Gotova je sanacija garaže u Vrančićevoj ulici pa je Split 3 dobio 96 novih parkirnih mjesta. Riječ je o prvom atomskom skloništu u gradu koje je prenamijenjeno u garažu. Radovi su trajali deset mjeseci i bili bi teško izvedivi da još u prvotnoj dokumentaciji nije bilo upisano kako se sklonište može koristiti i kao garaža. Ipak, u toj ulozi nikad nije služilo, pa je birokratska priprema trajala puno dulje od same rekonstrukcije.
Fotogalerija: Garaža u Vrančićevoj
Garaža će se službeno otvoriti u srijedu, 15. listopada. Najavljen je kratak probni period nakon kojeg početkom studenoga kreće naplata. Već od ponedjeljka stanovnici Vrančićeve mogu predati zahtjeve za mjesečnu pretplatu u iznosu od 11,95 eura.
Projekt je uključio novi ventilacijski sustav, elektroinstalacije, hidrantsku mrežu, sustav dojave požara, vodovodne i kanalizacijske cijevi, rampu, kamere i terminal za naplatu na izlazu. Ugrađena je i vertikalna te horizontalna signalizacija. Kako to obično biva, pojavili su se i nepredviđeni radovi koji su produljili proces.
Sanacija, međutim, još nije u potpunosti završena. Krov objekta, koji se koristi kao vanjsko parkiralište za devedesetak vozila, nije bio obuhvaćen izvornim projektom. U lošem je stanju i prokišnjava pa će Split parking nakon otvaranja morati krenuti u njegovu obnovu i uređenje tog parkirališta koje će se na kraju staviti pod naplatu.
– U tijeku je izrada projekta za sanaciju krova, odnosno gornje etaže parkirališta. Radovi će se izvoditi po fazama, prvo jedna polovica pa druga, tako da stanari uvijek imaju na raspolaganju barem pedeset posto više mjesta nego do sad – kazao je direktor Split parkinga Davor Matošić.
Trebat će još vremena dok se pripremi dokumentacija i osiguraju sredstva za sanaciju krova, ali i kada krenu radovi stanari će raspolagati s nešto više mjesta nego što su imali do sada. Model naplate u garaži jednak je onome na ostalim izvanuličnim parkiralištima – stanari imaju pravo na povlaštenu kartu, ali ne i na rezervirano mjesto. Ostali korisnici plaćat će bankovnom karticom na izlazu. Garažom se prometuje jednosmjerno: ulaz je sa zapadne strane Vukovarske, a izlaz na istočnu.
Foto: Veljko Martinović
Kolika će biti konačna cijena sanacije, s uključenim krovom, još nije poznato, ali već sad je jasno da će iznos biti značajan.
Ideja sanacije i svojevrsne prenamjene ovog prostora potječe još iz vremena gradonačelnika Andre Krstulovića Opare i sada je napokon priveden kraju. Sklonište je godinama bilo zapušteno i dijelom nagoreno u požaru. Stanari su organizirali radne akcije i sami ga čistili, tako da će ovako uredan objekt za njih biti pravo osvježenje. Na prenamjeni je često javno inzistirao i bivši gradski vijećnik Martin Mladen Pauk koji je problem najbolje poznavao jer je i sam živio u Vrančićevoj.
– Najveći problem u realizaciji bio je što smo morali prolaziti postupak građevinske dozvole, nekoliko puta dorađivati dokumentaciju, a na kraju se ipak radilo prema pravilniku o jednostavnim građevinama. To je sve skupa odužilo proces. Ostaje još sanirati krov da bi sve bilo u potpunosti gotovo – rekao je direktor Split parkinga Matošić.
Foto: Veljko Martinović
Nekadašnje sklonište sada je primarno garaža, ali su se zadržala teška metalna vrata koja omogućuju pregradnju prostora u tri dijela.
Radove je nakon javne nabave izvodila tvrtka Mar iz Samobora, a nadzor vodila splitska RAZ-con. Ukupna vrijednost iznosila je 478.998,14 eura bez PDV-a. Umjesto planiranih šest radovi su trajali deset mjeseci, a i trošak je narastao na 600 tisuća bez PDV-a.