Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović Otvoren 26. GAST, okupio oko 600 brendova iz sedam zemalja
Sajam GAST Piše: Promo

Otvoren 26. GAST, okupio oko 600 brendova iz sedam zemalja

Ovogodišnji sajam postat će svojevrsna 'headhunting' arena

Nakon dvogodišnje pauze 26. međunarodni sajam GAST ponovno je otvorio svoja vrata za sve izlagače i posjetitelje, od 16. do 19. ožujka u Spaladium Areni. 

- Nakon dvogodišnje pauze sajam GAST punim jedrima ide naprijed. Održava se u pravom vremenu kada je priprema za turističku sezonu u punom jeku i okuplja oko 600 brendova iz sedam zemalja. Svi oni pripremili su bogati program jer znaju koliko kvalitetna priprema na GAST-u znači za uspješnu sezonu. Na sajmu nas tako đer očekuje pregršt kulinarskih radionica, prezentacija, stručnih konferencija, degustacija, a sve pod sloganom ‘raj za hedoniste i gurmane’. Pozivam sve djelatnike u turizmu da nas posjete te osjete mirise i okuse sajma - pozvala je Sanja Vuković Veić, direktorica tvrtke Sajam Split, organizatora sajma GAST 2022, koja je otkrila kako će ovogodišnji sajam biti svojevrsna 'headhunting' arena. 

- Održat će se prvo nacionalno natjecanje mladih kuhara za svjetsko natjecanje međunarodnog gastronomskog udruženja Chaînedes Rôtisseurs - kuharstvo kao i Regionalno natjecanje World Skills Croatia koje organizira Turističko-ugostiteljska škola Split - Regionalni centar kompetentnosti u turizmu i ugostiteljstvu. Ovo je svakako zanimljiv dio programa jer ove godine vlada velika potražnja za radnicima u turizmu. Sajam GAST pionir je prezentacija i natjecanja takve vrste.

Partneri sajma su tvrtke Tommy, Bobis i Petason dok su generalni sponzori Premis i Creative Design. Sajam se održava pod pokroviteljstvom predsjednika RH, Ministarstava poljoprivrede, gospodarstva i održivog razvoja, Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU te Ministarstva turizma i sporta, kao i Splitsko-dalmatinske županije, Grada Splita i Turističkih zajednica SDŽ i grada Splita.

- Nalazimo se u turbulentnim vremenima, ne samo u Hrvatskoj nego i u cijelom svijetu. Upravo teška vremena iznjedruju hrabre ljude, a jedna od njih svakako je direktorica ovog sajma gospođa Sanja. Nije jedina, ima puno hrabrih poduzetnika u našoj županiji. Nama koji obnašamo javne dužnosti poslala je jasnu poruku kako se uz veliki trud i znanje može uspjeti i u teškim vremenima. Upravo ovakvim manifestacijama možemo produljiti pred i post sezonu. Mi smo strateški partner sajma, ne samo financijski, već i sudjelovanjem i organizacijom brojnih radionica - poručio je splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban

Glavna tema ovogodišnjeg sajma upravo je priprema za izazovnu turističku sezonu, s mnoštvom novih proizvoda, unaprijeđenih usluga, sajamskih popusta, ali i rješenja za manjak radne snage u turizmu koji se ove sezone očekuje. Bogati program specijaliziranih sajmova, ove godine prati i obogaćen stručni program.

- Prisutni smo na sajmu dugi niz godina jer turizam ide pod ruku s hrvatskom poljoprivredom proizvodnjom.  Turizam može biti uspješan, ako ima dovoljno kvalitetne hrane i pića. Vlada RH i naše ministarstvo kroz velik broj mjera osiguralo je kontinuitet uspješnog turizma, što nam svjedoče prošlogodišnje brojke. Vjerujem da ćemo kroz paket mjera isto nastaviti i ove godine. Sudionike ovog sajma pozivamo da kupuju i promoviraju hrvatsku proizvodnju i tako pomažu hrvatske proizvođače - poručio je Zdravko Tušek, državni tajnik u Ministarstvu poljoprivrede i izaslanik predsjednika Vlade RH Andreja Plenkovića. 

Uz spomenuto, i ove godine održavaju se zapažena i uvijek dobro posjećena događanja poput Splitske gastro scene by Tommy – gastro noviteti za turističku sezonu, slastičarske radionice, kreiranje vinskih karata i barmen show. Jednako atraktivni za posjetitelje i izlagače su svakodnevni Show Cooking gdje će najbolje od najboljeg prezentirati poznati chefovi s međunarodnom reputacijom i nagradama poput Hrvoja Zirojevića, Fabricia Vežnavera, Zlatka Marinovića, Marka Rajilića, Duje Pisca, Nikole Krcatovića

- U ova izazovna vremena izuzetno je važno imati jedan ovako opsežan i veliki sajam kao što je GAST. Ne čudi da ga podržavaju sve institucije, turistički dionici i zainteresirani posjetitelji jer na jednom mjestu nudi cijeli paletu turističkih usluga i proizvoda. Posebno me veseli vidjeti velik broj izlagača jer svi puno očekujemo od nadolazeće sezone, a za nju se treba na vrijeme kvalitetno pripremiti - poručio je Joško Stella, direktor TZ SDŽ. 

Prateći globalne gastronomske trendove, 26. međunarodni sajam GAST obuhvaća niz specijaliziranih sajmova: 26. Međunarodni sajam prehrane, 26. Međunarodni sajam pića, 26. Međunarodni sajam hotelske i ugostiteljske opreme, 26. Međunarodni sajam vina - Dionizijana, 18. Međunarodni sajam namještaja - Furnitura, 16. Međunarodni sajam kave te 6. Međunarodni sajam sladoleda, pekarskih proizvoda i slastica.

- U ovako teškoj turističkoj sezoni koja nam je pred vratima stjecanje novih znanja i kompetencija je iznimno važno. Pogotovo što smo dio europskog tržišta i vjerujemo kako će se ratna zbivanja brzo završiti te neće utjecati na naš turistički promet. Prva dva mjeseca godine bila su izvrsna, to pokazuje booking koji je išao po planu, a pogotovo privatni smještaj s kojim želimo biti u samom svjetskom vrhu - kazala je Alijana Vukšić, direktorica TZ Splita.

Kao šlag na tortu, za kraj najavili su organizatori tradicionalnu kuharsku humanitarnu reviju 'Poznati u kuhinji' čiji je ukupan prihod namijenjen najpotrebitijima u društvu.

Vaša reakcija na temu