Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović Ante Bilić predstavio povijesni projekt za Trogir

Ante Bilić predstavio povijesni projekt za Trogir

Obuhvat za izradu idejnog rješenja uključuje kulturno-povijesne cjeline Solina i Travarice

Grad Trogir će za deset dana raspisati urbanističko-arhitektonski natječaj koji za cilj ima integralno rješavanje vrijednog gradskog područja kopnene obale. Obuhvat za izradu idejnog rješenja uključuje kulturno-povijesne cjeline Solina i Travarice površine od oko 4,4 hektara, najavljeno je danas na press konferenciji.

Na prostoru sadašnje park-šume Soline, bivše benzinske postaje, parkirališta i tržnice bit će smješteni gradski park s ugostiteljskim objektom, garažni objekt, hotel i tržnica. Javno dostupni dijelovi partera svih zona će biti povezani dužobalnom šetnicom čime će se integralno osmisliti sjeverna kontakt zona povijesne gradske jezgre Trogira.

- Ovo je povijesni projekt za Trogir o kojem se dugo priča, angažirali smo najbolje stručnjake i konzervatore. Kroz deset dana objavit ćemo natječaj koji će definirati jedan od najvrjednijih gradskih prostora, njegov izgled i sadržaj. Želja nam je dobiti jedan moderan i kvalitetan prostor duž obale koji će uključiti tržnicu, šetnicu, parking, novi urbani park i hotel - kazao je Ante Bilić.

- Nadam se da ćemo do kraja godine imati usvojene natječajne radove. Za novu godinu možemo očekivati rješenje budućeg izgleda ovog dijela Trogira. Veseli nas što će garaža biti javna, natječajem je propisano nekih 500 mjesta. Realan rok do početka radova je minimalno dvije godine - zaključak je gradonačelnika.

Natječaj će trajati 60 dana, nakon čega slijedi ocjenjivanje žirija u kojem su Vedran Duplančić, dipl.ing.arh, Filip Vidović, mag. ing.arch., dr.sc. Dujmo Žižić, dipl.ing.arh., gradonačelnik Ante Bilić, dipl.ing.građ. i Jasna Popović, dipl. pov. umjetnosti i etnologinja, ujedno i pročelnica konzervatorskog odjela u Trogiru.

- Radi se o vrlo vidljivoj lokaciji, s obzirom na to da smo u neposrednoj kontaktu sa svjetskim dobrom zaštićenim UNESCO-om. Sigurno da sve promjene koje se događaju u takvim zonama stručna javnost pomno prati. Zbog toga smo uključeni od početka u provedbu natječaja, a sve kako bi se izbjegle eventualne štete novim promjenama na kulturno-povijesnim vrijednostima. Najvažnije je da se na postojećem parkingu ne dogodi gradnja jednog masivnog oblika koja će gabaritima i oblikom konkurirati vrijednostima povijesne jezgre. Tržnicu je važno modernizirati, ali imamo koridor koji je slobodan od štandova i nadstrešnica, takav treba ostati. Konzervatorska uloga ne utječe na umjetničke kvalitete rješenja, nego je naša uloga da ograničimo potencijalne negativne učinke. Na svim natječajima se izabire najbolje rješenje od ponuđenih, a očekujem dobra rješenja. Atraktivna je lokacija, a na našim arhitektima je da pokažu što mogu. To su veliki urbanistički zahvati i mislim da je na njima izazov da ispišu povijest jednog grada - zaključila je Popović.

Svrha je da se kroz instrument javnog natječaja, kao najkvalitetnije platforme za filtriranje arhitektonske izvrsnosti, dobije najbolje rješenje koje treba poštivati i valorizirati kulturno-povijesne vrijednosti prostora i uskladiti ih sa sadašnjim i budućim potrebama urbanog života grada, mišljenja je Dragan Žuvela tajnik natječaja iz Društva arhitekata Split. 

- Nadamo se što većem broju prijava jer tako dobivamo veći izbor i kvalitetu rješenja. Ovaj natječaj će biti posebno privlačan radi konteksta i namjene koju obuhvaća lokacija. Natječajem se treba projektantski definirati urbanizam, tržnica i urbana park-šuma. U smislu funkcionalne veze i urbanističkog rješenja definira ta markica hotela, za koju će ići zaseban natječaj i garaža koju će Grad Trogir kasnije graditi jer je nužna za funkcioniranje grada - pojašnjava Žuvela i dodaje: 'Programi i natječaj daje natjecateljima mogućnost da ponude najbolja i najkvalitetnija rješenja. Koji rad uspješnije prepozna lokaciju i kontekst, koji najbolje komunicira s gradskom jezgrom će osvojiti natječaj'.

Vaša reakcija na temu