Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović EKSKLUZIVNO ILI PRESKUPO Turizam na prekretnici: Možemo li opravdati visoke cijene?

EKSKLUZIVNO ILI PRESKUPO Turizam na prekretnici: Možemo li opravdati visoke cijene?

Cijene turističkih usluga u Hrvatskoj porasle su 50 %, znatno više od mediteranskog prosjeka

Hrvatska gospodarska komora (HGK) smatra da budućnost domaćeg turizma leži u jačanju premium segmenta. Ukratko, nužno je kontinuirano podizati razinu kvalitete kako bi se zadržala konkurentnost i osiguralo pozitivno iskustvo gostima koje prati rast cijena.

U tom kontekstu, predstavnici hotela, kampova, marina, kuća za odmor, putničkih agencija, charter tvrtki i restorana s premium ponudom iz Splitsko-dalmatinske županije okupili su se u hotelu Lav na predstavljanju turističke platforme Stories - Experience Premium Croatia. 

Ova platforma, koju je pokrenuo HGK, prva je takva inicijativa koja okuplja pružatelje premium usluga s ciljem jačanja pozicije Hrvatske na globalnom tržištu.

- Naša intencija i želja je poticati upravo takve poduzetnike jer oni su ključni nositelji gospodarskog rasta i razvoja u turističkom sektoru. Riječ je o poduzetnicima koji kontinuirano ulažu u svoje objekte, u sebe, u razvoj svojih djelatnika, a time i u cjelokupnu kvalitetu turističke ponude. Oni s pravom imaju argumente za traženje veće dodane vrijednosti za svoje proizvode i usluge jer tržište prepoznaje kvalitetu i regulira je kroz potražnju - kaže Joze Tomaš, predsjednik Županijske komore Split. Naravno, uz hotele i restorane, premium segment obuhvaća i turističke agencije te charter kompanije, koje su također ključni akteri u pružanju visoke razine usluge. 

Splitsko-dalmatinska županija trenutačno broji 121 hotel s četiri zvjezdice i 14 hotela s pet zvjezdica, a HGK smatra kako zaslužuje oznaku premium destinacije. Dio njih se danas okupio kako bi razmijenili iskustava o razvoju premium turističke ponude.

Cijene turističkih usluga u Hrvatskoj posljednjih su godina rasle značajno brže nego u konkurentskim zemljama. Dok mediteranske destinacije bilježe rast od 15 do 20 posto, u Hrvatskoj je zabilježen rast od 50 posto. Ipak, prema podacima HGK, prošle godine turisti su potrošili 10 posto manje u odnosu na godinu prije, što ukazuje na potrebu za dodatnom prilagodbom tržišnim očekivanjima.

Jedan od načina je i platforma Stories - Experience Premium Croatia koja je osnovana u travnju prošle godine. U prvih deset mjeseci okupila je 125 članica u kategorijama hoteli, kampovi, marine, vile za odmor, agencije, charter, gastronomija.

- Sektor za turizam Hrvatske gospodarske komore aktivno provodi inicijative koje promiču ideju da je danas važnije nego ikada ulagati u znanje, profesionalnost i gostoljubivost. Pritom naglašavamo da luksuz i premium ponuda ne znače samo visoku cijenu smještaja - ključna je kvaliteta usluge i doživljaj gosta. Sve više modernih putnika ne traži samo luksuzan hotel, već autentično iskustvo, personaliziranu uslugu i vrhunsku gostoljubivost. Upravo zato potičemo poduzetnike da ulažu u edukaciju svojih djelatnika, jer razina profesionalnosti i ljubaznosti osoblja često čini ključnu razliku u tome hoće li se gost ponovno vratiti ili ne - govori Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam u HGK.

Popunjenosti premium smještajnih kapaciteta u sezoni se kreće između 96 i 98 posto, a to znači da Hrvatska privlači takve goste. No, ključ uspjeha leži u balansu između cjenovne konkurentnosti i visoke kvalitete. Turisti koji godinama dolaze u Hrvatsku vrlo jasno su se izjasnili kako im je glavni kriterij pri odabiru destinacije upravo cijena i vrijednost za novac. To znači da već odavno nije presudna prirodna ljepota, kulturna baština, vrhunska gastronomija, niti aktivni turizam, već primarno omjer cijene i onoga što za tu cijenu dobivaju.

- Najveće emitivno tržište za Hrvatsku su Nijemci, koji, kao i svi ostali putnici danas, vrlo pažljivo biraju destinaciju i pomno prate svoj kućni budžet. Turisti su danas izuzetno informirani - znaju što koja zemlja nudi, uspoređuju ponude i donose odluke na temelju dostupnih podataka. Moramo biti svjesni konkurencije, jer uz Hrvatsku, u borbi za turiste sudjeluju i druge mediteranske zemlje poput Italije, Španjolske, Grčke, Turske i Egipta. To su destinacije koje također nude visokokvalitetne usluge, snažno ulažu u turizam i aktivno rade na privlačenju gostiju - smatra Vukojević i zbog toga, dodaje, moramo biti iznimno oprezni i strateški promišljati svoju poziciju na tržištu - ostati cjenovno konkurentni, ali istovremeno zadržati kvalitetu i vrijednost koju nudimo gostima.

U platformu Stories se mogu uključiti svi pružatelji usluga iz navedenih kategorija ako zadovoljavaju propisane kriterije, a među članovima je i splitski hotel Fermaj, koji pripada kategoriji heritage hotela i dio je globalne hotelske grupacije. 

Njegova direktorica Davina Ljubičić-Đirlić ističe kako uspjeh luksuznog segmenta ne ovisi samo o visokoj kvaliteti smještaja, već i o profesionalnosti osoblja i pružanju autentičnog iskustva gostima. Osim toga, sve veći naglasak stavlja se na održivo poslovanje, pri čemu su pojedini hoteli, poput Fermaja, eliminirali jednokratnu plastiku. Gosti, neovisno o budžetu, sve više cijene ekološku osviještenost i odgovorno poslovanje. Smatra da ključ uspjeha leži u pravom ugostiteljstvu - u iskrenoj želji da se gostu pruži vrhunsko iskustvo, bilo da boravi u hotelu ili uživa u restoranu.

Vaša reakcija na temu