Jedan od najpoznatijih splitskih aktivista i ekologa, umirovljeni liječnik dr. Joško Kalilić još jednom upozorava na opasnosti koje prijete stanovnicima istočnih splitskih gradskih četvrti zbog radova na aglomeraciji.
'Izgradnja kanalizacijske mreže i novog vodovoda u Korešnici i Žrnovnici bila je desetljećima očekivana i dobrodošla, ali način kako se to tehnički i građevinski realizira dovodi stanovnike tog dijela Splita u vrlo neugodan i težak položaj. Već smo govorili o potencijalnim opasnostima za njihove stanovnike a iz priloženih fotografija može se vidjeti da su stanovnici onog dijela grada gdje se izvode radovi izloženi stresnim, a može se reći i opasnim uvjetima, pri čemu im je i zdravlje potencijalno ugroženo zbog mogućnosti padova i tjelesnih ozljeda, posebno, ako se ti radovi izvode na uskom i kosom putu (oko 30 stupnjeva), dugom oko 250 metara i koji pri tome nema alternativni izlaz iako ima 15 obiteljskih kuća s oko 50 stanovnika', kaže dr. Kalilić.
Nemogućnost parkiranja osobnih vozila uz svoju kuću jedan je od većih problema jer stanovnici. 'Neki su starije dobi, a neki roditelji moraju nositi malu djecu u svom naručju) tih kuća moraju hodati 100 - 200 m nizbrdo uz mogućnost pokliznuća zbog brojnih prisutnih kamenčića na asfaltu i potencijalnih padova u prokopane kanale široke oko jednog metra i duboke do tri metra, uz moguće teže tjelesne ozljede u slučaju pada.
Da bi došli do svojih automobila parkiranih na nižim razinama u nekom od dvorišta kod uviđavnih susjeda koji možda imaju koje slobodno mjesto ili na samoj glavnoj ulici, neki od stanovnika hodaju oprezno pridržavajući se konopa kojeg su privezali uzduž zidova od svojih dvorišta držeći se čvrsto kako bi se osigurali od pada pogotovo ovih dana kad puše iznimno jaka bura', dodaje dr. Kalilić.
Nadalje navodi da se kod iskopavanja kanala često ispuste i podzemne vode, zbog čega stanovnici te ulice osiguravaju izvođačima priključak na struju da bi mogli koristiti pumpe za ispumpavanje nakupljene podzemne vode, kako bi bager mogao nastaviti s građevinskim radovima. Dogodi se da uz najbolju volju, pažnju i stručnost bagerist ošteti glavnu cijev za postojeću tekuću pitku vodu zbog vibracija pikamera pa dok se popravi napukla cijev nema pitke vode za stanovnike tog dijela puta.
Veliku pažnju bagerist mora posvetiti traženju podzemnih kabela za struju ili optiku za internetski prijenos što značajno usporava radove. Za vrijeme rušenja asfalta na putu pomoću pikamera nastaje neugodna vibracija postojećih kuća uz osjećaj kao da se radi o manjem potresu.
'Dio stanovnika gornjih dijelova puta koriste uske stepenice na rubnom dijelu asfalta s jedne strane puta. Nije potrebno posebno naglasiti s kolikim se naporom u tim uvjetima nosi uzbrdo kupljena hrana ili druge kućne potrepštine ili što je još teže i opasnije kad roditelji nose malo dijete u rukama pazeći pri tome da im se noga ne poklizne, pogotovo, što su stalno prisutni mali kamenčići koji na strmom putu djeluju kao kola na klizaljkama. Treba uzeti u obzir i još jednu neugodnu činjenicu a ta je što treba skoro svaki dan nositi otpad do glavne ulice gdje je Čistoća postavila jedan kontejner, jer više nije u mogućnosti dolaziti do kuća svojim vozilom i preuzimati otpad na uobičajeni način.
Budući da je kod prve stepenice na donjem dijelu asfaltnog puta zbog opsežnih radova prekinuta daljnja veza s donjim dijelom puta prema glavnoj ulici (Mosorska) zbog iskopanog dubokog kanala za postavljanje cijevi za kanalizaciju i vodu, izvođači radova su bili uviđavni i postavili posebno ručno dizajniran mali drveni most za pješake kojeg smo od milja nazvali 'Most na rijeci Kwai' prema istoimenom nazivu britansko-američkog ratnog filma', kaže dr. Kalilić.
Naglašava i kako četvorica radnika obavlja svoj posao stručno i savjesno i to u teškim i složenim vremenskim i fizičkim uvjetima, ali primjećuje kako za put od 250 metara (Put Vrbica) njihov broj nije dovoljan za brže obavljanje građevinskih radova.
'Činjenica je da su građevinski radovi započeli prije 4 mjeseca, a tek se stiglo do pola puta pa se može zamisliti koliko će još trajati do završetka puta tj. raskrižja glavne Mosorske ulice i Puta Vrbica. Ako se pri tome dodaju neradni dani subotom, nedjeljom, blagdanom i česti kišni dani, onda je očito da se građevinski radovi pretjerano produžuju a time i prisutne opisane teškoće kroz koje prolaze stanovnici na tom dijelu Korešnice', zabrinuto naglašava dr. Kalilić.