Idući tjedan u Kaštelima i Splitu počinje 'Kampus za kreativce', a riječ je o programu besplatnih edukacija na kojima će se zainteresirani poduzetnici upoznati s kreativnim poduzetništvom i razvojem poduzetništva u kreativnim i kulturnim industrijama te steći nova znanja i vještine za uspješnije poslovanje. Edukacije se održavaju 20., 21. i 22. svibnja u dvorcu Vitturi u Kaštel Lukšiću, a 23. i 24. svibnja na splitskom Ekonomskom fakultetu. Polaznici će kroz pet modula steći znanja i vještine za kreiranje vlastitih poduzetničkih ideja, planiranje njihovog razvoja i tržišno komuniciranje.
- Javna ustanova RERA i Splitsko-dalmatinska županija su prepoznale značaj kreativnih i kulturnih industrija na čijem razvoju i dalje rade. U planu nam je napraviti pravi klaster kreativnih i kulturnih industrija i Strategiju razvoja kreativnih industrija. Važan naš projekt je Kreativno proljeće i Kreativna ulica u Kaštelima i zato smo se odlučili cijelu priču locirati u Kaštela, a tamo razvijamo i priču o tvornici kreativnih ideja - rekao je Srećko Radnić, voditelj projekta 'Kampus za kreativce'.
Dodao je i kako su u Kaštelima osnovali klaster za održivi razvoj 'Zora' u kojem trenutno ima osam subjekata i odlučili su tražiti podršku Gradskog vijeća da im pristupe i ostali kreativci koji bi zauzvrat dobili određene beneficije.
Predsjednik HGK Županijske komore Split Joze Tomaš pojasnio je zbog čega su se oni uključili u projekt kao partneri.
- HGK potiče razvoj svakog gospodarstva u našoj županiji, a i šire. Naziv 'Kreativni kampus' je toliko inspirativan i širok da se nadamo da će to postati šira priča i međunarodna manifestacija što će, uz druge projekte, doprinijeti širem turističkom razvoju. Želimo pokazati kako od same ideje krenuti dalje, kako je uspješno provesti u djelo. U kreativnim industrijama je prisutno i žensko poduzetništvo, a posebno bi istaknuo jednu od tema edukacije 'Žene u kulturnom kreativnom industrijskom poduzetništvu' koja je namijenjena poduzetnicama i istaknutoj ulozi sektora kreativnih industrija u razvoju ženskog poduzetništva - kazao je Tomaš.
Jadranka Matok Bosančić, dogradonačelnica Kaštela, istaknula je da su u proračunu predvidjeli pola milijuna kuna za razvoj poduzetništva. Novac će biti raspoređen u dvije kategorije, 200.000 kuna ide za novootvorena poduzeća, a 300.000 za kapitalna ulaganja.
- Mi smo drugi grad u Hrvatskoj po prirodnom prirastu, imamo jako dobre pronatalitetne mjere, a ovim sufinanciranjem bi nastojali privući što više mladih. U Kaštelima imamo jako puno kreativaca kroz razne udruge, imamo više od 200 udruga koje godinama rade na razvoju kreativnosti i umjetničkog stvaralaštva. Imamo pozitivne prakse, otvaraju se nova mala poduzeća, bit će jedna mala pivovara, ali o tome ne bi još detaljnije govorila. Želim istaknuti kako je jedini način za uspjeh suradnja privatnog i javnog sektora - rekla je Matok Bosančić.
Marko Mimica, predstavnik predavača, poručio je kako će provedbom edukacija zainteresirana mala i srednja poduzeća steći znanja i vještine nužne za razvoj poduzeća.
- Poznavanje osnovnih poduzetničkih vještina bit će unaprijeđeno kroz unaprjeđenje osnovnih znanja o izradi poslovnih planova i projektnih prijedloga, dodatno će im biti predstavljeni svi izvori financiranja za inovacija. Posebna edukacijska cjelina bit će posvećena upravljanju u procesu dizajna, odnosno razvoju novih proizvoda, koji ima za cilj olakšati put poduzetničkom proizvodu pri dobivanju prikladnog materijalnog oblika za što je potrebno spajanje inženjerstva i proizvodnje - kazao je Mimica i zaključio kako će oni poduzetnici koji odvoje dio svog vremena i dođu na edukacije zasigurno dobiti odgovore na pitanja koja ih muče u svakodnevnom poslovanju, a posebno o kreativnom i operativnom razvoju tvrtki kojima su na čelu.