Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović GRADSKI KOTAR MEJAŠI: Ne možemo više čekati rekonstrukciju 'žile kucavice' kvarta
Naš grad Piše: Dalmatinski portal

GRADSKI KOTAR MEJAŠI: Ne možemo više čekati rekonstrukciju 'žile kucavice' kvarta

Toni Piplica vrlo dobrom je ocijenio suradnju sa 'Split parkingom' i 'Parkovima i nasadima'

Dalmatinski portal u sklopu projekta 'Naš grad' donosi informacije iz splitskih gradskih kotareva i mjesnih odbora, gdje su nam sugovornici čelnici tih jedinica. Svaki od njih je imao priliku navesti tri najvažnija projekta koje žele realizirati u svom kvartu, a mi ćemo medijski pratiti kako se stvari odvijaju i tako, nadamo se, pomoći da posao bude što prije bude odrađen.

Toni Piplica, predsjednik Vijeća GK Mejaši, želi da pratimo ova tri projekta:

1. Rekonstrukcija Ulice Mejaši

Pravu rekonstrukciju više ne možemo čekati jer je Ulica Mejaši u katastrofalnom stanju. Ulica je žila kucavica našeg kotara koja vodi do OŠ Mejaši i trenutno stoji kao simbol sustavnog višegodišnjeg maćehinskog odnosa prema istoku Splita svih gradskih vlasti koje su se izmijenile kroz godine. Za početak sanacija navedene ulice bila bi svojevrsna pozitivna poruka da je zanemarivanju splitskog istoka došao kraj.



2. Osnovna škola Kila

Kapaciteti OŠ Mejaši već odavno ne korespondiraju s naglim razvojem GK Mejaši. OŠ Mejaši je pretrpana i radi u tri smjene, a ravnateljica se svake godine muči s organizacijom prijevoza učenika iz udaljenih dijelova kotara. Takav modus operandi dugoročno ne može opstati. Rješenje vidim u poljima zapadno od odlagališta Karepovac gdje se može izgraditi škola, no potrebno je promijeniti GUP, otkupiti zemljište i ukopati dalekovode. Sigurno je da izgradnja škole nije mala investicija. Grad Split se zadužio za 150 milijuna eura kod Europske investicijske banke. Tako da treba vidjeti može li se iz kredita financirati predmetna izgradnja.



3. Garaža u Ulici svetog Spasa

O ovome sam nedavno po peti ili šesti put informirao gradonačelnika i nadležnog pročelnika. U Ulici 141. brigade Hrvatske vojske i Ulici svetog Spasa postoji problem nedostatka parkirališnih kapaciteta, a bit će sve gore s obzirom da je u tijeku izgradnja nekoliko novih zgrada. U neposrednoj blizini zgrada postoji zapuštena gradska čestica koja se za početak treba očistiti i pretvoriti u makadamski parking. Paralelno s tim treba ići izrada projektne dokumentacije za izgradnju garaže čime bi se problem parkiranja u navedene dvije ulice potpuno riješio. Uvjeren sam da bi ovo bio odličan projekt te se nadam da će gradonačelnik doživjeti kvalitetan prijedlog koji sam mu poslao.



Nisu ovo svi projekti koje bismo voljeli da mediji prate, Sportski centar Vrboran nam je također važan, kao i sanacija Karepovca.

Desetljećima se ne ulaže u splitsku periferiju

Piplica nam je odgovorio na još neka pitanja važna za funkcioniranje kotara, pa evo njegovih riječi...

NAPRAVLJENO OD POČETKA MANDATA: Dvije betonaže na Dračevcu i Kili, asfaltiranje makadamskog dijela ceste na Kili, sadnja tri lipe u dječjem parku u Ulici svetog Spasa, osvježavanja signalizacije i postavljanja prometnih ogledala u Grabovoj ulici, Ulici Mejaši, na Dračevcu, Ulici 141. brigade Hrvatske vojske te u POS naselju, postavljanje stupića pokraj crkve svetog Liberana kako bi osigurali nesmetano korištenje nogostupa. Nakon nekoliko godina prepiske s Gradom konačno je ocrtan pješački prijelaz u Ulici Josipa Jovića. Također izrađujemo prometni elaborat za povećanu sigurnost u navedenoj ulici. Paralelno ćemo dati u izradu još nekoliko prometnih elaborata u cilju saniranja kritičnih prometnih točki u kotaru. Predložio sam vladajućima ideju makadamskog parkirališta u Ulici svetog Spasa gdje se kroz nekoliko godina može izgraditi garaža koja bi u tom dijelu kotara riješila sve veći problem parkirališnih kapaciteta. Za taj dio još uvijek čekam odgovor navedenih. Bez pomoći Grada nema svih onih velikih projekata o kojima često pričamo.

PROBLEMI KOTARA ZA ČIJE RJEŠENJE NEMAMO OVLASTI: Tu bih definitivno svrstao velike projekte spomenute u prvom pitanju. Također bih izdvojio neredovite intervale zbrinjavanja otpada na zelenim otocima. Stanovnici zovu mene, a ja realno ne mogu naložiti Čistoći takve i slične stvari koje bih htio u svrhu urednijih zelenih otoka. Mogu sugerirati, nikako naložiti. Slično je s prometnom policijom u situacijama kada tražim njihovu pojačanu prisutnost na problematičnim cestama u kotaru. Manevarske mogućnosti u takvim situacijama su mi jako ograničene. Mogu samo zamoliti.

PARKIRALIŠTA: Svi oni problemi s nedovoljnim kapacitetima parkirališnih mjesta o kojima čujemo u zapadnom dijelu grada, kroz nekoliko godina dolaze i kod nas. Već se osjete pomalo. Pogotovo u kotaru kao što su Mejaši gdje se užurbano grade objekti. Isti je princip za parkirališta, ceste i javni sadržaj. Trebamo ih unaprijed planirati kroz prostorno plansku dokumentaciju.

PRILAGOĐENOST OSOBAMA S INVALIDITETOM: Generalni uvjeti nekakvog prosječnog životnog standarda nisu ni blizu zadovoljavajući. To će vam reći svaki stanovnik Mejaša. To je direktna posljedica izostanka ulaganja u splitsku periferiju zadnjih nekoliko desetljeća koja se u proteklih deset godina počela nekontrolirano razvijati. Kotar po mjeri osoba s invaliditetom zasad je za nas nedostižan standard.

POVRŠINA PREDVIĐENA ZA LJUBIMCE: Imamo park za pse na Dragovodama. Jako sam ponosan na njega budući da smo ga realizirali za cca 20 tisuća kuna prije par godina, a park je apsolutni hit. Volio bih do kraja mandata ostvariti još jedan jer koliko vidim po cijelom Splitu ograđene površine za pse su zaista potrebne.

SPORTSKI TERENI I DJEČJA IGRALIŠTA: Dječji parkovi na Kili, u Grabovoj ulici, na Dragovodama, u Ulici svetog Spasa, na Dračevcu, sportski centar Mejaši. Radim na basket terenu na Kili te na prethodno spomenutom sportskom centru Vrboran. Ali treba biti realan. Sportskog sadržaja i sadržaja za djecu u ovako mladom kotaru nikad nije dosta.

SUDJELOVANJE  STANOVNIKA U RADU GRADSKOG KOTARA: Naravno da sudjeluju. Imamo e-mail i Facebook stranicu kotara, tajnik kotara je uvijek dostupan, ja kao predsjednik kotara sam od 0-24 dostupan na mobitelu i na društvenim mrežama. Preko svega navedenog nas ljudi kontaktiraju. Istaknuo bih onaj najčešći kontakt kada me susjedi zaustave na ulici i iznesu svoj problem.

OCJENA SURADNJE:

Parkovi i nasadi: 4. Suradnja s Parkovima i nasadima je zadovoljavajuća. Meni kao volonteru u kotaru uvijek su na raspolaganju.

Čistoća: 3. Sa Čistoćom imam redovnu komunikaciju budući da je problem otpada kod nas izražen jednako kao i po cijelom Splitu. Volio bih da su ažurniji u čišćenju zelenih otoka jer smo svi svjedoci kaosa u i oko njih koji gledamo zadnjih nekoliko mjeseci.

Split parking: 4. Nismo previše komunicirali. Samo oko terminala za javne bicikle.

Gradska uprava: Generalna ocjena neka bude 3 jer ovisi od odjela do odjela. Volio bih veći support odjela komunale jer najviše komuniciram s tim odjelom. Nije ni čudno s obzirom na komunalnu neopremljenost koja nas muči. U gradskoj upravi ima puno kvalitetnih ljudi, ali sve izraženiji narušeni međuljudski odnosi i generalna napetost i nervoza utječu na kvalitetu rada gradskih službenika.

Policija i ostale službe: 3. Iz svog iskustva u situacijama kada je potrebno, komunikacija i međusobna suradnja gradske uprave i prometne policije prema kotarskim volonterima mora biti kvalitetnija i ažurnija. 

KONTAKT ZA GRAĐANE: 021 310 357 broj tajnika kotara, e-mail kotara: gkmejasi@split.hr, stranica kotara: https://www.facebook.com/gkmejasi/

Vaša reakcija na temu