Javni gradski prijevoz u Splitu prošao je kroz nekoliko faza modernizacije, no unatoč velikim ulaganjima i tehnološkim poboljšanjima, putnici se svakodnevno suočavaju s frustracijama i nepredvidivošću. Milijuni kuna uloženi su u sustav koji bi trebao olakšati kretanje gradom, ali u praksi sve to u posljednje vrijeme izgleda kao improvizacija.
Jedna od glavnih inovacija - mogućnost praćenja autobusa putem aplikacije - ne funkcionira kako treba. Umjesto pouzdane informacije, putnike dočekuje ironična poruka: 'Promet Split keeps stopping'. Drugim riječima, ne zna se kada dolazi autobus, ni dolazi li uopće, jer postoji i ta mogućnost zbog nedostatnog broja vozača. Tako su putnici prepušteni vlastitoj intuiciji - ili sreći.
Ovaj tehnički problem rezultira time da se korisnici ne mogu osloniti na aplikaciju, pogotovo kada su u pitanju kružne linije, što značajno smanjuje praktičnost usluge. Zamislite situaciju: znate kad autobus kreće s početne stanice, ali ako ste negdje na pola rute - recimo u Kopilici - ne preostaje vam ništa drugo nego sjesti na klupu ili najbliži zidić, naoružati se strpljenjem i nadati se najboljem.
I dok aplikacija štrajka, displeji na autobusnim stanicama također igraju neku svoju igru - nekad rade, nekad ne, a nerijetko pokazuju netočne podatke. E-ticketing sustav, u koji je uloženo vrtoglavih 25,5 milijuna kuna, putnicima je donio probleme s kupnjom karata.
Ako ste kartu već kupili, a validator ne radi (što nije rijetkost), imate dvije opcije: platiti još jednu kartu ili se nadati razumijevanju vozača. U zimskim mjesecima to znači da putnici u autobusu plaćaju duplo više - umjesto 1 eura putem aplikacije, kod vozača moraju platiti 2 eura. A ljeti? Cijena ide do 3 eura, što cijelu situaciju čini još apsurdnijom.
Na sreću, neki vozači pokazuju razumijevanje i dopuštaju putnicima da uđu bez dodatne naplate, te jamče za vas pred kontrolorom. Onda se trebate još nadati dobroj volji kontrolora. No treba li se sustav oslanjati na dobru volju djelatnika umjesto na pouzdanu tehnologiju?
Iz tvrtke Promet kažu da su svjesni problema i da je tvrtka King ICT 21. veljače izbacila ažuriranu verziju aplikacije koja bi trebala riješiti poteškoće. Putnicima savjetuju da provjere imaju li najnoviju verziju i - ako problemi i dalje postoje - da aplikaciju ponovno instaliraju.
Dodatni problemi javljaju se i s nadoplatom e-novčanika, a korisnici nam prijavljuju da im transakcije propadaju bez objašnjenja. Iz Prometa, međutim, tvrde da ne vide odstupanja koja bi upućivala na širi problem te pozivaju putnike da im se jave ako im nadoplata ne uspije.
- Sustav bilježi standardan postotak neuspjelih uplata, a testne transakcije su uspješno provedene. U slučaju da korisnici i dalje imaju poteškoće, mogu nam se obratiti s detaljima kako bismo obradili njihovu prijavu - odgovorili su. Dakle, pokušajte ažurirati aplikaciju, a ako i dalje ne funkcionira, nastavite s pritužbama.