Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Split Tech City MOTIVIRAJUĆA PRIČA IZ SPLITA 'Popljucali su nas u Zagrebu, a danas jedino Rimac od hrvatskih startupa ima bolju evaluaciju'

MOTIVIRAJUĆA PRIČA IZ SPLITA 'Popljucali su nas u Zagrebu, a danas jedino Rimac od hrvatskih startupa ima bolju evaluaciju'

Borasova tvrtka Amplifico izvozi parking barijere u tridesetak zemalja

Splićanin Dario Boras, vlasnik tvrtke Amplifico, na motivacijskoj konferenciji Split Tech City je ispričao kako je krenula njegova poduzetnička priča, odnosno kako se odlučio proizvoditi pametne parking barijere. Trenutačno, rekao je, njegova firma zapošljava 12 ljudi, uskoro će još desetak, a jedino Rimac od hrvatskih startupa ima bolju evaluaciju. Parking barijere izvoze u tridesetak zemalja...

- Imali smo priliku sudjelovati na sajmu SASO, dobili smo štand od 4 kvadrata, a trebali smo smisliti što možemo ponuditi hotelima. Shvatili smo da je parking problem i tri dana prije sajma sam naručio barijeru preko E-Baya iz Švicarske za 2.100 kuna. Noć prije smo napravili primitivnu aplikaciju, na pritisak dugmeta barijera se dizala ili spuštala. Otišli smo na sajam, ispred ljudi je dizali i spuštali i izazvali smo zanimanje. Prišao nam je jedan čovjek i pitao koliko košta. Odgovorio sam '2000 kuna', a on na to 'Daj dvije'. Naravno da nismo imali ništa, ali to je bio taj trenutak! Istražili smo tržište i vidjeli da ne postoji nešto takvo i odlučili se ići u razvoj - otkrio je Boras, a kasnije, nakon pitanja iz publike, zaradio je pljesak još iskrenijim odgovorom:

- Priča je banalna, nije nam se upalila nikakva svjećica, prije je stvar očaja, imali smo sreću da uzmemo tu barijeru.

Svi su mu nakon sajma govorili da mu je proizvod dobar, no za ikakvu serijsku proizvodnju mu je trebalo minimalno 200 tisuća eura. Dario je dignuo kredit koliki je mogao kao momak s tek završenim fakultetom - 50 tisuća kuna. Boras je na predavanju u punom CineStar kinu u centru Mall of Split više puta naglasio važnost svog tima, a kojeg još čine Marko Smoljo, Karlo Gašpar i Josip Labrović, trebalo je izdržati i besparicu i vjerovati u uspjeh. Dobili su 2017. godine priliku sudjelovati na zagrebačkom izdanju međunarodnog 'Get in the Ring' natjecanja u pitchu, gdje se predstavljaju najbolji hrvatski startupovi, a pobjednik osvaja putovanje u Singapur i priliku za prezentaciju projekta investitorima iz cijelog svijeta. To je bio jedan od ključnih trenutaka...

- Tadašnji predsjednik Zagrebačkog inkubatora poduzetništva nam je rekao: 'Kaj, 200 hiljada eura? Momci, pa kupim si radije par BMW-a sebi i familiji, nikada nećete uspjeti'. To mi je bio najgori trenutak, popljucala nas je osoba na visokoj poziciji. Ali tada dolazi moment tima, cijeli dan smo vježbali pitch i pobijedili!  - ispričao je Boras.

Nakon toga, rekao je, sve je bilo super, mediji su ih pratili, ali još uvijek je nedostajao - kapital. I onda dolazi put u Singapur.

Od 500 startupa mi osvajamo drugu mjesto! Imamo sedam ponuda za investiciju, te uspješno realiziramo prvu rundu od 200 tisuća eura - prisjetio se Boras kraja potrage za toliko nužnim kapitalom za početak ozbiljne proizvodnje.

Dario Boras na predavanju nije želio dijeliti savjete jer smatra da startupi koji ciljaju na velike stvari ne idu ustaljenim putevima, ali je više puta naglasio da je najvažnije imati dobar tim. Njegova iskrena motivirajuća priča zaslužila je veliki pljesak pune dvorane...

Vaša reakcija na temu