Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Screenshot NAJVEĆA ŽELJEZNIČKA NESREĆA U POVIJESTI Putnički promet HŽ-a odštetu traži od druge tvrtke HŽ-a

NAJVEĆA ŽELJEZNIČKA NESREĆA U POVIJESTI Putnički promet HŽ-a odštetu traži od druge tvrtke HŽ-a

U Rudinama je poginulo šest putnika, a 55 ih je ozlijeđeno

Od velike tragične željezničke nesreće u Rudinama prošlo je skoro 12 godina, no cjelokupni slučaj i dalje nije završen. Nakon što je Vrhovni sud u ožujku 2019. donio pravomoćnu presudu u tom slučaju, tvrtka HŽ Putnički promet podnijela je odštetni zahtjev težak 32,483.187,89 kuna, na što se obračunavaju i zatezne kamate, tvrtki HŽ Infrastruktura.

Kako Jutarnjji list neslužbeno doznaje, u odštetni zahtjev uključena je vrijednost potpuno uništenog vlaka, odštetni zahtjevi koji su plaćeni obiteljima poginulih i ozlijeđenima te izgubljena dobit. Prema posljednjim objavljenim podacima, ukupno je isplaćeno 6,5 milijuna kuna odštete. Obiteljima poginulih putnika isplaćeno je 4,6 milijuna kuna, a ozlijeđenim putnicima 1,9 milijuna kuna. U nesreći je poginulo šest putnika, a 55 ih je ozlijeđeno.

HŽ Putnički promet odštetni zahtjev nije mogao podnijeti sve dok Vrhovni sud nije donio pravomoćnu presudu u sudskom epilogu te nesreće. Tek 2019. godine Vrhovni sud je bivšem šefu ekologije HŽ Infrastrukture Ivici Medaku potvrdio zatvorsku kaznu u trajanju od četiri godine, te stručnom konzultantu iz tvrtke Intrade, koji je trebao izraditi prskalicu kojom se retardant TG 300 posipao po tračnicama, Ivici Bazini. Ta presuda nedvojbeno je potvrdila da HŽ Infrastruktura snosi odgovornost za nesreću te je HŽ Putnički promet imao osnove za podnošenje odštetnog zahtjeva.

Kako saznaju, predstavnici dviju državnih tvrtki razgovaraju kako i u kojem roku podmiriti to potraživanje. Zasad u HŽ Putničkom prometu ne razmišljaju o naplati odštetnog zahtjeva preko suda, jer u HŽ Infrastrukturi ne negiraju opravdanost zahtjeva, ali pitanje je gdje pronaći taj novac, s obzirom na poremećaje u poslovanju zbog pandemije korone.

Dodatni problem HŽ Infrastrukturi zadaje i činjenica da su najnovijim rebalansom državnog proračuna ostali bez 107,8 milijuna kuna na prihodovnoj strani. Stoga je upitno kada će i kako ta tvrtka uspjeti isplatiti taj odštetni zahtjev.

Vaša reakcija na temu