Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Nabavlja se šest novih vlakova za relaciju Split - Zagreb, u planu i dodatne linije: 'Cilj nam je skratiti vrijeme putovanja'

Nabavlja se šest novih vlakova za relaciju Split - Zagreb, u planu i dodatne linije: 'Cilj nam je skratiti vrijeme putovanja'

Splitsko-dalmatinska županija najavila financiranje iskaznica za besplatan prijevoz umirovljenicima

Sve umirovljenike i osobe starije od 65 godina, sukladno odluci Vlade, od 1. siječnja 2024. očekuju besplatne vožnje vlakom na području cijele Hrvatske. Splitsko-dalmatinska županija, k tome, financirat će izradu iskaznica za sve stanovnike obuhvaćene odlukom, njih oko 160.000, na njenome području - u pojedinačnom iznosu od 2,65 eura. Ponosno je to istaknuo župan Blaženko Boban na konferenciji za medije koju je održao s predstavnicima HŽ Putničkog prijevoza koji su pak najavili nabavku novih vlakova za relaciju Split - Zagreb. 

'Kako projekt kreće već za par dana, operativno je nemoguće svima odmah izraditi iskaznice. Stoga je definiran prijelazni period od 15 dana u kojem će se moći na šalterima HŽ-a preuzimati besplatne karte na temelju odreska posljednje mirovine ili rješenja o mirovini, odnosno osobne iskaznice ako je riječ o osobama starijima od 65 godina. Iskaznice će vrijediti sve do kraja 2024., potom do eventualnog opoziva odluke, za koji se nadamo da se neće dogoditi', obrazložio je župan Boban.

Kazao je ujedno kako je podloga radnoga sastanka s HŽ-om nedavno uvrštenje Dalmacije, odnosno Splita u TNT mrežu, čime su osigurana izdašna sredstva za modernizaciju pruge te nabavku novih vlakova. U tom je kontekstu izrazio uvjerenje kako će se višestruko povećati broj prijevoza. 

'U Splitsko-dalmatinskoj županiji i dosad smo intenzivno surađivali s HŽ Putničkim prijevozom. Prva smo županija u Hrvatskoj koja je pokrenula besplatan prijevoz studentima, kasnije su našim stopama krenule i druge. Također, dvije godine provodili smo humanitarne aktivnosti za osobe s invaliditetom i tjelesnim oštećenjima - organizirali smo predbožićne vožnje od Kopilice do Kaštel Starog te ih prigodno darivali, što je i u duhu naše ovogodišnje proslave 'Nisi sam, mi smo s tobom'', naveo je. 

Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić podsjetio je na konstataciju resornog ministra Olega Butkovića kako je stiglo desetljeće ulaganja u željeznicu. Ukazao je pritom na potrebu za novim vlakovima, odnosno povećanju kapaciteta jer su, tvrdi, određene linije popunjene. 

'Posebno je važno Vladi i resornom ministarstvu kvalitetno povezati Zagreb i Split. Stoga početkom iduće godine kreće javno savjetovanje te nabavka novih vlakova. Sredstva će se osigurati iz zajma Europske investicijske banke. Od ukupnog iznosa od otprilike 900 milijuna eura, HŽ Putnički trebao bi dobiti oko 185 milijuna. Dio će pripasti tehničkom, logističkom centru, a preostali dio 14 vlakova, od kojih šest za povezivanje dvaju najvećih hrvatskih gradova. 

Pored njih, u planu je i osam baterijskih i elektrobaterijskih, od kojih su četiri za splitsko-istarsko područje. Ujedno, u sklopu tog projekta nabave ili obnove flote, u Kopilici će se do rujna 2024. izgraditi punionica. I ovdje će, dakle, baterijski vlak obavljati određene vožnje', kazao je. 

Novi vlakovi u planu su do 2026., kompletna flota 2027. Tada je ujedno planiran i novi vozni red s po najmanje četiri polaska dnevno iz Zagreba prema Splitu te jednako toliko u drugom smjeru. Vožnja bi tada, s obzirom na stanje pruge, trebala, prema njegovoj procjeni, trajati nešto više od pet sati. 

'Novi vlakovi puno znače za udobnost prijevoza. Osobama s invaliditetom bit će omogućen lakši pristup. Osigurat će se, nadalje, prostor za bicikle, pristup internetu…', iznio je Ukić. 

Naglasio je kako će činjenica da se Split našao kao luka na TNT koridoru unaprijediti infrastrukturu. Napomenuo je i kako HŽ Infrastruktura planira uložiti najmanje 100 milijuna eura do konca 2027. 

'Cilj je skratiti vrijeme putovanja na četiri i pol sata, vjerujem da ćemo ga ostvariti do kraja ovog desetljeća. Željeznica je dobra u lokalnom prijevozu, što najbolje pokazuje podatak da vožnja od Kaštel Starog do Splita traje svega 20-ak minuta kako zimi tako i ljeti. Trebamo unaprijediti, dakle, daljinski prijevoz', konstatirao je. 

Ukazao je i na podatak o 290 tisuća putnika s područja Splitsko-dalmatinske županije u 2023., što predstavlja porast od 30% u odnosu na prethodnu. Stava je kako mjere Vlade polučuju rezultate.

'Nakon što je 20-25 generacija preskočilo prijevoz vlakom, stvara se navika putovanja kod mladih. Uklapa se to i u zelenu tranziciju - korištenje javnog prijevoza u skladu je sa zelenim planom', zaključio je. 

Vaša reakcija na temu