi mogu podijeliti vijest o održavanju manifestacija i ostalih događaja koji se odnose na očuvanje tradicije, narodnih običaja i baštinskih priča. Na ovaj način stvara se digitalni katalog događanja koji su usko vezani za baštinsko pripovijedanje.

3. Kongres obiteljskog smještaja u Splitu 

Hrvatska udruga obiteljskog smještaja organizira 3. Kongres obiteljskog smještaja 14.i 15.ožujka u hotelu Radisson Blu u Splitu. Ovaj kongres u suorganizaciji Splitsko-dalmatinske županije i Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije namijenjen je svim nositeljima obiteljskog smještaja, dakle svim iznajmljivačima i pruža jedinstvenu priliku za umrežavanje, razmjenu ideja i usavršavanje u području obiteljskog smještaja. Bit će to dvodnevno događanje ispunjeno inspirativnim predavanjima, radionicama i panelima, s fokusom na najnovije trendove i praksu u industriji. "Ove godine radit ćemo radionice poreznog savjetovanja s iznajmljivačima. Podršku nam je dalo i Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica, a to govori o radu udruge i kvaliteti samog kongresa. Prošle godine bilo je više od 700 ljudi i shvatili smo da postoji ogromna potreba jer su ljudi željni znanja i žele se educirati", kazala je Barbara Marković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja. Prijave će za sudjelovanje biti otvorene 8 dana prije kongresa.

Program edukacija za privatne iznajmljivače

Turistička zajednica Splitsko – dalmatinske županije nastavlja ciklus Programa edukacija za privatne iznajmljivače koje organizira u suradnji s lokalnim turističkim zajednicama. Nakon prve ovogodišnje edukacije održane u Splitu, TZ SDŽ nastavlja sa serijom edukacija i u drugim dijelovima županije s ciljem podizanja standarda kvalitete i profesionalizacije u sektoru. 

Edukacije će se održati u Dugopolju, Braču, Hvaru, Makarskoj, Podgori, Baškoj Vodi, Trogiru, Kaštelima, Visu te ponovno u Splitu sve do 13. travnja 2024. Program edukacija obuhvatit će niz tema važnih za uspješno vođenje smještajnog objekta u turističkom sektoru, uključujući brendiranje i tematiziranje smještajnih jedinica, korištenje AI (umjetne inteligencije) u obiteljskom smještaju, poslovne obveze i prava vlasnika obiteljskog smještaja kao i predstavljanje programa 'Napredni domaćin' koji se odnosi na formiranje ekonomske održivosti smještajnih jedinica. 

Raspored edukacija po lokacijama i vremenu dostupan je na linku: https://www.dalmatia.hr/hr/edukacije/, dok se prijave na edukacije vrše putem ove poveznice: https://forms.gle/D8Js8nN1Xd6XA2Qp8

TZ SDŽ krenula u izradu akcijskog plana razvoja Zagore

Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije u suradnji s Ekonomskim fakultetom u Splitu i Institutom za turizam potpisala je ugovor o izradi Akcijskoga plana razvoja Dalmatinske zagore – splitskog zaleđa. Ovo predstavlja novi korak u suradnji između navedenih institucija, nakon što je prošle godine u svibnju potpisan ugovor o izradi Strategije za razvoj Dalmatinske zagore – splitskog zaleđa. Strategijom je napravljena sveobuhvatna analiza stanja Zagore, dok bi se Akcijskom planom, čiji se završetak očekuje do lipnja 2024. godine, trebale definirati konkretne mjere i aktivnosti za turistički razvoj Zagore. 

Na potpisivanju ugovora prisustvovali su Ivana Vladović, direktorica TZ SDŽ, Vinko Muštra, dekan Ekonomskog fakulteta, Damir Krešić, ravnatelj Instituta za turizam, Stipe Čogelja, zamjenik župana SDŽ kao i predstavnici grada Trilja, općina Klis, Dicmo, Otok, Hrvace te predstavnici TZ-ova Sinja, Dugopolja i Vrlike. 

'Razvoju Dalmatinske Zagore htjeli smo pristupiti sa znanstveno utemeljene osnove kako bi sačuvali kvalitetu života lokalnoga stanovništva i postigli cjelogodišnji, održivi i ekološki turizam. Prvenstveno moramo razvijati turizam po mjeri naših građana, a naše ljude moramo upoznati s mogućnostima i ponudom splitskog zaleđa. Za provedbu ovako složenoga projekta prije svega ključna je efikasna komunikacija između raznih dionika, počevši od jedinica lokalne samouprave i turističkih zajednica kojima se zahvaljujem što su nam otvorili vrata Dalmatinske zagore'. izjavila je Ivana Vladović.

Stipe Čogelja je zaključio kako će Županija pružiti podršku svima u provedbi ovoga projekta, dok su izrađivači strategije (EFST i Institut za turizam) naznačili kako je participativni pristup, što uključuje komunikaciju i mobilizaciju od strane lokalnih dionika, nužan kako bi se usvojeni ciljevi naposljetku implementirali u praksi.

19. Međunarodni kulinarski festival 'Biser mora 2024'

Međunarodni kulinarski festival 'Biser mora 2024' ugostit će od 19. do 22. ožujka u Supetru na Braču brojna imena domaće i inozemne gastro scene. Projekt je osmišljen kao natjecanje turističko - ugostiteljskih škola (srednjih i viših) te profesionalnih kuhara. Proteklih godina postalo je jedno od najznačajnijih natjecanja kuhara na Mediteranu koje ima ocjenu prvorazrednog gastronomskog i turističkog događaja Hrvatske. U prilog tome govori činjenica da je do sada sudjelovalo više od tisuću kuhara iz 30 europskih zemalja te još 200 sudionika iz srednjih škola, predavača i osoba iz javnog života te mnogi zaslužni za razvoj hrvatske gastronomije i gastronomije partnerskih zemalja. Biser mora je mnogo više od samog natjecanja za kuhare profesionalace i ugostiteljske škole jer su u bogat i atraktivan program uključene gastro izložbe, enološke radionice, cooking show, degustacije, prezentacije strane i domaće kuhinje, okrugli stolovi, B2B susreti, radionice za profesionalne kuhare i građanstvo, gastro ture i zabavni programi. Organizatori festivala su Udruga ŠKMER – Šefovi kuhinja europskih i mediteranskih regija i Svpetrvs hoteli d.d. Waterman resorts.

Nacionalni sajam pršuta i trajnih suhomesnatih proizvoda 

19.Nacionalni sajam  pršuta s međunarodnim sudjelovanjem u organizaciji Poduzetničkog centra Sinj planira se održati od od 22.do 23.ožujka u hotelu Alkar u Sinju. Proizvođači će imati mogućnost izlaganja svojih proizvoda na adekvatnim štandovima gdje ih posjetitelji mogu razgledati, kušati i kupiti.Pored gastronomskih proizvoda na Sajmu će biti izloženi suveniri, rukotvorine i ostali sadržaji. Ovaj, kao i prethodne sajmove, pratit će zanimljiv kulturno - umjetnički i etno program, kao i promocija turizma Sinja i cetinskog kraja. Također, zainteresirani će moći saznati više o programima poticaja i financiranja od strane vladinih i EU institucija, te programima ruralnog razvoja. U sklopu Sajma planirani su organizirani sastanci udruga proizvođača pršuta, uzgajivača svinja, stočne hrane kao i predstavnika trgovačkih lanaca, hotelijera i ugostiteljskih udruga.

Uskršnja procesija 'Za križen' 

Uoči Uskrsa se na Hvaru odvija procesija 'Za Križen', jedinstvena pučka manifestacija s tradicijom koja traje više od 500 godina. Procesiju ne vodi župnik ili svećenik nego križ, stoga je, uz Raspetoga, križonoša najčasnija osoba u procesiji. Počevši u predvečerje Velikog Četvrtka 28. ožujka i nastavljajući kroz ranojutarnje sate Velikog Petka, ta je procesija pučki pasionski oblik štovanja Isusove muke. Slavlje započinje na Veliki Četvrtak misom koja se istodobno služi u šest župa: Jelsi, Pitvama, Vrisniku, Svirču, Vrbanju i Vrboskoj. Zatim slijedi procesija, koja do ranih jutarnjih sati Velikog petka prijeđe put dug 25 kilometara. Budući da svaka skupina hodočasnika polazi iz svoje crkve i kreće se u smjeru kazaljke na satu, skupine se nikad ne sretnu. Svaku skupinu predvodi na poseban način izabran križonoša. Svake je godine drugi križonoša, a popis osoba kojima će pripasti ta čast proteže se u narednih 30 godina. Nositi križ velika je čast, ali i zahtjevan zadatak na putu dugačkom 25 kilometara koji traje cijelu noć. Uz to križonoša hoda bos i ne smije nikada ispustiti niti prisloniti teški drveni križ. Toj jedinstvenoj tradiciji mogu se priključiti i posjetitelji otoka Hvara. U procesiji sudjeluju mnogi hodočasnici, djeca počinju sudjelovati u njoj već od svoje pete ili šeste godine, a stariji, koji ne mogu hodati, obično dočekuju procesije u svojoj crkvi: poljube križ, čestitaju križonoši i priključe se molitvi.

6. Međunarodni kongres o ruralnom turizmu 

Šesti međunarodni kongres o ruralnom turizmu sa sloganom 'Ruralni turizam: održiv, digitalan, uključiv' održati će se od 10. do 13. travnja 2024. u hotelu Le Méridien Lav u Podstrani kraj Splita. Ruralni turizam je značajan čimbenik reaktivacije prirodnih resursa koji pomažu očuvanju lokalnog identiteta, tradicije i običaja, štiti okoliš, jača autohtonu i ekološku proizvodnju poljoprivrednih proizvoda te pomaže ruralnim krajevima ostvariti održivi razvoj.

Ovogodišnji Međunarodni kongres o ruralnom turizmu činit će osam tematskih cjelina, a tijekom Kongresa bit će održani brojni paneli, okrugli stolovi i radionice te posjet ruralnim dijelovima Splitsko-dalmatinske županije. Kongres će okupiti velik broj znanstvenika i stručnjaka iz više europskih zemalja i očekuje se više od 300 sudionika. Krajnji rok za prijave sudjelovanja je 31.ožujka 2024.Također se može sudjelovati s predstavljanjem projekata putem prezentacija, izložbenog prostora ili na neki drugi način naveden na kongresnim stranicama ili u direktnom dogovoru s organizatorima. 

Otok Hvar prvi na listi uglednog časopisa Forbes

Časopis Forbes je među četiri europska otoka koja vrijedi posjetiti u 2024. godini uvrstio otok Hvar i to kao prvi na popisu.

'U Europi postoji više od 2000 naseljenih otoka (ne računajući europske zemlje koje su zapravo veliki otoci, poput Ujedinjenog Kraljevstva i Islanda). Iako su Santorini, Sardinija, Ibiza i Mykonos često posjećeni otoci, postoji puno drugih koje vrijedi posjetiti', piše Forbes. 

Prvi na listi našao se Hvar. 

'Ovaj otok je najbolja opcija za one koji žele pronaći ponešto od svega – tu su odlični restorani i noćni život idealan za glamurozne posjetitelje s jahtama, toplice i wellness centri za one željne opuštanja, a oni introvertniji mogu istraživati rustikalne vinograde i polja lavande na malenom otoku', piše u članku. 

'Na Hvar se može stići katamaranom ili trajektom iz Splita, Dubrovnika i drugih gradova na obali. Najbolje vrijeme za posjet je između svibnja i lipnja ili rujna i listopada kada je vrijeme toplo i sunčano, a gužve manje nego na vrhuncu ljetne sezone u srpnju i kolovozu', dodaju. 

Lonely Planet objavio top dvadeset najboljih plaža na svijetu 

Lonely Planet objavio je novi vodič 'Najbolje plaže na svijetu', a među svjetskim biserima našla se na 11. mjestu i plaža Punta rata u Brelima. 

'Od legendarnih zlatnih zaljeva do malo poznatih uvala, nijedna školjka nije ostala neokrenuta tijekom naše potrage za najboljim plažama na svijetu. Poslali smo naše pisce posvuda u potragu za uzvišenim obalama punim surfanja i udaljenim krajevima teško dostupnog raja za novu knjigu Lonely Planeta Najbolje plaže na svijetu. Ova plaža je čisto blaženstvo. Zadržite se na obližnjoj šetnici kako biste uhvatili veličanstvene zalaske sunca, kada nebo sjaji dubokim narančasto-crvenim i neonsko ružičastim tonovima, dok sunce zalazi ispod borova koji se uzdižu iznad mora', piše Lonely Planet i objašnjava kako stići do prekrasne uvale. 

'Plaža se nalazi na sjeverozapadnom rubu Brela (do nje se lako dolazi pješke ili biciklom), oko 50 km jugoistočno od Splita na dalmatinskoj obali Hrvatske. Split ima međunarodnu zračnu luku i dobre autobusne veze s Brelima (1 sat)', dodaje.

Vaša reakcija na temu