Talijanski brod Moby Drea, koji je prošlog utorka otegljen iz Splita po nalogu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture jer nije imao sve potrebne dokumente da bi se u Brodosplitu s njega uklonili pregradni paneli ispunjeni azbestom, već puna dva dana pluta pred talijanskom lukom Crotone.
Preciznije, kako nema ni posadu ni pogon, ovaj trajekt je ondje i dalje vezan uz tegljač Protug 75 te s njime kruži morem ispred obale. Evidentno je to da mu talijanske vlasti barem zasad nisu dozvolile ni uplovljavanje u Crotone, ni sidrenje ispred njega.
Sugovornici tportala potvrđuju da je Moby Drea dotegljen iz Splita do luke na samom vrhu talijanske 'čizme' prije najmanje dva dana.
Da postoji problem oko uplovljavanja u ovu luku, svjedoče dokumenti o angažmanu tegljača, u koje je tportal imao uvid, a u kojima stoji da se ova usluga, plaćena 75 tisuća eura, odnosi samo na prebacivanje broda od Splita do Crotonea 'najkraćom i najsigurnijom rutom po procjeni kapetana'. Dakle taj posao trebao je odavno biti obavljen.
Moby Drea, trajekt star pedeset godina, trebao je biti na putu za rezalište u Turskoj, no ondje nisu htjeli primiti i brodske pregrade teške oko 350 tona jer su ispunjene s najmanje 150 tona azbesta, opasnog i kancerogenog otpada. Bilo je ugovoreno da se one prethodno demontiraju u splitskom brodogradilištu i zbrinu putem ovlaštene tvrtke, no izbili su prosvjedi građana i nevladinih udruga, a uskoro im se priključio i gradonačelnik Tomislav Šuta.
Na njegovo inzistiranje i nakon što se premijer Andrej Plenković sastao s ministrima Olegom Butkovićem i Marijom Vučković doneseno je rješenje kojim se zabranjuje skidanje panela i nalaže tegljenje broda iz Hrvatske. To je i učinjeno prošlog utorka, samo nekoliko sati uoči isteka postavljenog roka.
Ispostavilo se da je ovom brodu nedostajao tek jedan dokument, formalna dozvola za 'prekogranični promet' – odnosno uvoz i izvoz – opasnog otpada.
Iz Brodosplita su tvrdili da se radi o administrativnom nasilju jer se jednaki poslovi remonta i skidanje jednakih pregradnih panela ispunjenih azbestom već godinama obavljaju u gotovo svim hrvatskim remontnim brodogradilištima.