Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović IMA LI GRADA ISTOČNO OD RAJA? 'Planirajmo, uzmimo upravljanje prostorom grada u naše ruke'

IMA LI GRADA ISTOČNO OD RAJA? 'Planirajmo, uzmimo upravljanje prostorom grada u naše ruke'

Arhitekti Ante Kuzmanić, Ivan Jurić i Jere Kuzmanić su iznijeli viziju razvoja Splita

Ako je suditi prema prezentaciji arhitekata Ante Kuzmanića, Ivana Jurića i Jere Kuzmanića itekako bi trebalo biti grada istočno od raja, ali potrebno je 'samo' kvalitetno, odnosno urbanističko planiranje. Još jednostavnije, da Grad preuzme upravljanje prostorom u svoje ruke, a ne da se predaje u ruke parcijalnim interesima ili državnim firmama koje određuju što projektirati. U Društvu arhitekata okupio se priličan broj zainteresiranih. Nije predstavljanje propustio ni dogradonačelnik Bojan Ivošević.

- Motiv je što smo primijetili da nema šire rasprave o metropolitanskom području.

U općoj kakofoniji se ne čuje generacijska intencija o budućnosti i gdje ćemo grad zateći 2040.godine. Split treba sagledavati kao dio veće cjeline od granica i kroz sva mjerila - kazao je Jere Kuzmanić.

Istaknuo je kako ne smatraju da je predložena prezentacija 'Ima li grada istočno od raja' nužno provediva, ali je prijedlog za komunikacijom.

Nabrojio je niz projekata od kojih se odustajalo, od prvotno zamišljene trase autoceste odnosno izlaza, zbog čega je Split podveden na samo jedan izlaz i to barem 20 kilometara udaljen.

Splitska obilaznica od Solina prema Stobreču je, naveo je, crta koja razdvaja grad.

Profesor Ante Kuzmanić je naveo kako se razvojem grada bave kadrovi državnih firmi, poput Hrvatskih cesta, Županijskih cesta, Lučke uprave ili Hrvatske željeznice.

- Ne može se tako planirati, da iz svoje pozicije gledaju što treba, nema tu dijaloga i gubi se kontrola nad planiranjem u gradu - ustvrdio je.

Rekao je i da smo najopterećenije dionice, od Trogira do Splita gdje dnevno prođe 45.000 vozila ili od Solina do Stobreča riješili 'bedemom', obilaznicom koja dijeli grad.

- Naši takvi stručnjaci kažu da je dovoljan plan iz 1953.godine i rješavat će tako, problem po problem. I sve probleme koje danas imamo, imamo radi toga, ispravljanja greške obilaznice, zato rampe, semafori, rotori.... Jasno mi je da svatko ima pravo izraziti mišljenje, ali nužno je nakon 50 godina nerada u prostornom planiranju resetirati odluke i napraviti analizu i napraviti nove razvojne parametre - poručio je.

Arhitekti su sagledali integralno cestovni, pomorski i željeznički promet.

Na osnovu infrastrukture su planirali razvojne projekte od uloge luke Orišac odakle bi vozili trajekti, preko gradskih avenija do novih urbanih kvartova na istoku grada.

Vaša reakcija na temu