Početkom ovog mjeseca završen je jedinstveni projekt '3D u Hrvatskom turizmu' u cijelosti financiran sredstvima Europskog socijalnog fonda u vrijednosti od 1.953.931,36 kn kojeg je Učilište Ambitio iz Zagreba osmislilo i pokrenulo u partnerstvu s turističkom agencijom Polo Line d.o.o. iz Baške na otoku Krku, tvrtkom Pustara Višnjica d.o.o., Horvat turizmom putničkom agencijom d.o.o. i tvrtkom Ambitio sana d.o.o. iz Zagreba.
Provedba projekta punog naziva '3D u hrvatskom turizmu – osposobljavanje za domaćina/icu broda, domaćina/icu smještajnih kapaciteta i domaćina/icu turističkog seoskog obiteljskog gospodarstva' provodila se u razdoblju od 10. travnja 2018. do 10. travnja 2020. U periodu od dvije godine izradili su i proveli program usavršavanja za predavače i mentore u stručnim znanjima i pedagoškim vještinama, razvijena su i provedena tri inovativna programa osposobljavanja za domaćina/icu broda, domaćina/icu smještajnih kapaciteta i domaćina/icu turističkog seoskog obiteljskog gospodarstva u čijoj besplatnoj provedbi je sudjelovalo 49 nezaposlenih osoba iz ranjivih skupina osoba mlađih od 25 i starijih od 54 te je razvijen sustav za e-učenje za sva tri programa osposobljavanja.
Na taj način se pridonijelo rastu zapošljavanja kroz aktivnosti koje su pomogle ranjivim skupinama 25- i 54+ da unaprijede svoje vještine, steknu stručno znanje i lakše se integriraju na tržište rada što je bio i prvotni cilj samog projekta. Aktivnosti uključene u program podrazumijevale su široko znanje od pružanja usluga smještaja, komunikacije s gostom, organizacije oko dolaska i boravka gostiju, pa do nabavke namirnica i prezentiranja ponude različitih turističkih destinacija. Partneri na projektu, temeljem svoje osnovne djelatnosti, uspješnosti i statusa lokalnih lidera u turističko – ugostiteljskom sektoru te njihova dosadašnjeg iskustva dali su značajan kredibilitet projektnom konzorciju i garanciju uspješne provedbe projekta.
Ovakvim inovativnim programima u sektoru turizma u kojima je naglasak na individualnom pristupu prema turistu može se značajno ojačati dosadašnji način prezentacije same usluge i konkurentnost. Posebno je to vidljivo u trenutku kada će nakon COVID-a 19 način turističke ponude biti pod posebnim povećalom. Svakodnevno izricanje mjere opreza odredili su na neki način i buduće želje turista koji će tražiti izoliranije prostore, osobniji pristup, sredine s nešto manje ljudi poput seoskih, ruralnih imanja, apartmana na osami ili plovila poput jedrilica.
'Na tržištu nedostaju osobe koje bi zadovoljile sve potrebe budućih gostiju'
Ideja osposobljavanja domaćina/ica je nastala iz realne potrebe u hrvatskom turizmu. Dosadašnje brojke prikazuju sljedeću situaciju: prema podacima yachtbooker.com Hrvatska raspolaže s 25% ukupne svjetske charter flote i do sada je ostvarivala 33% svjetskog bookinga, na obiteljskim gospodarstvima se očekuje porast broja obiteljskih gospodarstava s 317 na 400, također se prema statistikama očekuje povećanje broja jedinica obiteljskog smještaja s 274 na 290 tisuća, iz čega proizlazi u budućnosti potreba osposobljavanja najmanje 1000 radnika. Brojke pokazuju velike mogućnosti, ali budući da u ovome trenutku niti jedna gospodarska grana nije pošteđena pa tako ni turistička, uspješan povratak krije se možda upravo u jednom od ova tri programa koja mogu pružiti individualizirani pristup gostu da bi se ponovno osjećao sigurno i opušteno.