Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović Direktor Prometa nakon dvije godine mandata: 'Plaće vozača su veće, cijena karte ista, osigurali smo gotovo 10 milijuna eura iz EU fondova, a vraćamo i dodatne polaske'

Direktor Prometa nakon dvije godine mandata: 'Plaće vozača su veće, cijena karte ista, osigurali smo gotovo 10 milijuna eura iz EU fondova, a vraćamo i dodatne polaske'

'I dalje se po Splitu možete voziti za jedan euro što je u odnosu na sve troškove života zaista pristupačna cijena'

Dvije godine nakon što je preuzeo dužnost direktora Prometa, Stanko Sapunar govori o izazovima s kojima se susreo na početku mandata, ključnim projektima koji su pokrenuti, stanju voznog reda, kritikama dijela javnosti i odnosu prema djelatnicima ... 

- Najveći izazov svakako su bili uvjeti rada i kronični nedostatak vozača u cijeloj Hrvatskoj. Kad sam preuzeo vođenje tvrtke, prosječna neto plaća vozača bila je 1300 eura, broj prekovremenih sati mjesečno bio je izrazito velik, a vozači su najčešće radili šest dana u tjednu i bili slobodni tek jedan dan. Danas sa zadovoljstvom mogu reći da je prosječna plaća porasla na 1950 eura, broj prekovremenih sati se gotovo prepolovio, a broj dana odmora se znatno povećao. Posebno ističem dio kolektivnog ugovora koji se odnosi na hrvatske branitelje, čime je iskazano poštovanje prema njihovoj ulozi i doprinosu. Prvi put je uvedena i posebna otpremnina za radnike sa statusom hrvatskog branitelja koji odlaze u mirovinu - rekao nam je Sapunar uvodno.

Koliko je novih vozača Promet uspio privući? Kako zadržavate stare vozače?

- Danas, unatoč globalnoj krizi nedostatka radne snage, mi bilježimo pozitivan pomak. Imamo 44 vozača više nego prošle godine, a dodatnih tridesetak je trenutačno u procesu osposobljavanja. Taj dio školovanja provodimo kroz našu kampanju 'I posao. I kategorija.' Proveli smo dva ciklusa kampanje kroz koju kandidatima financiramo izobrazbu i polaganje za D kategoriju. Kandidati za vrijeme izobrazbe rade kao kontrolori, a po stjecanju vozačke dozvole prelaze na radno mjesto vozača uz ugovor na neodređeno. Što se tiče starih vozača u niti jednom trenutku nismo odustajali od kolektivnog ugovora iako je to u određenim fazama značilo odstupanja od voznog reda. Znali smo da samo poštivanjem prava radnika možemo graditi stabilan i održiv sustav.  U prilog svemu govori i činjenica da smo taj izazov uspješno riješili oslanjajući se isključivo na domaću radnu snagu.

Kad smo kod voznog reda, nakon faze svakodnevnih redukcija o kojima smo i mi pisali na portalu, ponovno uvodite dodatne polaske?

- Točno. U fazi kad smo imali manjak vozača, morali smo racionalizirati vozni red kako bismo održali sustav stabilnim. Sada, kad imamo više ljudi i kada se sustav stabilizirao, postupno vraćamo polaske, ali i uvodimo dodatne linije. To je posebno vidljivo na primjeru Žnjana, gdje je nakon otvorenja platoa broj polazaka gotovo udvostručen u odnosu na prethodne godine. Pisali ste i o liniji broj 12, koja sada ima gotovo 35 polazaka, i radnim danima i vikendom. Nadamo se da će uskoro ponovno biti puštena u promet, čim završi sanacija Marjana nakon nedavnog nevremena.

Cijena karte ostala je ista?

- Tako je. I dalje se po Splitu možete voziti za jedan euro što je u odnosu na sve troškove života zaista pristupačna cijena. Za taj iznos odavno ne možete popiti ni kavu, a i sami znate kolike su cijene goriva. Mi smo ipak javni gradski prijevoz i smatram da je ključno da, bez obzira na cijene, ostanemo pristupačni svim putnicima. 

Kada smo prije dvije godine prvi put razgovarali najavili ste nastavak modernizacije tvrtke i nova ulaganja u e-ticketing? 

- Tako je. Ušli smo u drugu fazu e-ticketinga, kroz projekt vrijedan 1,5 milijuna eura koji se financira bespovratnim EU sredstvima. Ukupno 565 kamera bit će ugrađeno u 180 autobusa čime će se značajno  povećati sigurnost i putnika i vozača. Osim toga, postavit će se osam dodatnih kartomata na ključnim lokacijama te dvadeset informacijskih displeja na stajalištima. Ukupno 132 autobusa dobit će dodatne validatore karata. 

Godinama se najavljuju električni autobusi na splitskim ulicama. U kojoj je to fazi? 

- Upravo smo prijavili projekt za nabavu deset električnih autobusa, sukladno prostornim kapacitetima u našoj garaži. Njihova vrijednost iznosi oko sedam milijuna eura, a vozila bi se na splitskim ulicama trebala pojaviti do jeseni iduće godine. Pridodamo li tome vrijednost infrastrukture za elektrifikaciju, koju u sklopu istog natječaja planiramo nabaviti tijekom sljedećeg ljeta, te prethodno spomenutu drugu fazu e-ticketinga, dolazimo do gotovo deset milijuna eura bespovratnih EU sredstava. To je nastavak modernizacije i jasan iskorak prema održivoj, zelenijoj i tehnološki naprednijoj floti.

Firma Promet je često na udaru kritika...

- Najviše me smeta kada čujem da netko naše djelatnike naziva uhljebima. To me osobno pogađa jer znam koliko truda svakodnevno ulažu. Kontroliraju, popravljaju, voze po buri, kiši, gužvama i svojim radom omogućuju da grad funkcionira. Svi oni su kičma ove tvrtke i ovom prilikom im iskreno zahvaljujem. Naravno, zahvaljujem i građanima na učestalim dobrim prijedlozima, ali i kritikama i  strpljenju, osobito u trenutcima kad smo zbog objektivnih razloga morali prilagođavati vozne redove, kao i vama novinarima koji korektno i profesionalno pratite naš rad i dodatno informirate putnike. U Splitu je možda najteže biti trener Hajduka i direktor Prometa jer svi znaju tko bi trebao igrati u prvoj postavi i gdje bi koja linija trebala voziti.

Na kraju razgovora, što biste još istaknuli?

- Posebno mi je drag trenutak obilježavanja 75 godina Prometa. Objavili smo monografiju koja prikazuje povijest naše tvrtke, razvoj flote i svih onih ljudi koji su gradili ovu priču. Priredili smo prigodnu uličnu izložbu u Marmontovoj ulici koja nije prikazivala samo povijest Prometa već i povijest Splita.  Ipak, najveće zadovoljstvo mi daje činjenica da danas naši vozači i ostali djelatnici rade u boljim uvjetima nego prije dvije godine. 

Vaša reakcija na temu