Nova dionica obilaznice Split - Omiš koja se proteže od čvora Mravinci do rotora TTTS-a, smatra načelnik Podstrane Mijo Dropuljić će znatno ublažiti gužve kroz mjesto na čijem je čelu.
Naglasio je i kako je prvi načelnik koji se uhvatio konkretno rješavati problem gužvi, bez prebacivanja odgovornosti na druge institucije. Intenzivno razgovara i s predsjednikom Hrvatskih cesta, Ivicom Budimirom, kao i sa splitskim gradonačelnikom Tomislavom Šutom, s kojima je u subotu ujutro i obišao gradilište od Karepovca do tunela Gladnjici.
Prometna problematika u Podstrani traje barem dva desetljeća, kako je rekao, i on je svakodnevno u prometnim gužvama. I kao načelnik, ali i dok je bio profesor fizike u osmoljetki Strožanac.
- Najlakše je reći 'krivi su drugi'. Mi pokušavamo dati rješenja. Gužva bez zaobilaznice Split-Omiš neće nestati, ali mi pronalazimo načine kako bi je smanjili - naveo je.
Prvi korak u borbi s gužvama je postavljanje prometnog redara Mate na ključna raskrižja, kako u Strožancu i prema Žrnovnicu, tako i na regulaciji semafora na križanju TTTS Stobreč.
- Prije pola godine smo u dogovoru s Hrvatskim cestama dogovorili rekonstrukciju svjetlosne signalizacije na skretanju prema Žrnovnici jer taj semafor, odnosno raskrižje uvelike stvara kolonu stanovnicima - otkrio je Dropuljić.
Prometni redar Mate je čak dobio zadatak da proba mjeriti sekunde vremena prolaska kroz semafor.
Razumije nezadovoljstvo sugrađana, no, na rješenju se itekako radi. Uz to, onaj tjedan kad su bile nesnosne prometne gužve Mate je bio odsutan. Po njegovom povratku s godišnjeg odmora, promet je postao protočniji.
- Posljednje vrijeme autobusi ne kasne i učenici stižu na vrijeme na nastavu - dodao je Dropuljić.
Mate je omiljen među mještanima i sudionicima Prometa.
- Svako jutro staje tamo i ljude pozdravlja. Plješću mu i trube. To je rezultat inicijative mene i općinske uprave - rekao je naglašavajući koliko Mate zaslužuje pohvale.
Još lakše bi trebalo biti uvođenjem IT sustava, koji će automatski prilagođavati vrijeme trajanja zelenog i crvenog svjetla, ovisno o prometnom opterećenju. Na kraju, analizirat će i učinke privremene prometne regulacije.