Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Dalmatinski kamen i dalje je tražen diljem svijeta

Dalmatinski kamen i dalje je tražen diljem svijeta

Potvrdio je to i nedavni nastup dalmatinskih kamenara pod okriljem HGK ŽK Split na vodećem svjetskom sajmu u Veroni

Na vodećem svjetskom sajmu kamena, veronskom Marmo+Macu, održanom prošli tjedan, tradicionalno su na izlagačkom prostoru HGK sudjelovali i hrvatski kamenari. Dvadeset i drugi je to bio put da je HGK – Županijska komora Split organizirala zajedničko izlaganje hrvatskih tvrtki koje se bave vađenjem i obradom arhitektonsko-građevnoga kamena na ovom, za industriju prirodnog kamena, najvećem i globalno najvažnijem sajmu.

- Više od dva desetljeća nastupa naših kamenara pod okriljem HGK na ovom sajmu već samo po sebi dovoljno govori što našim tvrtkama znači i koliko im je važan nastup na Marmo+Macu. U više nego izazovnom razdoblju pandemije to je još značajnije jer je sajamska industrija, usprkos virtualnim događanjima, i dalje nezamjenjiva u procesu jačanja internacionalizacije poslovanja tvrtki - rekao je predsjednik HGK – Županijske komore Split Joze Tomaš

Ujedno je naglasio važnost njegovanja i unapređenja djelatnosti kamenarstva, jer je kamen uvijek bio i ostao bitan dio hrvatske arhitekture, graditeljstva i umjetnosti.

Na zajedničkom štandu ŽK Split, od gotovo 90 četvornih metara, predstavila su se četiri izlagača: Brač Stone S&K d.o.o. Split, Dalmalit d.o.o. Split, Jadrankamen d.d. Pučišća i Sprega d.o.o. Split. Riječ je o redom izvozno orijentiranim tvrtkama, kojima se udio izvoza u ukupnoj prodaji kreće od 30 pa do čak 100 posto.

Koliko im je sudjelovanje na ovakvom sajmu važno, kako za sklapanje novih poslova tako i za odmjeravanje snaga s konkurencijom, ali i upoznavanje s novim trendovima, potvrdili su i sami izlagači, od kojih su neki, poput Jadrankamena, desetljećima vjerni veronskom sajmu.

- S obzirom na pandemijske okolnosti u kojima se sajam održao ugodno smo iznenađeni posjetom. Iako je bilo nešto manje posjetitelja zbog izostanka Indijaca i Kineza, to su velikim dijelom nadoknadili posjetitelji iz zapadne Europe te Sjeverne i Južne Amerike, što nas na neki način vraća u vremena s početka 2000-tih kada smo imali sličnu strukturu posjetitelja - rekao je Velibor Jukić iz Jadrankamena.

Predstavnica Sprege d.o.o. Marijana Šestan je navela da iako je zbog pandemije bilo manje posjetitelja i nedostajale su azijske zemlje, oni koji su došli na sajam došli su ciljano za sklapanje poslova i dogovor oko novih projekata.

S obzirom na koronu i trenutnu svjetsku gospodarsku situaciju prezadovoljni posjetom kupaca te upitima bili su i iz tvrtke Brač Stone S&K d.o.o., potvrdila je Nives Marendićpohvalivši napore HGK da se i u ovakvim uvjetima hrvatsko kamenarstvo kvalitetno prezentira na svjetskom sajmu.

U moru ponude, hrvatski je kamen na Marmo+Macu prepoznat i ima zapaženo mjesto, zahvaljujući prvenstveno kvaliteti mineralne sirovine i dugoj tradiciji njezinog vađenja i obrade.

U Splitsko-dalmatinskoj županiji je u prošloj godini djelovalo 96 tvrtki kojima je glavna djelatnost vađenje ukrasnoga kamena i kamena za gradnju, odnosno rezanje, oblikovanje i obrada kamena, s gotovo 900 zaposlenih te se bilježi blagi porast i broja tvrtki i broja zaposlenih.

Iako u 2020. godini ukupni prihod nije značajnije pao u odnosu na pretpandemijsku 2019., velik pad je zabilježen u prihodima od prodaje u inozemstvu i to za 47,84 posto u djelatnosti vađenja te 30,62 posto u djelatnost obrade kamena. Stoga je nastup na sajmu itekako bitan za oporavak i povećanje prodaje u inozemstvu.

Na ovogodišnjem Marmo+Macu, na površini od 60.000 četvornih metara, sudjelovalo je više od 750 izlagača iz 39 zemalja, dok se broj izlagača u godinama prije pandemije kretao oko 1650. U tom kontekstu, kada je zbog pandemije broj izlagača više nego prepolovljen, uspješno realizirano sudjelovanje hrvatskih kamenara u organizaciji HGK i predstavljanje domaće ponude ima još veću težinu, a unatoč manjem broju posjetitelja naši su izlagači iznimno zadovoljni nastupom. Kako bi se dobra dosadašnja suradnja i dalje nastavila, predsjednik ŽK Split Joze Tomaš se na sajmu sastao i s menadžericom za internacionalizaciju Verona Fiere Janinom Mathiasz, kojom prilikom su razgovarali i o mogućnostima novih zajedničkih projekata.

Vaša reakcija na temu