Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
IDEJA ZA GRAD Biciklistička staza u Splitu: Nestala u administrativnim labirintima i nesuglasicama vlasti

IDEJA ZA GRAD Biciklistička staza u Splitu: Nestala u administrativnim labirintima i nesuglasicama vlasti

Projekt koji bi trebao biti komunalni standard gubi se zbog nejasnoća između ključnih institucija

Nogostup i biciklistička staza - nešto što bi u uređenim državama bilo standard, u Splitu se čini poput neostvarive ideje. Naš čitatelj predložio je ono što bi trebali nazvati osnovnom komunalnom infrastrukturom: sigurnu i uređenu stazu za pješake i bicikliste duž Ulice kralja Stjepana Držislava, od istočnog ulaza u Split preko Sirobuje do Stobreča, pa natrag prema Mertojaku. Uz nogostup i biciklističku stazu predložio je i sadnju drvoreda te postavljanje rasvjete - ne luksuz, već ono što bi svaki uređeni grad nastojao osigurati svojim stanovnicima.

Ako je vjerovati Googleu, jedan smjer Ulice kralja Stjepana Držislava dug je preko 3,5 kilometra, ali na manjem dijelu postoji pločnik. Dakle, možemo kazati da naš čitatelj predlaže ukupno sedam kilometara pješačke i biciklističke staze u oba smjera.

Iako ideja možda zvuči ambiciozno, nije nerealna niti nepotrebna. Naprotiv, ona bi riješila aktualne probleme sigurnosti biciklista koji, posebice ljeti, balansiraju uz rub prometnice kojom se često vozi brzo i nesigurno. Realizacija biciklističke staze ne bi samo povećala sigurnost, već bi i potaknula veći broj građana na korištenje bicikala na toj dionici, a dijelom smanjila i gužve u prometu. 

No, baš kao smo očekivali, jednostavan prijedlog pretvorio se u komplicirani administrativni izazov. Prije slanja upita očekivali smo da bi se u odgovoru nadležnih službi moglo dovesti u pitanje realizacija takve ideje zbog brojnih skretanja s glavne prometnice na sporedne ceste pa time i potencijalnih opasnosti za bicikliste. Očekivali smo da će nam u odgovoru nabrojiti više prepreka na putu do realizacije takve ideje, kao što su imovinsko-pravni odnosi i pitanje ovlasti. Dobili smo 'više' od očekivanog.

Ulica kralja Stjepana Držislava državna je cesta, što znači da su Hrvatske ceste ključni faktor u ovom projektu. Iz državne tvrtke su naveli da su razmatrali izgradnju nogostupa sa zelenim pojasom, ali u odgovoru nisu niti spomenuli biciklističku stazu, već je naglašeno kako je to u domeni Grada Splita. Dodali su kako su otvoreni za suradnju, ali inicijativa mora doći s gradske razine.

- U proteklom periodu razmišljalo se o izgradnji nogostupa sa zelenim pojasom sukladno odredbama GUP-a. Grad Split je u to vrijeme izrazio spremnost za izmjenama i odredbi GUP-a kojim bi se dodala i treća vozna traka (izljevno-uljevna) što još uvijek nije realizirano. Kako je Vaš upit u domeni grada Splita, molimo da ga proslijedite njima. Hrvatske ceste su po ovom pitanju svakako otvorene za moguću suradnju s Gradom Splitom u smislu mogućeg zajedničkog pothvata - poručili su iz državne tvrtke.

S druge strane, Grad Split u svom odgovoru navodi kako su tijekom priprema za izmjene i dopune Generalnog urbanističkog plana (GUP-a) održali radne sastanke s Hrvatskim cestama, ali....

- Ovdje spomenuto širenje GUP-om definiranog koridora Ulice kralja Stjepana Držislava (radi interpoliranja treće prometne trake) nije spomenutim prilikama potencirano od društva Hrvatske ceste niti bi takvo traženje bilo stavljeno u fazi zaprimanja zahtjeva javnopravnih tijela ili primjedbi nakon provedene javne rasprave. Grad Split će svakako prioritetno tretirati svaku pripremljenu inicijativu koja ima za cilj poboljšanje cestovne infrastrukture u nadležnosti tog društva, pa tako i na trasi Ulice kralja Držislava - odgovorili su iz Banovine.

Tema se jednostavno nije našla na stolu, niti je itko od nadležnih dao naznaku da bi mogla biti uvrštena u buduće planove. Iako je biciklistička staza bila središnja tema upita, ni Hrvatske ceste ni Grad Split nisu konkretno odgovorili na naše pitanje. Rasprava u našem sandučiću elektronske pošte se povela u drugom smjeru, a mi na kraju nismo dobili konkretan odgovor, jer ni Grad i Hrvatske ceste nikad nisu raspravljali tako jednostavnoj ideji - biciklističkoj stazi i pločniku. 

Realizacija ove inicijative nije bila samo tehnički izazov - bila je prilika da se pokaže spremnost na zajedničko djelovanje. No, ta prilika ostala je neiskorištena.

Vaša reakcija na temu