Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Ivica Grković: Istočna obala ne smije postati druga Zapadna obala, izjednačavati ih je van pameti!
Ključna pitanja za Split Piše: Dalmatinski portal

Ivica Grković: Istočna obala ne smije postati druga Zapadna obala, izjednačavati ih je van pameti!

Mostov kandidat smatra da na Istočnoj obali ne bi trebalo graditi stambene i rezidencijalne cjeline

Istočna obala sigurno ne smije postati druga Zapadna obala, ni po načinu na koji će biti realizirana niti po sadržaju. Uspoređivanje tj. povlačenje znaka jednakosti je ovdje van svake pameti i može se ocijeniti kao primjer najjeftinije predizborne manipulacije - smatra Ivica Grković, Mostov kandidat za gradonačelnika Splita.

Pojasnio je i zašto tako misli...

- Više od dvadeset hektara iznimno dragocjene površine koju kolokvijalno zovemo Istočnom obalom je najvećim dijelom područje pod upravom Lučke uprave (skoro polovica), željeznička infrastruktura kao javno dobro i zemljište kojeg mogu biti vlasnici sljednici HŽ-a (više od petine), dok je u vlasništvu Grada Splita malo više od 3 hektara. Najveće promjene u smislu razvoja novih sadržaja bi se trebale dogoditi upravo u dijelu koji je pod upravom ili u vlasništvu javnih tvrtki, odnosno u vlasništvu Grada, stoga smatramo kako bi se razumnim integralnim planiranjem cijelog projekta mogli izbjeći brojni potencijalni problemi.

Kako reorganizirati čvorište pomorskog, željezničkog i autobusnog prometa i njegovo križanje s pješačkim pravcima između zaštićene povijesne jezgre i kupališnih lokacija? I kako/gdje dodati nove sadržaje okrenute poboljšanju kvalitete života nas Splićana kao i naših gostiju? 

Ovim pitanjima bavili su prijedlozi rješenja u okviru (propalog) arhitektonsko-urbanističkog natječaja od prije desetak godina, a rješenja nudi i tzv. Masterplan. Smatramo da u tim materijalima ima puno vrijednih informacija, ali sumnjamo u realnu izvedivost velikog dijela ponuđenih rješenja. Uz rješavanje postojećih, uglavnom prometnih izazova projekt Istočna obala bi trebao obuhvatiti izgradnju javne garaže, kongresnog centra s koncertnom dvoranom, Muzeja pomorstva i iseljeništva kao i prostora za javne namjene. Stav je Mosta da bi se na ovom prostoru trebala svakako izbjeći gradnja novih stambenih i rezidencijalnih cjelina i da bi svi sadržaji trebali imati za cilj opći interes građanstva. U projekt Istočne obale bi se trebao integrirati i dio tržnice koji se nalazi uz istočni zid Dioklecijanove palače što bi omogućilo iseljavanje uličnih lokala koji se tamo nalaze te pretvaranje Hrvojeve ulice u šetalište. 

Pitanja vezana za Istočnu obalu bila su predmetom i zadnjih lokalnih izbora, i tada se Istočnom obalom licitiralo u kampanjama pojedinih kandidata koji su se razbacivali uglavnom nerealnim megalomanskim prijedlozima dok su se urbanisti, arhitekti i inženjeri uglavnom zgražavali, ali na našu žalost uglavnom su šutjeli. Čini se da je danas, četiri godine kasnije, sve opet isto! A mi i dalje propadamo u zemlju kad odemo dočekati nekog od naših gostiju na autobusni kolodvor! Zahvaljujući znatnom padu autobusnog prometa vezanog za COVID-19 pandemiju, sad je i preko dana moguće vidjeti u prvom planu tu rugobu međusobno spojenih straćara koju još uvijek zovemo autobusnim kolodvorom. Prošetajte i uvjerite se svojim očima! 

Najbolji osjećaj za realnost bilo kojeg rješenja daju oni kojima je to i posao, a ti 'stručnjaci za urbanističku i arhitektonsku realnost' bi bili okupljeni u Zavodu za urbanizam grada Splita, za čije urgentno osnivanje se Most zalaže u svakoj prilici kad se govori o ovom mega-projektu i/ili o GUP-u.

Vaša reakcija na temu