Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Splićani rasturili u Singapuru: Pametna parking barijera drugi je najbolji startup na svijetu

Splićani rasturili u Singapuru: Pametna parking barijera drugi je najbolji startup na svijetu

Radi se prvoj parking barijeri koja se kontrolira putem mobilne aplikacije, a osmislila ju je tvrtka Amplifico iza koje stoje Dario Boras, Marko Smoljo, Karlo Gašpar i Josip Labrović

Sredinom svibnja u Singapuru se održalo natjecanje koje je okupilo najbolje startupe svijeta, a hrvatski predstavnik bio je startup Parklio – pametna parking barijera. Splićani su u Singapuru ostvarili odličan rezultat, a Parklio se, u jakoj konkurenciji od 5000 startupa iz više od sto zemalja svijeta, okrunio titulom drugog najboljeg startupa na svijetu u ranoj fazi razvoja. Riječ je o inovativnom proizvodu splitske tvrtke Amplifico iza koje stoje Dario Boras, Marko Smoljo, Karlo Gašpar i Josip Labrović. Parklio je pametna parking barijera, a kontrolira se putem mobilne aplikacije koristeći Bluetooth. 

- Slično je kao i klasična barijera koja sprječava parkiranje na određenim mjestima, ali mi smo napravili prvu koja se može kontrolirati putem mobilne aplikacije. Mogu se dijeliti digitalni ključevi s ostalim korisnicima u vremenskom intervalu kojeg definira korisnik. Na primjer, imate goste ili vam dolaze članovi obitelji, živite u nekoj sredini gdje je parking iznimno veliki problem, možete definirati da se određena osoba može koristiti vašim parkirnim mjestom od 17 do 19 sati i u tom vremenskom intervalu ta osoba može kontrolirati parking barijeru. Barijera usto ima set senzora koji detektiraju prisutnost vozila tako da se prilikom odlaska vozila s parking mjesta barijera sama zatvara - pojašnjava Dario Boras.

Natjecanje u Singapuru često zovu i olimpijskim igrama stratupa jer svaka zemlja pošalje predstavnika koji je bio najbolji na nacionalnoj razini. Splićani su osvojili srebro, a za uspjeh je, kaže Boras, najzaslužniji sam projekt.

- Pitch je isto bio dobar, ali on je samo alat koji pomaže da se projekt predstavi u punom svjetlu, sa svim funkcionalnostima i inovativnostima koje pruža. Osim pitcha, suci imaju uvid u detaljnu razradu projekta kroz aplikaciju koja se popuni prilikom prijavljivanja na natjecanje - ističe Boras.

Dodaje kako se natjecanje sastoji od pet rundi, a u svakoj od njih natjecatelji imaju 30 sekundi za objašnjenje svog proizvoda po zadanim temama. Za ulazak u finale svi natjecatelji su prezentirali svoj proizvod pred žirijem od 30 članova. Svi su natjecatelji prezentirali po dva puta pred različitim predstavnicima žirija.

- Bio sam zadovoljan predstavljenim, ali mi nije ni na kraj pameti bilo da ćemo ući u finale. Proglašenje finalista je bilo istog dana, navečer. Kada je naš logo prikazan na velikom ekranu i kada voditelj prolomio: 'Parklioooooooooooooooooo' ekstaza je bila na vrhuncu, svi su pljeskali i čestitali, zaista poseban osjećaj. Atmosfera je čitavo vrijeme natjecanja bila pozitivna. Iako smo svi bili iz različitih zemalja, različitih načina razmišljanja i različitih kultura, imali smo jednu stvar zajedničku, a to je da smo svi poduzetnici i da nešto stvaramo - opisuje Boras.

Zahvaljujući odličnom rezultatu u Singapuru brojnim investitori postali su zainteresirani za ulaganje. Boras kaže da visina investicije nije nikakav problem, ali je uvjet da proizvodnju presele u Singapur, što im u ovom trenutku nije opcija. 

- Parklio vidimo kao Hrvatski proizvod i u tom smjeru ćemo ga nastaviti razvijati sve dok to tržište bude dozvoljavalo. Inače, Singapur je jedna od najjačih zemalja na svijetu što se tiče razvoja startupa i poduzetništva. Čak su nam prišli predstavnici singapurske Vlade da nas upoznaju s mjerama koje nude i opcijama da svoje poslovanje preselimo kod njih - kaže Boras.

U finalnim su pregovorima s investitorima iz Slovačke i nadaju se da će već idući mjesec krenuti sa serijskom proizvodnjom.

- Već imamo dvjestotinjak prednarudžbi, ali tek ovaj mjesec krećemo s jakom marketinškom kampanjom i predstavljanjem proizvoda široj publici. Klijenti su nam zaista različiti. Javljaju nam se ljudi koji žive u nekim urbanim sredinama, ali i tvrtke koje imaju problem jer im netko stalno parkira na njihova parking mjesta. Zahvaljujući pametnoj parking barijeri njihovi radnici mogu parkirati na njihovim mjestima u vremenskom intervalu kojeg tvrtka definira - kaže Boras koji je s kolegama već na drugoj godini fakulteta osnovao tvrtku. 

Posebno ih zanimao razvoj mobilnih aplikacija i popratnog hardware sadržaja, odnosno kako se putem mobilnih aplikacija može kontrolirati svijet oko sebe. Kada su došli na ideju pametne parking barijere stali su s agencijskim radom i posvetili se razvoju tog projekta. Studentima i drugim mladim ljudima koji misle da imaju neku dobru ideju Boras poručuje da su sada su najboljim godinama da svoju ideju realiziraju. 

- Život je prekratak da se godinama iza sebe osvrću i pitaju se što bi bilo kad bi bilo. Ako imaju dobru ideju i vjeruju u nju, trebaju sve svoje znanje, vrijeme i ostale resurse probati iskoristiti za realizaciju toga projekta. Živimo zaista u uzbudljivim vremenima. Sve informacije su ispred nas, svi smo spojeni na internet tako da nema izlika poput nisam znao ili nisam mogao. Apsolutno se sve može, ako se ima dovoljno želje i truda - zaključuje Boras.

Vaša reakcija na temu