Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović KOMENTAR: Tržište je prezasićeno brojem kreveta u privatnom smještaju

KOMENTAR: Tržište je prezasićeno brojem kreveta u privatnom smještaju

Gosti koji dolaze s obitelji na odmor žale se na sadržaje u manjim mjestima i mikro lokacijama

Sezona u punom jeku, a sve glasnije čujemo 'žuganja' vlasnika privatnog smještaja da je sezona nikad gora. Po prvim podacima izgleda da turista ipak nije manje nego prošlih godina, ali je zato smještajnih kapaciteta otprilike 30% više nego lani. Iako, svake godine slušamo slične žalopojke vlasnika, ove godine su ta 'kukanja', ipak malo više utemeljena. 

Ove godine osim ogromnog povećanja broja kreveta, te buđenja uspavanih turističkih divova Turske, Grčke, Tunisa i Egipta, nadovezao se i kišni svibanj. Naime, svibanj je jedan od ključnih mjeseci za rezerviranje smještajnih kapaciteta. Kako je svibanj bio kišovitiji i hladniji od uobičajenog, hrvatske i svjetske turističke agencije su u svibnju brojile gubitke.

Što možemo očekivati u sljedećim tjednima ove turbulentne sezone? 

Dolaskom lipanjskih vrućina buking je krenuo uzlaznom putanjom, no da se kapaciteti popune u ovom periodu potrebne su dodatne promotivne akcije od kojih su najpopularniji, naravno popusti, skonta, gratis noćenja i sl., ali osim promocija možemo kazati da je za popunjavanje slobodnih termina uvelike potrebna  i 'srića' da pored mnoštva ponude netko odabere upravo vaš smještaj. Tržište je prezasićeno brojem kreveta u privatnom smještaju. Mnoštvo je novih objekata koji su moderno uređeni, dok se s druge strane nedovoljno ulaže u obnovu starijih smještajnih kapaciteta. Prema izvješćima HTZ-a, gosti iz istočne Europe nam zamjeraju jako loš omjer cijene i kvalitete. 

Ovo se uglavnom odnosi na manje destinacije gdje se ljudi bave iznajmljivanjem privatnog smještaja godinama, no nedovoljno ili uopće ne ulažu u unapređenje svog smještaja, a po završetku svake sezone su koristili situaciju i dizali cijene za nadolazeću sezonu. Takav način rada je do sada prolazio, međutim jasno je da se tako nije moglo dovijeka, pogotovo što smo se doveli i do problema prezasićenošću tržišta - na naplatu je stigao danak apartmanizacije obale.

Naravno, sami iznajmljivači nisu krivci, normalno je da svatko želi zaraditi od naše najvažnije, a trenutno i jedine, gospodarske grane - turizma. No, osim podizanja cijena bez unaprjeđenja usluga i velikog broja apartmana, prema istim podacima saznajemo da se gosti koji dolaze s obitelji na odmor žale na sadržaje u manjim mjestima i mikro lokacijama. Nedostaje igrališta za djecu, zabavnih parkova, ali i restorana, te ostalih ugostiteljskih sadržaja. Ne tako često se zna dogoditi da u neku manju destinaciju 'zalutaju' gosti iza 15. rujna i susretnu se s problemom da ne radi nijedan restoran, a ponegdje i trgovina bude zatvorena. Na društvenim mrežama i forumima gosti koji putuju s obitelji tako često ne preporučuju Hrvatsku izvan sezone, pogotovo manja mjesta.

S druge strane pak, turisti iz zapadne Europe koji zbog naših prirodnih ljepota uopće ne razmišljaju o odlasku na duplo jeftinije lokacije nam zamjeraju nedovoljan broj First minute ponuda. Naime, radi se o gostima koji uglavnom rezerviraju smještaj bar pola godine unaprijed i nikad ne rezerviraju ispod 7 dana, a po istraživanju smatraju da zaslužuju neke beneficije zbog toga.

Svjedoci smo da se danas razbacujemo popustima, a u studenom, prosincu i siječnju dok su takvi gosti tražili bar mali znak pažnje popusta nije bilo ni za lijeka. Ukratko, koliko je god potreban Last minute popust da se ne ostane prazan, toliko je dobar i First minute da se ne mora čekati zadnje dane i strepiti za popunjenost.

Da ne bude sve crno, pobrinuli su se iznajmljivači koji su prepoznali potrebu da promoviraju aktivni turizam. Par bicikala, te objavljivanjem fotografija gostiju s raftinga ili zip line-a u oglas, pokazali su se kao pun pogodak. Tako se Omiš profilirao kao destinacija idealna za aktivan odmor, te iznajmljivači koji su to na vrijeme prepoznali su već odavno popunjeni.

Za sljedeću sezonu, nadamo se da ćemo biti svi pametniji, kako iznajmljivači tako i lokalna samouprava. Da će ista prepoznati prednosti koje nude njihovi lokaliteti, uskladiti ih i proširiti turističku ponudu s aktivnostima po kojima će biti prepoznatljivi na svjetskoj turističkoj karti; ponuditi poticaje gospodarstvenicima za rad izvan glavne sezone; ali i osluhnuti potrebe gostiju koji putuju s obitelji za proširivanjem turističke ponude s više parkova i sadržaja za djecu. 

A za ovu sezonu možemo još samo savjetovati, onima koji nisu popunili svoje smještajne kapacitete, da ponude Last Minut popuste i zaželjeti im puno sreće da gosti  da odaberu upravo njihove apartmane za svoj odmor u Hrvatskoj!

Vaša reakcija na temu