Na najavu splitskog HDZ-a o organiziranju besplatnih repeticija učenicima osnovnih i srednjih škola, reagirao je gradski vijećnik SDP-a dr.sc. Goran Sučić. Priopćenje naslovljeno s 'Petar Škorić s HDZ-ovim profesorima na politički pohod na maloljetnu djecu putem besplatnih repeticija' prenosimo u cijelosti.
Pored mnogih povelja, konvencija, zakona o pravima djeteta u kojima je imperativ, između ostalog, sprječavanje političkog utjecaja na maloljetnu osobu, Petar Škorić kao prosvjetitelj i misionar HDZ-a potaknut plemenitim i humanim činom poziva jednostranački stručni tim HDZ-ovih profesora na davanje besplatnih repeticija, stavljajući profesore, članove HDZ-a, u nezavidnu i nezakonitu, a nadasve i neetičnu poziciju ni krive ni dužne.
Zašto?
Teško je dati odgovor kada čelnik jedne stranke poseže za takvim neprihvatljivim postupcima, nezabilježeni u suvremenoj pedagoškoj praksi, ili je to neka druga, politička znanost i čin ulaganja u buduće glasače.
Možda se radi o nepovjerenje prema hrvatskom školstvu i zabrinutost za mlađe naraštaje kojima bi on sa svojim timom nadomjestili propuštena znanja kroz redovito školovanje.
Apsurdno, Škorić, s nikakvim referencama u ovom području, poziva roditelje na suradnju i da baš njemu povjere djecu za repeticije i političko oblikovanje. Zašto Škorić narušava dostojanstvo roditelja učenika i kodeks prosvjetnog djelatnika koji pred učenikom može biti i isključivo treba biti stručna, etična i humana osoba, a privatno i javno pripadnik bilo koje stranke, ne opterećujući time radno mjesto, poziv, a posebno ne dijete i roditelja. Jesu li ovo možda dijelovi HDZ-ovog obrazovnog programa koji nisu usuglašeni s mnogim pozitivnim propisima i konvencijama i na svu sreću nisu implementirani. Možda je to ipak pokušaj neophodno potrebnog jačanja konkurentskog odnosa u području obrazovanja pa se Škorić svojim političko-tutorskim odnosom nameće kao alternativa postojećem sustavu obrazovanja suprotstavljajući formalnom obrazovanju i neki HDZ-ov neformalni ili paralelni oblik obrazovanja.
Razmislimo kuda sve to ide! Hoće li Škorić posegnuti za pozivom HDZ-ovim liječnicima da besplatno liječe gripu jer je ona sada nešto naglašenija itd.
Je li postoje u zakonu ili Hrvatskom nacionalnom standardu HDZ-ove repeticije, je li postoje HDZ-ovi profesori, učitelji, nastavnici koji imaju dopusnicu za takav oblik rada, je li HDZ registriran za takvu djelatnost u pružanju usluga kroz repeticije maloljetnim osobama pored svih povelja i konvencija koje govore o zaštiti djece od bilo kakvog političkog utjecaja.
Škorić kao čelnik jedne ozbiljne stranke koja pretendira upravljati državom, županijom, gradom... zagovara nezakonita i nesustavna rješenja znajući da i repeticije - podučavanja van obrazovnog sustava su djelatnost koja podliježe oporezivanju.
Poznata nam je prošlost misionara, koji ni tada nisu bili politički motivirani niti usmjereni na maloljetnu populaciju, za razliku od Škorićevog pohoda gdje grubo narušava jedno od četiri opća načela na kojima se temelje sva prava sadržana u Konvenciji o pravima djeteta čiji je potpisnik i Hrvatska.
Znanja i stečene kompetencije su egzaktne vrijednosti koje na svu sreću nisu ovisne o političkoj pripadnosti HDZ-a, niti onih koji su članovi drugih političkih opcija kao i onih koji nisu članovi niti jedne stranke, nego su upitne kompetencije političara poput Škorića koji nadalje i neviđeno dijeli stečena znanja i kompetencije na stranačke ambicije koji svojim neznanjem drugima nudi znanje.
Evo s nekim razlozima njegove zabrinutosti o hrvatskom školstvu bih se i složio, jer globalna kriza obuhvaća svaki odsječak života i sustava, a na onaj odgoja i obrazovanja zasigurno ostavlja najdalekosežnije posljedice, stoga potreba za bržim promjenama u ovoj sferi postaje sve veća. Značajna je samo razlika u odabiru načina i metoda u rješavanju problema u ovom segmentu, u kojem se svi problemi trebaju rješavati znanjem .
Kao odgovor na ovakve nasrtaje na odgojno obrazovni sustav i kao odgovor na zahtjev suvremenog odgojno-obrazovnog procesa treba naglasiti da Hrvatska pored mnogih vrijednih dokumenata ima svoj Nacionalni okvirni kurikulum koji predstavlja osnovne sastavnice predškolskoga, općega obveznoga i srednjoškolskoga odgoja i obrazovanja, uključujući odgoj i obrazovanje za djecu s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama.
Nacionalni okvirni kurikulum temeljni je dokument u kojemu su prikazane sastavnice kurikulumskoga sustava: vrijednosti, ciljevi, načela, sadržaj i opći ciljevi odgojno-obrazovnih područja, vrednovanje učeničkih postignuća te vrednovanje i samovrednovanje ostvarivanja nacionalnoga kurikuluma. Središnji dio Nacionalnoga okvirnoga kurikuluma čine učenička postignuća za odgojno-obrazovna područja, razrađena po odgojno-obrazovnim ciklusima te opisi i ciljevi međupredmetnih tema koje su usmjerene na razvijanje ključnih učeničkih kompetencija. Osnova je za razradu predmetne strukture područja, određivanje predmeta i modula jezgrovnoga kurikuluma, izbornih predmeta i modula, opterećenja učenika itd. Drugim riječima, Nacionalni okvirni kurikulum služi kao temelj za izradbu predmetnih kurikuluma i ostalih kurikulumskih dokumenata (smjernice za primjenu kurikuluma, priručnici za nastavnike, priručnici za roditelje, standardi za izradbu udžbenika i ostalih nastavnih materijala, standardi i mjerila za vrjednovanje kvalitete učeničkih postignuća i rada škola i dr.).