Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay Novi uvjeti za taksi aplikacije: Isticanje cijene i rute obvezno, natpisi ostaju sporni

Novi uvjeti za taksi aplikacije: Isticanje cijene i rute obvezno, natpisi ostaju sporni

Dogovor HOK-a i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture

Na inicijativu Hrvatske obrtničke komore u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture održan je sastanak na temu korištenja taksimetra, odnosno aplikacija prilikom obavljanja autotaksi prijevoza putnika. Povod sastanka bila je izdana Uputa o korištenju taksimetra odnosno aplikacija prilikom obavljanja autotaksi prijevoza putnika sukladno Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu od 2. travnja te dodatno tumačenje dijela Upute od strane Uprave za cestovni promet, cestovnu infrastrukturu i inspekciju Ministarstva. U tumačenju se navodi da u slučaju kada se usluga autotaksi prijevoza odvija putem elektroničke aplikacije, vožnja mora biti naručena isključivo putem elektroničke aplikacije od strane korisnika prilikom čega korisnik mora posjedovati elektroničku aplikaciju na svome uređaju.

Hrvatska obrtnička komora odmah je reagirala kroz izravnu komunikaciju s Ministarstvom kako bi zaštitila interese obrtnika autotaksi prijevoznika koji svoju uslugu obavljaju putem elektroničke aplikacije koju koriste kao taksimetar, odnosno na način da putniku prilikom ulaska u vozilo prikažu maksimalnu moguću cijenu i rutu putovanja.

'U trenutku kada je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture dalo tumačenje kako korištenje takvih aplikacija na spomenuti način nije prihvatljivo, to jest, da je takvu vožnju moguće naručiti isključivo putem elektroničke aplikacije, zatražili smo hitan sastanak na ovu temu jer čak 90 % naših članova obavlja taksi usluge koristeći elektroničku aplikaciju kao taksimetar', istaknuo je predsjednik HOK-a Dalibor Kratohvil.

Iz Ministarstva je obrazloženo kako su svjesni situacije s terena, ali i naglasili kako je intencija da korisniku unaprijed i to prije ulaska u vozilo moraju biti poznati cijena i planirana ruta putovanja, čime se štiti korisnik usluga. Na sastanku je postignuto kompromisno rješenje prema kojem će zakonodavac omogućiti nastavak korištenja elektroničke aplikacije kao taksimetra uz uvjet isticanja najviše tarife i najviše cijene usporedive vožnje od 5 kilometara i 15 minuta.

'Zadovoljni smo što smo na ovaj način osigurali da naši članovi koji se bave taksi prijevozom mogu nastaviti svoje poslovanje u skladu sa svim odredbama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu i Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe', zaključio je predsjednik HOK-a.

Iz HOK-a su naglasili i kako je Ministarstvu preneseno i nezadovoljstvo taksista u kontekstu visine slova od 30 mm za natpise najviše tarife i najviše cijene usporedive vožnje koje moraju biti istaknute na lijevim i desnim bočnim vratima vozila te je predloženo smanjivanje visina slova ili korištenje QR kodova.

Vaša reakcija na temu