Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović DI JE ZAPELO? Poljička cesta ide u obnovu iduće godine. Gradit će se dva pothodnika za pješake
Di je zapelo? Piše: Damir Petranović

DI JE ZAPELO? Poljička cesta ide u obnovu iduće godine. Gradit će se dva pothodnika za pješake

Idejni projekt velikog zahvata na prometnici duljine 2,8 kilometara je dovršen. Hrvatske ceste sada izrađuju dokumentaciju, traže dozvole (i čekaju izmjene splitskog GUP-a)

Radovi na rekonstrukciji Poljičke ceste, glavne splitske avenije koja povezuje obilaznicu s centrom grada i trajektnom lukom, započet će negdje u rujnu iduće godine - predviđanje je Hrvatskih cesta za Dalmatinski portal, nakon što je napokon dovršeno dvije godine dugo projektiranje vrijedno oko 200 tisuća eura. Otkrivamo detalje ovog velikog zahvata kojemu vrijednost još uvijek nije procijenjena, ali i dileme koje se moraju razriješiti u idućih godinu dana.

Idejni projekt je ipak dovršen i po njemu će Poljička cesta - odnosno njenih 2,8 kilometara od zgrade HEP-a na Mertojaku sve do Depadanse, odnosno Ulice slobode - pedesetak godina nakon izgradnje i bezbrojnih sitnih proširivanja, dograđivanja i šminkanja napokon dobiti jednu veliku generalku. Obnovit će se cijela prometnica, na nekim dijelovima 'ispraviti' i uskladiti sa standardom, produljit će se trake za lijeva skretanja, ispod nje ukopati potpuno nova infrastruktura, urediti odvodnja i spriječiti poplave za velikih kiša, zamijeniti četiri desetljeća stari semafori i rasvjetni stupovi, izgraditi ugibališta za autobusne stanice koje se danas uglavnom nalaze na cesti.

Projektanti su uspjeli pronaći koridore i za biciklističku stazu cijelom njenom duljinom, s obje strane, a u dogovoru s INA-om čak i kod benzinske crpke na Pojišanu. Pješaci bi trebali doći na svoje: obnovit će se i otvoriti davno izgrađeni nathodnik između Mertojaka i Visoke, ali i izgraditi još dva pothodnika - jedan nešto zapadnije kod budućeg Kauflanda i drugi ispod križanja kod bolnice.

To su glavni detalji idejnog projekta do kojega se došlo nakon dvogodišnjeg projektiranja, u suradnji cijelim nizom institucija. Pavao Ištuk, koji u ime Hrvatskih cesta vodi ovaj projekt, za Dalmatinski portal potvrdio je da se trenutno čeka mišljenje Ministarstva zaštite okoliša da obnova ceste usred grada neće imati utjecaj na okoliš i ekološku mrežu - zvuči apsurdno, no takva je procedura - a zatim slijedi prikupljanje 'uvjeta' skoro 20 različitih javnih tvrtki, institucija i tijela.

Tu ne bi trebalo biti problema jer je većina njih sudjelovala u dosadašnjoj proceduri, a onda je vrlo kratak put do lokacijske i građevinske dozvole. Procjena Hrvatskih cesta o početku radova negdje oko rujna iduće godine djeluje optimistično, ali svakako nije nerealna.


Poljička cesta jedva je od dvije ključne splitske prometnice koje se protežu od istoka prema zapadu, jedini legalni prilaz trajektnoj luci, ali donedavno i jedina ulica na području Splita koja je imala status 'državne'; prije nekoliko godina tom popisu su pridodane još uvijek neobnovljena Solinska ulica i neizgrađeni Zagorski put. Poljičkom na dnevnoj bazi prolazi preko 50 tisuća vozila i po tom kriteriju jedna je od najzagušenijih u državi.

Splitski projekt ne bi bio splitski projekt da u sebi ipak ne sadrži kakav problem, a on se u ovom slučaju odaziva na ime Generalni urbanistički plan, rečeni GUP. U tom dokumentu, naime, Poljička cesta označena je kao 'glavna gradska prometnica' i po toj bi definiciji njeni prometni traci morali biti široki tri i pol metra. No, to nije moguće zbog bogatog drvoreda na njene obje strane koji je zaštićen upravo - GUP-om.

Uz prometnicu ovog ranga, uz to još i državnog karaktera, bilo kakvo parkiranje po GUP-u također ne bi smjelo biti dopušteno - no realan život je nešto drugo, pa su splitske vlasti kroz desetljeća to ipak dozvolile na nekoliko mjesta, kako kvartovi ne bi doslovno pukli po šavovima. Sada bi ove dvije i još nekoliko dilema valjalo riješiti kroz izmjene GUP-a, no one su u proceduri već gotovo dvije godine.

I još uvijek je teško predvidjeti kada će taj posao biti dovršen.

No izvjesno je da se veliki drvored neće uklanjati, osim pojedinačnih stabala koja će ustupiti mjesta autobusnim stanicama i umjesto kojih će se zasaditi nova stabla s, kako to piše u projektu, 'jednakom lisnom masom'. A parkiranje oko Pojišana ipak će se morati zabraniti jer to čak više nije pitanje propisa, nego osnovne sigurnosti.

Kako će cijeli golemi zahvat na Poljičkoj cesti ionako biti podijeljen na više faza, a radovi će se ionako prilagođavati turističkoj sezoni, u Hrvatskim cestama uvjeravaju da će nakon idućeg ljeta svakako započeti raditi barem na onim dijelovima koji ne ovise o GUP-u i koji će se odvijati unutar koridora kojim prometnica danas prolazi.

'Svjesni smo da je stanje neodrživo, da je ova prometnica trenutno ispod nivoa važne države ceste i da je potrebno što prije započeti s rekonstrukcijom', kazali su za Dalmatinski portal u ovoj državnoj firmi. Usput smo ih upitali postoji li mogućnost da se neka njena križanja  ipak deniveliraju.

'Zasad razmatramo mogućnost gradnje 'rampe' kojom bi se iz Velebitske ulice skretalo ulijevo na Poljičku, no to nije predmet ove rekonstrukcije i još uvijek je samo na razini ideje', odgovoreno nam je iz HC-a.


DATUMI KOJE ĆEMO PRATITI
- izmjene splitskog GUP-a, navodno u idućih nekoliko mjeseci, kojima će se razriješiti dileme oko drvoreda i parkiranja uz Poljičku cestu
- raspisivanje natječaja za izvođača radova i potom njihov početak u rujnu iduće godine


***

Programski sadržaj je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija

Vaša reakcija na temu