Nakon dvogodišnje pauze 26. međunarodni sajam GAST ponovno je otvorio svoja vrata za sve izlagače i posjetitelje, od 16. do 19. ožujka u Spaladium Areni.
- Nakon dvogodišnje pauze sajam GAST punim jedrima ide naprijed. Održava se u pravom vremenu kada je priprema za turističku sezonu u punom jeku i okuplja oko 600 brendova iz sedam zemalja. Svi oni pripremili su bogati program jer znaju koliko kvalitetna priprema na GAST-u znači za uspješnu sezonu. Na sajmu nas tako đer očekuje pregršt kulinarskih radionica, prezentacija, stručnih konferencija, degustacija, a sve pod sloganom ‘raj za hedoniste i gurmane’. Pozivam sve djelatnike u turizmu da nas posjete te osjete mirise i okuse sajma - pozvala je Sanja Vuković Veić, direktorica tvrtke Sajam Split, organizatora sajma GAST 2022, koja je otkrila kako će ovogodišnji sajam biti svojevrsna 'headhunting' arena.
- Održat će se prvo nacionalno natjecanje mladih kuhara za svjetsko natjecanje međunarodnog gastronomskog udruženja Chaînedes Rôtisseurs - kuharstvo kao i Regionalno natjecanje World Skills Croatia koje organizira Turističko-ugostiteljska škola Split - Regionalni centar kompetentnosti u turizmu i ugostiteljstvu. Ovo je svakako zanimljiv dio programa jer ove godine vlada velika potražnja za radnicima u turizmu. Sajam GAST pionir je prezentacija i natjecanja takve vrste.
Partneri sajma su tvrtke Tommy, Bobis i Petason dok su generalni sponzori Premis i Creative Design. Sajam se održava pod pokroviteljstvom predsjednika RH, Ministarstava poljoprivrede, gospodarstva i održivog razvoja, Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU te Ministarstva turizma i sporta, kao i Splitsko-dalmatinske županije, Grada Splita i Turističkih zajednica SDŽ i grada Splita.
- Nalazimo se u turbulentnim vremenima, ne samo u Hrvatskoj nego i u cijelom svijetu. Upravo teška vremena iznjedruju hrabre ljude, a jedna od njih svakako je direktorica ovog sajma gospođa Sanja. Nije jedina, ima puno hrabrih poduzetnika u našoj županiji. Nama koji obnašamo javne dužnosti poslala je jasnu poruku kako se uz veliki trud i znanje može uspjeti i u teškim vremenima. Upravo ovakvim manifestacijama možemo produljiti pred i post sezonu. Mi smo strateški partner sajma, ne samo financijski, već i sudjelovanjem i organizacijom brojnih radionica - poručio je splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban.
Glavna tema ovogodišnjeg sajma upravo je priprema za izazovnu turističku sezonu, s mnoštvom novih proizvoda, unaprijeđenih usluga, sajamskih popusta, ali i rješenja za manjak radne snage u turizmu koji se ove sezone očekuje. Bogati program specijaliziranih sajmova, ove godine prati i obogaćen stručni program.
- Prisutni smo na sajmu dugi niz godina jer turizam ide pod ruku s hrvatskom poljoprivredom proizvodnjom. Turizam može biti uspješan, ako ima dovoljno kvalitetne hrane i pića. Vlada RH i naše ministarstvo kroz velik broj mjera osiguralo je kontinuitet uspješnog turizma, što nam svjedoče prošlogodišnje brojke. Vjerujem da ćemo kroz paket mjera isto nastaviti i ove godine. Sudionike ovog sajma pozivamo da kupuju i promoviraju hrvatsku proizvodnju i tako pomažu hrvatske proizvođače - poručio je Zdravko Tušek, državni tajnik u Ministarstvu poljoprivrede i izaslanik predsjednika Vlade RH Andreja Plenkovića.
Uz spomenuto, i ove godine održavaju se zapažena i uvijek dobro posjećena događanja poput Splitske gastro scene by Tommy – gastro noviteti za turističku sezonu, slastičarske radionice, kreiranje vinskih karata i barmen show. Jednako atraktivni za posjetitelje i izlagače su svakodnevni Show Cooking gdje će najbolje od najboljeg prezentirati poznati chefovi s međunarodnom reputacijom i nagradama poput Hrvoja Zirojevića, Fabricia Vežnavera, Zlatka Marinovića, Marka Rajilića, Duje Pisca, Nikole Krcatovića.
- U ova izazovna vremena izuzetno je važno imati jedan ovako opsežan i veliki sajam kao što je GAST. Ne čudi da ga podržavaju sve institucije, turistički dionici i zainteresirani posjetitelji jer na jednom mjestu nudi cijeli paletu turističkih usluga i proizvoda. Posebno me veseli vidjeti velik broj izlagača jer svi puno očekujemo od nadolazeće sezone, a za nju se treba na vrijeme kvalitetno pripremiti - poručio je Joško Stella, direktor TZ SDŽ.
Prateći globalne gastronomske trendove, 26. međunarodni sajam GAST obuhvaća niz specijaliziranih sajmova: 26. Međunarodni sajam prehrane, 26. Međunarodni sajam pića, 26. Međunarodni sajam hotelske i ugostiteljske opreme, 26. Međunarodni sajam vina - Dionizijana, 18. Međunarodni sajam namještaja - Furnitura, 16. Međunarodni sajam kave te 6. Međunarodni sajam sladoleda, pekarskih proizvoda i slastica.
- U ovako teškoj turističkoj sezoni koja nam je pred vratima stjecanje novih znanja i kompetencija je iznimno važno. Pogotovo što smo dio europskog tržišta i vjerujemo kako će se ratna zbivanja brzo završiti te neće utjecati na naš turistički promet. Prva dva mjeseca godine bila su izvrsna, to pokazuje booking koji je išao po planu, a pogotovo privatni smještaj s kojim želimo biti u samom svjetskom vrhu - kazala je Alijana Vukšić, direktorica TZ Splita.
Kao šlag na tortu, za kraj najavili su organizatori tradicionalnu kuharsku humanitarnu reviju 'Poznati u kuhinji' čiji je ukupan prihod namijenjen najpotrebitijima u društvu.