Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Media Servis Staničić: Nadam se da ćemo ponoviti rekordnu 2024., cijene na Jadranu prilagođene su trenutnoj potražnji

Staničić: Nadam se da ćemo ponoviti rekordnu 2024., cijene na Jadranu prilagođene su trenutnoj potražnji

Direktor Hrvatske turističke zajednice o očekivanjima

Hrvatska obala i ove je godine tražena destinacija među brojnim turistima koji stižu iz čitavog svijeta. U prvoj polovici godine bilježimo odlične turističke pokazatelje, a ponovno najbolje brojke ima Istra. Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić u Intervjuu tjedna Media servisa poručuje: 'Nadam se da ćemo ponoviti prošlu godinu koja je bila rekordna, cijene na Jadranu prilagođene su trenutnoj potražnji.' Razgovor je vodio Sven Tubak.

​Pred nama je srce turističke sezone - u srpnju i kolovozu u Hrvatskoj će boraviti milijuni turista, što bi trebalo napuniti džepove iznajmljivača, ali i državni proračun. Brojke za prvih pola godine su izrazito dobre, a u Intervjuu tjedna Media servisa prokomentirao ih je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić:

'Ovo je prvo prolazno vrijeme sa značajnijim turističkim brojkama gdje bilježimo turističke rezultate. Dobro je da smo nastavili taj kontinuitet pozitivnih trendova - 4 % više dolazaka, 4% više noćenja. Mogu reći da su optimizmom ulazimo u glavnu turističku - srpanj i kolovoz. Vjerujem da ćemo u tom kontekstu nastaviti s ovakvim optimizmom odnosno na valu pozitivnih turističkih kretanja.'

Turistički pokazatelji u svibnju pokazali su pad u dolascima i noćenjima, ali lipanj je značajno popravio situaciju:

'U lipnju smo primjerice ostvarili i dvoznamenkasti rast turističkog prometa - negdje oko 12 % u dolascima i 14% u noćenjima što je samo potkrijepilo i dodatno osnažilo ovaj prvi dio turističke godine.'

Razlika u turističkim rezultatima u ova dva mjeseca samo potkrjepljuje tvrdnju da turističku sezonu treba sagledavati u kontekstu 12 mjeseci posebice jer Hrvatska teži održivom turizmu.

'Mislim da je bespotrebno, kao što ste i sami rekli, dizati paniku kada imamo postotak, dva tri ili pet manje ili više u smislu turističkog prometa jer godina kao što sam rekao traje 12 mjeseci, a s druge strane znamo da u određenim periodima godine, prije svega ljetnim mjesecima u onoj špici špice, imamo i nekakvo vršno opterećenje odnosno svoje limite dakle više od toga i ne možemo.'

Bilježimo dobre brojke s naših važnih emitivnih tržišta - Njemačke, Austrije, Slovenije, Mađarske kao i iz SAD-a. Nešto slabije brojke bilježimo u Češkoj, Poljskoj te na tržištu Južne Koreje. Upitali su ga - kakva je bukiranost smještaja u srpnju i kolovozu?

'Mi očekujemo da na neki način ponovimo rezultate srpnja i kolovoza slične prošlogodišnjim. Sjetit ćemo se da je prošla godina u cijelosti bila rekordna, da smo imali najveći broj dolazaka i noćenja posljedično i financijskih rezultata odnosno prihoda od turizma. S druge strane srpanj i kolovoz su mjeseci kad ostvarujemo najveći turistički promet.'

No cilj nije povećanje turističkog prometa u srcu sezone jer to narušava kvalitetu života domicilnog stanovništva. Veseli i podatak da je u prvih pola godine ostvaren skok od čak 11 posto više noćenja i dolazaka domaćih turista. Staničić ističe da razlog leži u raznovrsnosti turističke ponude. Kada govorimo o dolascima i noćenjima - najbolje turističke brojke bilježi Istarska županija:

'Istra prednjači s obzirom i na strukturu i brojnost smještajnih kapaciteta, slijede Splitsko-dalmatinska županija, zatim Kvarner, Zadarska županija, a najveći skok ove godine bilježi Šibensko-kninska županija.'

Neizostavno pitanje kada je riječ o turizmu su cijene. Već se godinama raspravlja o tome je li Hrvatska postala preskupa, ali turistički akteri ističu - kvaliteta ne smije izostati.

'Ono što mi stalno ističemo je zapravo vrijednost za novac. Dakle, odgovarajuća kvaliteta za određenu razinu cijene. Drugim riječima da pružatelji usluga neovisno radi li se o smještaju primjerice hotela, kampova, obiteljskog smještaja ili ugostiteljskom objektu za određenu cijenu koju istakne i koju naplaćuje mora se dobiti odgovarajuća vrijednost za novac.'

'Ponuda i potražnja reguliraju cijenu, a cijene su prilagođene trenutnoj potražnji', dodaje prvi čovjek Hrvatske turističke zajednice.

Prati se i što radi konkurencija, a iako se ne možemo mjeriti po kvantiteti, prednost Hrvatske jest blizina emitivnih tržišta, raznolikost i kvaliteta ponude.

'Mislim da Hrvatska među konkurencijom još uvijek jako dobro stoji, da smo konkurentni. S druge strane, trebamo učiniti sve da tako ostane i u budućnosti.'

​Pred nama je 11. izdanje Ultra Europe festivala koji će se ovog vikenda održati u Splitu. Spektakl je to koji je u godinama za nama privukao stotine tisuća posjetitelja.

'Ultra je jedna globalna svjetska priča koju posjećuju stotine tisuća posjetitelja na raznim destinacijama i dobro je da je Hrvatska na toj svjetskoj karti i takvog festivala s obzirom da on okuplja najznačajnije ili najpopularnije DJ-eve svijeta u određenom trenutku. Taj festival ima multiplikativni efekt na hrvatski turizam od same potrošnje ne samo u Splitu i Splitskoj-dalmatinskoj županiji nego i u Hrvatskoj.'

Na kraju godine podvući će se crta - može li Hrvatska srušiti lanjski rekord u zaradi, ali i broju turista?

'Ja se nadam da ćemo ponoviti prošlu godinu koja je bila rekordna. Teško je prognozirati zaista i odrediti nekakav konačni rezultat turističke godine jer je puno još nepoznanica, puno je posla pred nama, tek smo ušli u srpanj. S druge strane puno treba još odraditi da bismo zapravo došli na nekakav cilj, a to je ponoviti prošlogodišnje turističke rezultate.'

Za kraj, recimo i da je Hrvatska turistička zajednica raspisala natječaj za direktore njihovih predstavništva:

'S obzirom na istek mandata krajem godine postojećim direktorima mi smo sukladno zakonu raspisali javni natječaj za direktore predstavništva u Beneluxu, sa sjedištem u Belgiji, u Parizu, u Beču, u SAD-u i u Milanu. Natječaj je objavljen na web stranicama Hrvatske turističke zajednice, rok je 14 dana.'

Vaša reakcija na temu