Nakon što smo pozvali čitatelje da nam pošalju svoje ideje za poboljšanje života u Splitu, zaprimili smo dosta poruka.
- Moja ideja je da svaki kvart ima dodijeljenog komunalnog redara i da je dužan jednom u tri mjeseca sastaviti izvješće o komunalnom stanju kvarta. Kotarsko vijeće potom daje osvrt na taj izvještaj tako da gradska uprava ima dobre informacije i može brzo reagirati – iznio je čitatelj Dalmatinskog portala.
Za komentar smo pitali Ivicu Grubišića Giru, predsjednika Gradskog kotara Sirobuja. Osim što je dugogodišnji čelnik tog kvarta, bio je i predsjednik nekadašnje Koordinacije istočnih gradskih kotareva i mjesnih odbora.
- Grad Split ima 27 gradskih kotareva i sedam mjesnih odbora, dakle, 34 jedinice mjesne samouprave. Koliko mi je poznato, zaposleno je 10 prometnih, 15 komunalnih i 18 kvartovskih redara uz činjenicu da nikad nisu svi u punom sastavu, pa zbog toga vlada mišljenje da ih je uvijek malo. To se pogotovo osjeti u turističkoj sezoni. Moramo uzeti u obzir da svi kotarevi nisu jednako veliki ni po površini ni po broju stanovnika, a onda sukladno tome nisu isti ni po broju i količini komunalnih problema. U nekom manjem kotaru jedan komunalni redar ne bi imao što raditi svaki dan puno radno vrijeme, a u nekom drugom velikom kotaru jedan komunalni redar je malo da sam učinkovito pokrije cijeli teren. Zato su komunalni redari u pravilu zaduženi za više od jednog kotara – rekao nam je Gire.
Smatra kako je potrebna dobra suradnja između kvartovskih i komunalnih redara, a jedni i drugi opet trebaju imati dobru suradnju s predsjednicima kotareva.
- Svi oni trebaju biti na raspolaganju građanima jer svi oni zajedno predstavljaju prvu liniju između građana i gradske vlasti na terenu, jer su oni zapravo 'produžena ruka' gradske vlasti na terenu – drži Gire, dodavši da je on zadovoljan radom redarstva u njegovom kotaru, kao i ponašanjem građana, ali i suradnjom s gradskom upravom i komunalnim tvrtkama.
Što se tiče ideje našeg čitatelja, rekao je:
- Ne bi bilo loše kad bi se od strane komunalnih redara na temelju njihova postupanja izrađivala tromjesečna izvješća o stanju komunalne problematike u svakome kotaru. Tako bi se dobila kompletna slika stanja u gradu, a opet i slika o stanju u svakome kotaru posebno. Isto tako bi gradska vlast mogla pokrenuti inicijativu da na godišnjoj bazi dodatno stimulira one kotareve koji su tijekom protekle godine bili najaktivniji i najuredniji. A to bi se moglo postizati zahvaljujući sinergiji vodstva kotara, redarstva i gradskih komunalnih tvrtki. Naravno, uz stalno osvješćivanje onih građana koji doprinose komunalnom neredu, da im je puno ugodnije živjeti u urednom kvartu.
Dalmatinski portal nastavlja s ovim serijalom, koji realiziramo u sklopu projekta 'Naš grad', tako da i dalje svoje prijedloge možete slati na info@dalmatinskiportal.hr, pod naslovom 'Dobra ideja za grad'. Dio ideja ćemo prezentirati na Dalmatinskom portalu, kontaktirat ćemo i gradske službe ili tvrtke koje bi mogle dati konkretno mišljenje.
Dalmatinski portal prati više od 100 tisuća čitatelja dnevno, a mjesečno najmanje 700 tisuća, tako da poruka sigurno neće ostati neprimijećena.