Istočna obala sigurno ne smije postati druga Zapadna obala, ni po načinu na koji će biti realizirana niti po sadržaju. Uspoređivanje tj. povlačenje znaka jednakosti je ovdje van svake pameti i može se ocijeniti kao primjer najjeftinije predizborne manipulacije - smatra Ivica Grković, Mostov kandidat za gradonačelnika Splita.
Pojasnio je i zašto tako misli...
- Više od dvadeset hektara iznimno dragocjene površine koju kolokvijalno zovemo Istočnom obalom je najvećim dijelom područje pod upravom Lučke uprave (skoro polovica), željeznička infrastruktura kao javno dobro i zemljište kojeg mogu biti vlasnici sljednici HŽ-a (više od petine), dok je u vlasništvu Grada Splita malo više od 3 hektara. Najveće promjene u smislu razvoja novih sadržaja bi se trebale dogoditi upravo u dijelu koji je pod upravom ili u vlasništvu javnih tvrtki, odnosno u vlasništvu Grada, stoga smatramo kako bi se razumnim integralnim planiranjem cijelog projekta mogli izbjeći brojni potencijalni problemi.
Kako reorganizirati čvorište pomorskog, željezničkog i autobusnog prometa i njegovo križanje s pješačkim pravcima između zaštićene povijesne jezgre i kupališnih lokacija? I kako/gdje dodati nove sadržaje okrenute poboljšanju kvalitete života nas Splićana kao i naših gostiju?
Ovim pitanjima bavili su prijedlozi rješenja u okviru (propalog) arhitektonsko-urbanističkog natječaja od prije desetak godina, a rješenja nudi i tzv. Masterplan. Smatramo da u tim materijalima ima puno vrijednih informacija, ali sumnjamo u realnu izvedivost velikog dijela ponuđenih rješenja. Uz rješavanje postojećih, uglavnom prometnih izazova projekt Istočna obala bi trebao obuhvatiti izgradnju javne garaže, kongresnog centra s koncertnom dvoranom, Muzeja pomorstva i iseljeništva kao i prostora za javne namjene. Stav je Mosta da bi se na ovom prostoru trebala svakako izbjeći gradnja novih stambenih i rezidencijalnih cjelina i da bi svi sadržaji trebali imati za cilj opći interes građanstva. U projekt Istočne obale bi se trebao integrirati i dio tržnice koji se nalazi uz istočni zid Dioklecijanove palače što bi omogućilo iseljavanje uličnih lokala koji se tamo nalaze te pretvaranje Hrvojeve ulice u šetalište.
Pitanja vezana za Istočnu obalu bila su predmetom i zadnjih lokalnih izbora, i tada se Istočnom obalom licitiralo u kampanjama pojedinih kandidata koji su se razbacivali uglavnom nerealnim megalomanskim prijedlozima dok su se urbanisti, arhitekti i inženjeri uglavnom zgražavali, ali na našu žalost uglavnom su šutjeli. Čini se da je danas, četiri godine kasnije, sve opet isto! A mi i dalje propadamo u zemlju kad odemo dočekati nekog od naših gostiju na autobusni kolodvor! Zahvaljujući znatnom padu autobusnog prometa vezanog za COVID-19 pandemiju, sad je i preko dana moguće vidjeti u prvom planu tu rugobu međusobno spojenih straćara koju još uvijek zovemo autobusnim kolodvorom. Prošetajte i uvjerite se svojim očima!
Najbolji osjećaj za realnost bilo kojeg rješenja daju oni kojima je to i posao, a ti 'stručnjaci za urbanističku i arhitektonsku realnost' bi bili okupljeni u Zavodu za urbanizam grada Splita, za čije urgentno osnivanje se Most zalaže u svakoj prilici kad se govori o ovom mega-projektu i/ili o GUP-u.