Ideju čitatelja Dalmatinskog portala da se konačno izgradi nogostup i biciklistička staza duž Ulice kralja Stjepana Držislava, od istočnog ulaza u Split preko Sirobuje do Stobreča, pa natrag prema Mertojaku, komentirala je Marina Kovačević, predsjednica Građanske inicijative 'Split je naš!' i čelnica kotara Šine.
Ogorčena očitovanjima nadležnih, u ime Građanske inicijative 'Split je naš!', navodi, želi ukazati na sramotnu indolenciju i nebrigu aktualne i svih prethodnih gradskih vlasti koje su nalazile, te i dalje nalaze neuvjerljive izlike kako ne bi osigurali građanima, iz čijeg poreza se financiraju, najosnovniju komunalnu infrastrukturu.
- Da se neće sve (bolje rečeno, ništa) pokrenuti kada dođe HDZ na vlast u Splitu, naučili smo u četiri godine gradonačelnika Opare. A da nije dovoljno maknuti HDZ, naučili smo na teži način u mandatu gradonačelnika Puljka - navela je.
Potom se osvrnula dodatno na aktualnog gradonačelnika.
- Ono što Puljak nikako da shvati jest da Splićane nije briga što on misli o Dabri, Bartulici i sličnima, već da nam je puno bitnije (i što će ga u konačnici koštati izbora) to što ga osnovna djelatnost Grada, održavanje i izgradnja komunalne infrastrukture uopće ne zanima - smatra.
Kaže da stoga i ne čudi da je izostala njegova reakcija na vapaj građana da se izgradi nogostup i biciklistička staza od Stobreča preko Pazdigrada do Mertojaka duž Jadranske magistrale.
- Istovremeno, umjesto da gradi višeetažna parkirališta, gradonačelnik nam preporučuje Park & Ride na TTTS-u, gdje bismo parkirali automobile i biciklom se odvezli u centar grada. S obzirom na stanje rute koju nam preporučuje, bolji naziv bio bi Try & Survive - drži Kovačević.
Nastavlja dalje u istom tonu da Ulica kralja Stjepana Držislava, Državna cesta 8, ili jednostavno 'magistrala', kako se naziva ta prometna arterija splitske aglomeracije, nikad nije zamišljena da se u istoj traci 'prevozi teret iz Trsta u Solun i dijete na trening u Stobreč ili Žrnovnicu, kao i da se u istom traku s njima vozi s posla u podstanarski stan u gornjoj Podstrani'.
Fotogalerija: Magistrala
- Vrijeme je pregazilo i nju i nas, ali jedno je ostalo konstanta: Grad Split pere ruke od magistrale i jednostavno ne želi imati išta s njom ni s ljudima koji o njoj ovise. Da, cesta je državna, no nalazi se unutar gradskih granica i Grad Split je nadležan za održavanje njezinih nogostupa i pothodnika, te njihove čistoće, oborinske odvodnje i rasvjete. Nije neka pravna zavrzlama, samo nemar - ustvrdila je.
Još je prozvala Banovinu oko odgovornosti za projekt.
- Prije 23 godine Hrvatske ceste su izgradile podvožnjak Lovrinac-Duilovo, duplo širi od tunela Marjan, a Grad Split ga već 23 godine odbija spojiti na pristupne ceste i staviti u funkciju. Hrvatske ceste su izgradile pješačke pothodnike Sirobuja - Pazdigrad i Šine - Stobreč. Grad Split se svađa s Čistoćom oko metenja. Hrvatske ceste su također izgradile temelje središnjeg nosivog stupa nadvožnjaka Vukovarska, na potezu između bivše stobrečke Domoopreme i vulkanizera Ugrin, ali nisu ga izgradili. Jer, kako će ga spojiti s Vukovarskom? Preko bluetootha? Zato što Grad Split nije dovršio Vukovarsku. Svaki grad u Hrvatskoj ima Vukovarsku ulicu i sve su dovršene, osim one u Splitu - nabrajala je.
Drugim riječima, podvukla je, Split je jedini grad u Hrvatskoj koji nije dovršio svoju Vukovarsku ulicu.
- I nakon svega toga, u Gradu Splitu imaju obraza na novinarski upit odgovoriti da 'nije spomenutim prilikama potencirano od strane društva Hrvatske ceste'. Bokun trotoara! - zaključila je o Banovini.
Na koncu je iznijela krimen Hrvatskih cesta. Drži da su zaista kiksale prije 23 godine kad se proširivala cesta time što su kanale za oborinsku odvodnju državne ceste sve do obuhvata raskrižja s Podstranom ostavili na privatnim česticama i preko dva desetljeća ih nitko ne održava.
- Tko je nadležan, odlučuju u Državnom inspektoratu već skoro godinu dana. Kad će odlučiti - ne zna se. Smjenjuju se gradonačelnici, padaju ministri, ali, nažalost ne zbog ovakvih opasnih gadarija - ustvrdila je Kovačević.