Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
DUGOGODIŠNJA AGONIJA Ministar obrane provjerio kako teče gradnja broda dogovorenog prije deset godina

DUGOGODIŠNJA AGONIJA Ministar obrane provjerio kako teče gradnja broda dogovorenog prije deset godina

Od ukupno pet obalnih ophodnih brodova ugovorenih 2014., tek drugi bi do kraja godine trebao biti gotov

Potpredsjednik Vlade RH i ministar obrane Ivan Anušić u posjetio je splitski škver. Nije mu ovo prvi put da se u sjedištu tvrtke sastaje s Tomislavom Debeljakom, direktorom Brodogradilišta specijalnih objekata, ali mu je prvi put da se osobno uvjerio kako teče gradnja obalnog ophodnog broda, prvog od ukupno četiri preostala broda.

Podsjećamo, 14. ožujka ove godine ponovo je potpisan aneks ugovora o gradnji obalnih ophodnih brodova kojim je reguliran način završetka gradnje i novi rok isporuke za prvi od četiri preostala broda. Od ukupno pet brodova koji su bili zahvaćeni ugovorom iz 2014. godine, plovi samo Omiš.

- Počelo je 2014. godine, a nastavlja se aneksom ugovora 2024. godine. Brod bi trebao biti gotov ove godine. Radi se na ugrađivanju robe unutra, instalacijama elektroničkih i drugih sustava da bi brod bio spreman za uporabu. Dugo je trajala agonija oko ovog broda i ugovora. Kada sam stupio na funkciju prije nešto više od pet mjeseci imao sam nekoliko prioriteta, a među njima je rješavanje obalnih ophodnih brodova. Uspjeli smo složiti ugovore, anekse, dogovore i rezultat je upravo ovo - kazao je Anušić.

Nedavno potpisani aneks ugovora vrijedan je 5,7 milijuna eura, ali je ministar naglasio kako nije riječ o dodatnoj isplati novca. Naime, ugovor o gradnji pet obalnih ophodnih brodova ukupno je vrijedan tadašnjih 396,8 milijuna kuna, a petim aneksom ugovora odobreno je maksimalno zakonsko povećanje ugovora od 10 posto, na 432 milijuna. 

- Tih 10 posto trebali smo isplatiti i na drugom, trećem i četvrtom brodu serije. Dogovorili smo se graditeljem da rebalansiramo ta sredstva od deset posto povećanja i da platimo dio tih sredstava na prvom brodu serije. Tako da ostanemo u okviru od prvotnih 396 milijuna ugovora za pet brodova - objasnio je general Davor Tretinjak, načelnik sektora za naoružanje i opremanje u Ministarstvu obrane.

Aneksom je predviđen tek završetak ovog broda, a daljnja realizacija ostalih brodova će se raditi na temelju procjene novih cijena materijala koji su poskupjeli u odnosu na 2014. godinu, napomenuo je Ivan Anušić.

-  Nismo išli na završetak svih pet brodova jer želimo krenuti s jednim po jednim brodom, da vidimo ozbiljnost i funkcionalnost tog broda, jer je proteklo deset godina od potpisivanja prvog ugovora - rekao je ministar i dodao kako će poskupljenje repromaterijala biti predmet nastavka dogovora za dovršetak ostala tri broda.

Zbog čega je sve stalo i zašto se deset godina nakon potpisivanja ugovora treba isporučiti tek drugi brod od ukupno pet, Anušić je rekao da to nije pitanje za njega.

- Preuzeo sam ministarstvo prije pet mjeseci i pokrenuo nešto što je deset godina stajalo. To pitanje postavite onome tko je potpisao ugovor 2014. godine - odgovorio je.

Nitko nam nije znao odgovoriti koliko će nas na kraju koštati Umag koji bi trebao u ljeto, ako je suditi prema najavama Debeljaka, prvi put dotaknuti more. Ministar Anušić je rekao da ne može reći taj podatak jer je ovaj brod dio ugovora za gradnju i isporuku pet brodova. Nije znao ni podatak koliko je ukupno sredstava do sada uloženo u drugi ophodni brod, a ne može se niti pretpostaviti kada bi mogli biti gotova preostala tri - Karlobag, Opatija i Skradin.

- Iznimno mi je drago što je danas ovdje ministar Anušić koji je podigao ovaj projekt iz pepela. Ne znamo da postoji s boljim karakteristikama u toj klasi nego što je naš Omiš trenutno. Ponosan sam da radimo i završavamo brodove te da ćemo u što skorije vrijeme imati bolju i sigurniju Hrvatsku - kazao je Tomislav Debeljak. Naglasio je da je s Anušićem na čelu krenula normalna i kvalitetna suradnja, te da će brodovi što prije izaći iz škvera. Objasnio je da se radi u dvije smjene i nekada u tri, a predviđa da će Umag u ljeto biti u moru i krenuti s probnim vožnjama.

Vaša reakcija na temu