Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Iskra brodogradilište Šibenik ugovorila gradnju novog hibridnog plutajućeg  doka

Iskra brodogradilište Šibenik ugovorila gradnju novog hibridnog plutajućeg doka

Bit će dugačak 110 metara, a nosivost će mu biti 4000 tona

Ugovor o gradnji plutajućeg doka za Iskra brodogradilište Šibenik, dugog 110 metara i  kapaciteta 4000 tona potpisali su danas u Varni, u Bugarskoj, Roko Vuletić, predsjednik Uprave tog brodogradilišta i Danail Slavov generalni direktor brodogradilišta TEREM – SHIPYARD Flotski Arsenal – Varna, kojem je povjerena gradnja tog plutajućeg doka. Riječ je o najvećoj investiciji iz strateškog investicijskog  plana vrijednog više od 30 milijuna eura,  koji su u šibenskom brodogradilištu najavili, nakon što im je nedavno odlukom Vlade RH produžena koncesija na pomorskom dobru do 2054. Stavljanje doka u operativnu upotrebu Iskra brodogradilište obuhvatit će segment koji dosad nije pokrivalo – remont gotovo svih brodova Jadrolinije, jahti duljih od 70 metara i novih korveta koje će se graditi HRM-a.

Projekt je dizajnirala tvrtka Norden Shipdesign House iz Turske i predviđa izgradnju inovativnog hibridnog plutajućeg doka . Plutajući dok je projektiran kao betonski ponton koji se sastoji od sedam sekcija, s čeličnim bočnim tornjevima dvostruke oplate. Ovaj hibridni dizajn kombinira trajnost i dugovječnost betona s fleksibilnošću i funkcionalnošću čeličnih nadgrađa, osiguravajući visoku učinkovitost i optimizirane troškove održavanja.

Izgradnja doka planirana je za početak 2026. godine, a puštanje u rad očekuje se u proljeće 2027. godine.

Glavne tehničke karakteristike plutajućeg doka:

Ukupna duljina (Loa): 115,00 m
Duljina pontona (Lponton): 110,00 m
Širina (vanjska): 32,4 m
Širina (unutarnja): 26,4 m
Visina: 12,4 m
Maksimalni gaz: 11,4 m
Nosivost: 4.000 tona

'Potpisivanje ovog ugovora važan je korak za Iskra brodogradilište u nastavku razvoja naše lokacije u Šibeniku u jedinstveni moderni i ekološko prihvatljivi brodograđevni i remontni centar izvrsnosti na Mediteranu. Projekt predstavlja izvrstan  primjer hibridnog doka koji spaja najbolje od čelične i betonske tehnologije te će sa svojom modularnom strukturom, hibridnim energetskim sustavom i fokusom na operativnu učinkovitost, postavit potpuno novi standard za infrastrukturu popravka i održavanja brodova u regiji. Dok će biti ključni element u budućem razvoju brodograđevnih i remontnih kapaciteta proširujući mogućnosti servisa za širok spektar plovila, koje dosad nismo servisirali', izjavio je Roko Vuletić, predsjednik Uprave Iskra brodogradilišta.

Zadovoljni ugovorenim poslom su i  u TEREM – SHIPYARD Flotski Arsenal, kako je istaknuo Danail Slavov generalni direktor tog  brodogradilišta.

'Za nas u Flotskom Arsenalu ovaj projekt je znak povjerenja i priznanje profesionalnosti našeg tima. S novim dokom značajno ćemo povećati naše kapacitete za popravak brodova i doprinijeti pozicioniranju Varne kao vodećeg centra pomorske industrije u crnomorskoj regiji', komentirao je, a Özer Kaymak, izvršni direktor i glavni projektant Norden Ship Design je istaknuo da je  'Flexy Hybrid Dock snažan primjer kako izvrsnost u inženjeringu i održivost mogu ići ruku pod ruku'.

'Naša suradnja s Iskra Brodogradilištem Šibenik i brodogradilištem Terem iz Varne odražava zajedničku viziju pametnije, čišće i učinkovitije pomorske budućnosti', dodao je.

Ovo međunarodno partnerstvo predstavlja značajan korak naprijed u modernizaciji industrije popravka brodova, kombinirajući projektantsku stručnost Norden Ship Design (Turska), operativnu snagu Iskra Brodogradilišta Šibenik (Hrvatska) i proizvodne kapacitete brodogradilišta Terem (Bugarska).

Iskra brodogradilište Šibenik je 2021. godine s brodogradilištem Pallada u Hersonu, u Ukrajini. ugovorilo gradnju plutajućeg doka kao  najveću investiciju u šibensku brodogradnju u zadnjih stotinu godina, ali zbog ruske agresije i rata u Ukrajini, koji traje već više od tri godine, morali su taj ugovor otkazati.

Međutim, potreba i želja za izgradnjom novog plutajućeg doka ostale su pa su tražili brodogradilište koje bi moglo izgraditi novi dok koristeći prethodno odabranu kompozitnu strukturu tog projekta i izbor je pao na Terem Shipyard.

'Pontoni doka bit će izrađeni od pomorskog armiranog betona, dok će bočni zidovi biti izrađeni od brodograđevnog čelika.Ova kombinacija materijala osigurat će trajnost, pouzdanost i minimalne troškove održavanja doka tijekom više od 50 godina.Osim toga, neće biti potrebe za periodičnim izvlačenjem plutajućeg doka na suhi dok, što je inače potrebno kod čeličnih plutajućih dokova.Armiranobetonska konstrukcija koristi ekološki prihvatljiv materijal koji ne zahtijeva bojanje radi zaštite od korozije. Dok će biti opremljen sustavom za prikupljanje sive vode koja nastaje prilikom čišćenja trupa usidrenih brodova, a ta će se voda zatim prebacivati na kopno na daljnju obradu', ističu u Iskra Shipyardu.

Plutajući dok imat će maksimalnu duljinu od 115 metara i širinu od 32,4 metra. Moći će primiti sve vrste brodova i plutajućih objekata do duljine od 100 metara i težine pri dokiranju do 4.000 tona.Dok će biti opremljen računalnim sustavom za upravljanje dokiranjem; položaj doka i brodova unutar njega moći će se nadzirati i iz središnje kontrolne stanice i iz ureda brodogradilišta. Isporuka se očekuje u proljeće 2027. godine.

Brodogradilište Terem Shipyard ima status luke s posebnim namjenama. Prostire se na površini od 617.000 m2 i ima ukupnu dužinu obale od 1.300 metara.

Duga tradicija te kompanije, bogato iskustvo stručnog i efikasnog osoblja, dobro opremljene radionice, dokovi i druge pogonske jedinice omogućavaju im da ponude složene brodoremontne usluge visokog kvaliteta u kratkim rokovima i po konkurentnim cijenama kao što je gradnja plutajućeg doka za Iskra brodogradilište Šibenik.

Vaša reakcija na temu